شناسهٔ خبر: 35327664 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

استفاده از سیم‌کارت برای جاسوسی از کاربران

سودجویان حالا از سیم‌کارت برای جاسوسی از کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از انگجت، گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از سودجویان برای به دست آوردن اطلاعات کاربران گوشی‌های هوشمند از حملات مبتنی بر سیم‌کارت استفاده می‌کنند. اکثر گوشی‌های همراه تحت تأثیر حملات جاسوسی از طریق سیم‌کارت قرار دارند.

بعضی اوقات سیم‌کارت گوشی همراه شما از نرم‌افزارهای آن بیشتر در معرض خطر امنیتی قرار دارد.  دانشمندان مؤسسه امنیتی «اداپتیو موبایل» آسیب‌پذیری جدیدی در گوشی‌های همراه به نام «سیم جکر» پیدا کرده‌اند که شرکت‌های نظارتی از آن برای جاسوسی از اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند.

در این روش پیامک کوتاهی حاوی دستورالعمل برای یک اپلیکیشن مرورگر قدیمی به نام «S@T» فرستاده می‌شود که توسط برخی از سیم‌کارت‌ها پشتیبانی می‌شود. وقتی S@T مرورگر را راه‌اندازی می‌کند، موسیقی پخش می‌کند یا عملیات‌های دیگر انجام می‌دهد، سیم‌ جکر از آن برای دستیابی به اطلاعات و شماره IMEI گوشی همراه استفاده می‌کند. سپس این اطلاعات از طریق پیامک کوتاهی به یک دستگاه دیگر فرستاده می‌شود که اطلاعات را ذخیره می‌کند.

این روش بسیار زیرکانه است و به شکل نامحسوس فعالیت می‌کند. با وجود این‌که برای ارسال اطلاعات از پیامک کوتاه استفاده می‌کند اما هیچ نوتیفیکیشنی به کاربر داده نمی‌شود. بدین ترتیب فرد سودجو می‌تواند بدون انجام هیچ کاری اطلاعات جدید گوشی همراه کاربر را به دست آورد. از این روش برای جاسوسی از هر دستگاه هوشمندی استفاده شده است. براساس یافته‌ها، اطلاعات گوشی‌های آیفون، برخی از کمپانی‌های صاحب‌نام گوشی اندرویدی و دستگاه‌های هوشمند مجهز به سیم‌کارت از طریق این روش به سرقت رفته است.

انتهای پیام/4021/پ

نظر شما