شناسهٔ خبر: 35329836 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

خطبای جمعه لبنان:

احیای شعائر دینی موجب تحکیم ارزش ها و مفاهیم ایمانی می شود

حوزه/ خطبای جمعه لبنان با بیان اینکه احیای شعائر دینی، عملی ایمانی است که موجب تقویت ایمان و تحکیم ارزش ها و مفاهیم ایمانی می شود، بر اهمیت تقویت جوانان با علم، معرفت و ایمان تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان با بیان اینکه احیای شعائر دینی، عملی ایمانی است که موجب تقویت ایمان و تحکیم ارزش ها و مفاهیم ایمانی می شود، بر اهمیت تقویت جوانان با علم، معرفت و ایمان تاکید کردند.

سید فضل الله: عاشورا ما را به آزادی از تعصبات و ایستادگی در برابر ظالم دعوت می کند

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: موسم عاشورا نباید تنها در برگزاری مراسم عزاداری خلاصه شود، بلکه باید موجب تغییر در افکار و درون ما شود و در رفتار ما بازتاب داشته باشد.

وی افزود: عاشورا صحنه درگیری دو جبهه بود؛ در یکسو جبهه حق، خیر، مصلحت و مبانی امت و در سوی دیگر جبهه باطل، منافع شخصی و حب شهوات بود، لذا ما باید در هر موقعیتی باید نسبت به این جبهه ها موضع گیری کنیم.

سید فضل الله تصریح کرد: امام حسین (ع) برای بالا بردن شأن امت، حفظ  امت و کاهش رنج های آن آمد و این منطق پیام آوران است که به خاطر دیگران جانفشانی می کنند.

امام جمعه بیروت ادامه داد: احیای موسم عاشورا تنها منحصر در گریه کردن در مجالس حسینی نیست، بلکه باید دل های ما مملو از ارزش هایی باشد که امام حسین (ع) در راه آن ایثار کرد تا زندگی مردم با دوست داشتن، ایثار، آزادی، کرامت و عزّت همراه گردد.

وی اشاره کرد: امام حسین (ع) از ما می خواهد که در راه حق حرکت کنیم حتی اگر به ضرر خود و فرزندانمان باشد و از تعصبات دست برداریم و با سایر مردم مدارا کنیم تا از منادیان وحدت باشیم.

سید فضل الله در پایان بیان داشت: امام حسین (ع) می خواهد که ما امتی قوی باشیم که از وجود خود دفاع می کند و در برابر تمامی ظالمان و اشغالگران می ایستد و برای یاری مظلومان دست دراز می کند.

شیخ دعموش: اسرائیل می داند هرگونه تجاوزی بی پاسخ نمی ماند

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله بر مخالفت با سیاست ها، شروط و دیکته های آمریکا تاکید کرد و آن را یکی از انواع بیان استقلال و حاکمیت کشور دانست.

وی افزود: کسانی که در برابر آمریکا و سیاست های آن تسلیم شدند، به چیزی جز سرپردگی، ذلّت و خواری دست نیافتند.

شیخ دعموش اشاره کرد: گزینه سازش با رژیم صهیونیستی که از سوی آمریکا بر اعراب و فلسطینی ها تحمیل شده تاکنون نتیجه ای جز عقب نشینی از حقوق آنها نداشته و آمریکا و اسرائیل تمامی توافق ها، پیمان نامه ها و قرارداد ها را زیر پا می گذارند و در جهت حذف مسئله فلسطین تلاش می کنند و معامله قرن یکی از خطرناک ترین توطئه ها علیه مسئله فلسطین است.

عضو ارشد حزب الله در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: مقاومت به امت عزّت، قدرت، پیروزی و صلابت داد و سرزمین ها را آزاد و حقوق را به صاحب آن بازگرداند و معادله بازدارندگی را تثبیت و اسرائیل را در قید و بند قرار داد.

وی ادامه داد: اسرائیل می داند که مقاومت هرگز در برابر هرگونه تجاوز ساکت نخواهد نشست و به آن واکنش نشان می دهد.

شیخ خطیب: احیای شعائر دینی موجب تقویت ایمان و تحکیم ارزش ها و مفاهیم ایمانی می شود

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه بر ضرورت استمرار مفاهیم عاشورا در مقابله با ظلم، فساد و انحراف تاکید کرد و حادثه ازدحام کربلا را به مسلمانان، مراجع دینی و ملت عراق تسلیت گفت و برای مجروحین طلب شفای عاجل کرد.

وی با بیان اینکه احیای شعائر دینی، عملی ایمانی است که موجب تقویت ایمان و تحکیم ارزش ها و مفاهیم ایمانی می شود، اشاره کرد: حمله به دسته های عزاداری در نیجریه، پاکستان و غیر آن محکوم است.

شیخ خطیب در بخش دیگر سخنان بر اهمیت تقویت جوانان با علم، معرفت و ایمان تاکید کرد و گفت: تهاجم فرهنگی استعماری با حملات رسانه ای و فرهنگی جوانان را هدف قرار داده و موجب گسترش فساد و اعتیاد به مواد مخدر و غرق شدن در لهو و لعب شده است.

وی در ادامه گفت: لذا باید بر ارزش های ایمانی و اخلاقی که جوانان را در برابر تهاجم فرهنگی حفظ می کند، تمرکز شود و برای جوانان فرصت شغلی و تمامی امکانات فراهم شود.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعی در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه اسرائیل منبع شرارت و تهدید برای کشور و منطقه است، افزود: همانطور که امام موسی صدر به آموخته است، هرگونه تعامل با اسرائیل حرام است.

شیخ حبلی: اسرائیل هرگز نمی تواند اراده ملت فلسطین را شکست دهد

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه لبنان به سالگرد کشتار صبرا و شتیلا اشاره کرد و گفت: ملت فلسطین همچنان الگویی از جانفشانی و فداکاری را در راه دفاع از خاک فلسطین ارائه می دهد.

وی افزود: دشمن از زمان کشتار صبرا و شتیلا و ما قبل آن تا ارتکاب جنایت در غزه به جرم و جنایت ادامه می دهد، امّا هرگز نخواهد توانست اراده ملت فلسطین و پایداری آن را در ادامه راه مقاومت در هم شکند.

نظر شما