شناسهٔ خبر: 35317213 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تمام مدل های آیفون 11 چهار گیگابایت رم دارند

حدس و گمان‌ها در رابطه با میزان رم آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو در چند روز اخیر به داغ‌ترین مبحث دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. بر اساس نتایج برنامه بنچمارک انتوتو آیفون‌های خانواده ۱۱ همگی ۴ گیگابایت رم خواهند داشت و خبری از حافظه رم ۶ گیگابایتی نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اپل برای هر سه آیفون جدید خود میزان رم یکسان را در نظر گرفته و حتی گوشی‌های پرو نیز همانند نسخه ارزانتر از حافظه رم مشابهی برخوردارند.

بر اساس آخرین نتایج اپلیکیشن بنچمارک معروف انتوتو، هر سه عضو خانواده آیفون ۱۱ اپل از یک میزان رم بهره‌ خواهند برد. عکسی که انتوتو در حساب ویبو خود منتشر کرده است، نشان می‌دهد آیفون‌های جدید همگی ۴ گیگابایت حافظه رم دارند و به نوعی نتایج بنچمارک برنامه گیک‌بنچ را تایید می‌کند.

البته نتایج انتوتو آنقدر‌ها هم ناامید کننده نیستند. همانطور که انتظار می‌رفت توان پردازشی هر سه گوشی بسیار به هم نزدیک است، زیرا تمام اعضای این خانواده از چیپست A13 Bionic  یکسان استفاده می‌کنند. همچنین ارقام بدست آمده چیزی در حدود ۲۸ درصد نسبت به نسل قبلی پرچمداران اپل پیشرفت کرده که اتفاقی قابل پیشبینی بود.

چندی پس از انتشار نتایج گیک‌بنچ، افشاگر معروف Onleaks صحت نتایج را تایید نکرد و معتقد بود که که آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس از ۶ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند.

نکته جالب در این بنچمارک، بالاتر بودن امتیاز آیفون ۱۱ نسبت به آیفون ۱۱ پرو است. دلیل این امر پایین‌تر بودن دقت صفحه آیفون ۱۱ نسبت به آیفون ۱۱ پرو بوده که با توجه به بهینه‌سازی‌های اپل نباید تفاوت چندانی از نظر کارایی بین این دو گوشی وجود داشته باشد.

پایین‌تر بودن میزان رم آیفون‌های سری ۱۱ نسبت به باقی رقبا شاید امری نگران کننده باشد. اکثر پرچمداران جدید اندرویدی حداقل از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برند. البته کم بودن میزان رم در سیستم‌عامل iOS چندان مشکل‌ساز نخواهد بود، زیرا همانطور که تا الان آیفون‌ها حافظه رم کمتری نسبت به رقبای اندرویدی خود داشتند و با مشکل خاصی مواجه نشده‌اند، آیفون‌های ۱۱ نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

البته دلیل نمی شود که اپل آیفون‌های ۱۱ پرو خود را به رم بیشتری مجهز نکند، زیرا این کمپانی قصد دارد تا گوشی‌های خود را به عنوان حرفه‌ای‌ترین گوشی‌های موجود در بازار به فروش برساند و قطعا حافظه رم بیشتر برای قشر مورد نظر اپل اهمیت زیادی خواهد داشت.

 

نظر شما