شناسهٔ خبر: 35324913 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انرژی، در نرو ...!

30054

موضوع انرژی و راه‌های جلوگیری از اتلاف آن به یکی از دغدغه های مهم جامعه تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا بنابراعلام فن تاپ، حتما شما هم مانند بسیاری از مردم، زمانی که چشمتان به قبوض دوره‌ای می‌افتد، یافتن راهکاری موثر برای کاهش هزینه‌های مصرف انرژی، ذهنتان را حسابی به خود مشغول می‌­کند. این قضیه در کشور ما خصوصا پس از حذف یارانه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. چاله‌های مصرف انرژی فراوانی در زندگی روزمره همه‌ی ما هستند که اتفاقا سهم زیادی در افزایش میزان هدررفت انرژی دارند. و تبعا هزینه گزافی را برایمان رقم می‌­زنند.

ما در اینجا قصد داریم شما را با هدر رفت‌های خاموش و راه‌های مقابله با آن آشنا کنیم.

کانال­‌های هوا

با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان، غالبا لذت استراحت زیر خنکای کولر آبی را تجربه کرده‌ایم. اما آیا می­دانستید که این خنکی تمام پتانسیل سرمایشی کولر شما نیست؟ چون درصد بسیار زیادی از خنکای کولر از طریق کانال‌ها به هدر می‌رود. اگر از خنکای کولر آبی منزل خود ناراضی هستید، می­‌توانید با تعبیه عایق الاستومریک روی کانال‌­ها، وضعیت تهویه منزل و محل کارتان را متحول کنید.

از برق بکشیدش

شاید باورش سخت باشد ولی ۷۵ درصد از برق مصرفی در خانه، زمانی صرف می‌­شود که وسایل برقی در حالت خاموش هستند. لوازمی مثل تلویزیون، کامپیوتر و وسایل موجود در آشپزخانه دارای بارهای فانتوم هستند. برای رفع این مشکل و کاهش هزینه برق مصرفی در زمانی که وسیله برقی شما خاموش است، بهترین کار کشیدن سیم دوشاخه‌ی آن­ها از پریز برق است.

 لوله ها و اتصالات ساختمان

لوله‌های موجود در ساختمان، خصوصا لوله­‌های داخل موتورخانه از عوامل اصلی هدر رفت انرژی می‌­باشند. به همین دلیل عایق کاری لوله‌­ها و مخازن (در داخل موتورخانه)، از ملزومات بی‌قید و شرط تاسیسات ساختمان است. برای انتخاب عایق باید به این نکته دقت کرد که بسیاری از عایق ها در کشورهای پیشرفته منسوخ شده است.

در انتخاب عایق دقت کنید

در وهله اول حفظ سلامتی انسان مهمترین فاکتور در هر کاری است. عایق­ الاستومریک همانطور که اشاره شد، علاوه بر حفظ انرژی به هیچ عنوان به سلامت انسان لطمه‌ای وارد نمی­‌کند. این در حالیست که عایق‌هایی از قبیل پشم سنگ و پشم شیشه در بلند مدت بر دستگاه تنفسی اثر سوء می‌گذارند. عایق پشم سنگ تقریبا هر پنج سال یک بار نیاز به سرویس و یا حتی گاها تعویض دارد. این در حالیست که عایق الاستومریک دوام و بازدهی کاملا قابل قبول و رضایت بخشی دارد.

ظاهر و باطنش یکیه

نظم و یکپارچگی عایق الاستومری، محیط دخمه مانند موتورخانه را رنگ و بوی تازه‌ای می‌بخشد. غیر از موتور خانه وقتی مسیر لوله‌­ها در جای جای ساختمان توسط فوم مشکی رنگ الاستومریک پوشیده می‌­شود، علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی بسیار شکیل و چشم نواز می‌­شود.

مزایای عایق الاستومریک

این فوم مشکی رنگ به دو صورت لوله‌ای و رولی ساخته می­‌شود. از جمله موارد قابل استفاده ازین فوم می‌توان به استفاده بلامانع در فضای اکسپوز (فضای باز) اشاره کرد. تعبیه روکش آلومینیومی روی این فوم قابلیت استفاده در فضای باز را فراهم آورده و از فرسوده شدن عایق در برابر تابش اشعه یو وی خورشید جلوگیری می‌­کند. از دیگر مشخصه های ناب این عایق، ایمنی و مقاومت در برابر جانوران و حشرات موذی است. طیف دمایی این عایق از ۷۰ -تا ۱۲۰+هست.

روشهای تشخیص عایق های الاستومریک خوب

یک عایق خوب نباید حالت لاستیکی و سفت داشته باشد. در واقع می‌بایست همیشه حالت فوم بودن را داشته باشد. و سلول­های آن نیز به چشم دیده شوند. از دیگر روش‌­های شناسایی عایق خوب این است که وقتی عایقی را فشرده می‌کنید  و کنار گوش خود قرار می­‌دهید، به صورت خفیف صدای خالی شدن هوا را بشنوید.

 انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما