شناسهٔ خبر: 35314011 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

خوش‌گذرانی با پول سرقت از آموزشگاه موسیقی

مردی که بعد از دستبرد به یک آموزشگاه موسیقی با ۱۰ میلیون تومان به‌دست‌آمده از دزدی به خوش‌گذرانی پرداخته بود، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

اواخر تیرماه امسال شکایتی مبنی‌بر سرقت از آموزشگاه موسیقی در کلانتری ۱۲۷ نارمک مطرح شد و برای رسیدگی تخصصی به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۵ تهران در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت. شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: ۲۷ تیرماه وقتی به دفتر کارم رفتم متوجه شدم در ورودی تخریب شده و وسایل آموزشگاه شامل دو گیتار، یک سه‌تار، یک تار، مایکروویو، کیبورد، دستگاه پلی‌بک، میکروفن و دو دستگاه تلفن رومیزی به ارزش تقریبی صد میلیون تومان توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی، راهی محل سرقت شدند و با بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته تصویر مردی حدودا ۳۸ ساله را مشاهده کردند که در ساعت ۲۱ شب وارد طبقه سوم ساختمان شده و پس از اطمینان از نبود افراد ساختمان، در ورودی آموزشگاه را تخریب و اقدام به سرقت کرده و در نهایت با خودروی ریو که در بیرون از ساختمان منتظر او بوده از محل متواری شده است.

کارآگاهان آموزش‌های لازم را درخصوص سرکشی به مراکز خریدوفروش آلات موسیقی به شاکی دادند تا در صورت مشاهده اموال در این مراکز یا سایت‌های واسطه خریدوفروش اینترنتی موضوع را اعلام کند. شاکی اواخر مردادماه با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: یکی از دوستانش برای خرید گیتار به فروشگاه لوازم موسیقی در شرق تهران رفته و یک دستگاه پلی‌بک متعلق به او را در فروشگاه دیده است. کارآگاهان به دنبال اظهارت شاکی، راهی فروشگاه موردنظر شدند و مالک فروشگاه را که جوانی به نام «فرهاد» بود دستگیر و به همراه دستگاه مکشوفه به پلیس آگاهی منتقل کردند.

خریدار اموال مسروقه، به کارآگاهان گفت: سارق برای فروش اموال مسروقه شامل یک دستگاه پلی‌بک و یک دستگاه دی‌جی به فروشگاه آمد و پس از توافق بر سر قیمت، آن‌ها را به مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریدم و این مبلغ را به کارت بانکی شخصی به نام رضا واریز کردم. کارآگاهان با توجه به اظهارات مالخر، دستگیری سارق را در دستور کار خود قرار دادند و موفق به شناسایی مخفیگاه او در محدوده شمیران‌نو شدند. آن‌ها رضا را چند روز پیش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه دزدی شد، ولی با مشاهده مستندات لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی سرقت گفت: به‌تن‌هایی و با تخریب در ورودی آموزشگاه اقدام به سرقت اموال باارزش کردم و با خودروی ریو که به صورت دربستی کرایه کرده بودم، از محل متواری شدم و سپس اموال را به فرهاد و افراد عبوری فروختم و پول حاصله را که حدودا ۱۰ میلیون تومان بود صرف خوش‌گذرانی و مواد مخدر کردم.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با تأیید این خبر گفت: با توجه به دستگیری سارق و خریدار اموال مسروقه، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه یکم دادسرای ناحیه ۱۵ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی هستند.

سرهنگ نثاری به شهروندان توصیه کرد: واحد‌های صنفی خود را به دوربین‌های مداربسته باکیفیت، سیستم‌های ایمنی و هشداری ضدسرقت تجهیز کنید.

نظر شما