شناسهٔ خبر: 35331927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

نقش برجسته استمرار عبادات و تقید به نماز شب در زندگانی شهدای کربلا

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ظرفیت بزرگ روحی و آمادگی قلبي باعث رستگاری «زهیر بن قین» شد، گفت: استمرار عبادات از جمله تقید به نماز شب نقش برجسته‌ای در زندگانی شهدای کربلا داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیین عزاداری و سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام صبح امروز (یکشنبه ۲۴ شهریور) با قرائت زیارت روح بخش عاشورا و سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین ماشاءالله صدیقی و با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در مسجد چهارده معصوم علیه السلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

 

حجت الاسلام «ماشاءالله صدیقی» در این مراسم با بیان مواردی از رستگاری اصحاب خاص حضرت امام حسین علیه السلام از جمله زهیر بن قین گفت: با نگاه به زندگانی شهدای کربلا اطعام و استمرار عبادات از جمله تقید به نماز شب نقش برجسته ای در زندگانی شهدای کربلا داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ظرفیت بزرگ روحی و آمادگی قلبي باعث رستگاری زهیر بن قین شد، خاطر نشان کرد: رهپویان سیره سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام هم باید با تاسی به آن بزرگوار خود را روز به روز به آن وجود نورانی نزدیک کنند و به بهره های معنوی نائل شوند.

 

حجت الاسلام صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: روح بزرگ و معنوی تمامی ۷۲ شهید کربلا به عنوان‌ یاران وفادار و برگزیده حضرت امام حسین علیه السلام در اوج عبودیت و بندگی خدا بود و بی جهت نیست با گذشت ۱۴۰۰ سال از آن حادثه خونین و قیام بزرگ این حماسه هر سال با شکوه هرچه بیشتر گرامی داشته می شود./

نظر شما