شناسهٔ خبر: 35329059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

هدف زندگی حیات طیبه، به دور از سر باز زدن از فرامین الهی است

حجت الاسلام معبودی گفت: امام حسین و یارانش به این مرحله (حیات طیبه) رسیده بودند و در مقابل لشگریانی که حیات حیوانی داشتند مقابله کردند، امام حسین(ع) با قیام خود می خواستند بگویند که انسان باید به مرحله پاکی برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در جمع کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد (ع) با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) با قیام خود خواستند حیات طیبه را برای ما تبیین کنند، هرکس عمل صالح انجام دهد حیات طیبه خواهد داشت، هدف از زندگی حیات طیبه است یعنی اینکه زندگی از هر گونه آلودگی به دور باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین و یارانش به این مرحله (حیات طیبه) رسیده بودند و در مقابل لشگریانی که حیات حیوانی داشتند مقابله کردند، امام حسین(ع) با قیام خود می خواستند بگویند که انسان باید به مرحله پاکی برسد.

معبودی به راه های رسیدن به حیات طیبه اشاره کرد و گفت: یکی از راه های رسیدن به حیات طیبه بندگی خداوند متعال می باشد یعنی اینکه هر چیزی غیر از خدا هست را کنار بگذارد و به پرستش خداوند بپردازد که این در زندگی امام حسین کاملا مشهود بود.

این مسوول عنوان کرد: یاران امام حسین (ع) در شب عاشورا که می دانستند فردا کشته می شوند عبادت و راز و نیاز می کردند اینها همه حیات طیبه داشتند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین بیان کرد: دوری از حرام یکی دیگر از راه های رسیدن به حیات طیبه می باشد، امام حسین در روز عاشورا خطاب به لشگریان مقابل گفتند که شما بصیرت ندارید، شکم هایتان پر شده از مال حرام و حرف حق را نمی توانید قبول کنید.

وی افزود: انسان باید از اعمال حرام دوری کند تا عاقبت به خیر شود و نقطه قابل این موضوع می تواند انسان را به مرحله ای برساند که در مقابل امام زمانش بایستد.

معبودی یادآور شد: گذشتن از دنیا سومین راه رسیدن به حیات طیبه است، امروز مشکل اکثریت این است که فقط دین را مزه کردند، زندگی ما باید حسینی باشد و با گفتن یا حسین با حسین نیز باشیم نه اینکه دزدی، فساد، کار ناشایست و... داشته باشیم و بعد دم از امام حسین بزنیم.

وی تصریح کرد: امروز مصداق حیات طیبه، سید حسن نصرالله رهبر حزب الله می باشد که در انزار عالم خطاب به مقام معظم رهبری می گوید ما شما را از فرزندان پیامبر عالم می دانیم و ایران خیمه گاه ما است و تا آخر از شما پیروی می کنیم.

این مسوول در پایان گفت: ماه محرم برای این است که زندگی پاکیزه را پیدا کنیم.

 

4001/پ30/ب

نظر شما