شناسهٔ خبر: 35331941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

رشد چشمگیر مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران سیستان و بلوچستان در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور

کاروان ورزشی از هامون تا مکران سیستان و بلوچستان با کسب 51 مدال رنگارنگ در دومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور پایان خوشی را برای ورزش استان رقم زد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان وبه نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان سیستان و بلوچستان،مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص موفقیت های کسب شده توسط ورزشکاران با غیرت و مستعد این مرز و بوم اظهار داشت: دومین المپیاداستعدادهای برترورزشی کشور در حالی به پایان رسید که کاروان ازهامون تامکران سیستان و بلوچستان در تورنمنت بزرگ کشوری توانست نسبت به سال قبل پر قدرت ظاهر شود و با رشد چشمگیر 20 درصدی مدال ها، در نهایت با کسب 51 مدال رنگارنگ پایان خوشی را برای کاروان ورزشی استان رقم زدند.
ادهم کرد زابلی همچنین در خصوص میزبانی های استان سیستان و بلوچستان نیز یادآور شد: در این تورنمنت مهم کشوری مردم فهیم و مهمانواز شهرستان زاهدان میزبان بیش از 1200 ورزشکار مستعد و نخبه از سراسر کشور در قالب 3 رشته ورزشی دوومیدانی، کبدی و سپک تاکرا بودند که الحمدالله در هر 3 میزبانی هم از لحاظ برگزاری و اجرا و هم از لحاظ کسب موفقیت و مدال بی نظیر عمل کردیم.
وی تصریح کرد: ورزشکاران با غیرت استان از میزبانی ها با تمام توان و ظرفیت استفاده بهینه کردند به طوری که نایب قهرمانی رشته های سپک تاکرا و کبدی سال قبل را به 2 قهرمانی شیرین و با ارزش در دومین المپیاداستعدادهای برترورزشی کشور تبدیل کردند.
همچنین در رشته دوومیدانی با کسب 6 مدال طلا با توجه به اینکه سال قبل هیچ مدالی کسب نشده بود، همه این موفقیت ها گویا و تاثیرگذاری میزبانی ایده‌آل در استان می باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: در تاریخ ورزش استان کسب این موفقیت ها بزرگ و حضور سیستان و بلوچستان در میان مدعیان المپیاد کشوری بی‌سابقه است با توجه به اینکه در گذشته فقط در چند رشته ورزشی شاهد موفقیت بودیم، اما در دومین المپیاداستعدادهای برترورزشی کشور جوانان این خطه از ایران در اکثر رشته‌های ورزشی موفق به کسب مدال شدند که شاهد افزایش چشمگیر در این زمینه بودیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با تدبیر و رویکرد ورزشی، تلاش کرد با اعزام بیش از 900 ورزشکار در تمام رشته های ورزشی، ظرفیت و پتانسیل موجود در رشته‌های پایه استان را به خوبی در این رویداد بزرگ کشور محک بزند که الحمدالله با افتخار آفرین و غیرت، تعداد زیادی از ورزشکاران استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند و توانستند از دل محرومیت دست به این کار بزرگ بزنند.

نظر شما