شناسهٔ خبر: 35312918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پخش عزاداری زنجانی‌ها از 15 شبکه داخلی و بین‌المللی

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان از پخش عزاداری زنجانی‌ها از 15 شبکه داخلی و بین‌المللی خبر داد و گفت: همچنین این برنامه‌ها از 25 شبکه سراسری و استانی پخش شد.

صاحب‌خبر -

محسن لطیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال هم طبق سنوات گذشته برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای پوشش عزاداری‌های باشکوه مردم مومن و ولایتمدار زنجان انجام شد و تلاش شد تا گوشه‌ای از عشق و ارادت پایتخت نشینان شور و شعور حسینی به ساحت اهل بیت (ع) به تصویر کشیده شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان افزود: طی ماه محرم بیش از 27 هزار و 570 دقیقه برنامه تولید، تأمین و پخش شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مدون مرکز برای پخش زنده عزاداری‌های نقاط مختلف استان از شبکه اشراق اظهار داشت: امسال برای نخستین بار بیش از 2 هزار و 902 دقیقه از عزاداری‌های مردم استان در قالب نماز ظهر عاشورا ، دسته‌های باشکوه، عزاداری حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، فاطمیون، احمدیه، مکتب الزهراء، حیدریون، تجمعات عزاداری در شهرهای ابهر، خرم‌دره خدابنده ، طارم ، ایجرود ، سجاس ، هیدج و مراسمات همایش شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل و حسینیه اعظم به صورت زنده از شبکه اشراق و شبکه استانی رادیو پوشش داده شد.
لطیفی همچنین از پخش مراسم عزاداری زنجانی‌ها از شبکه‌های برون مرزی خبر داد و گفت: امسال مراسم عزاداری مردم زنجان از 15 شبکه سراسری و بین‌المللی یک، 2 ، 3، 4، 5، خبر، قرآن، شما، آموزش، افق، پرس تی وی، الکوثر، العالم، سحر و هیسپان تی وی به مدت 2 هزار و 26 دقیقه پخش شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با بیان اینکه امسال 25 شبکه سراسری و استانی رادیو نیز همگام با سیما حضور و اجتماعات عظیم زنجان را پوشش دادند‌، گفت: شبکه‌های سراسری جوان، تهران، فرهنگ، قرآن، نمایش، ورزش، معارف، ایران، سلامت، زیارت، گفت‌وگو، پیام و شبکه‌های استانی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، فارس، سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمان و اصفهان جمعا به مدت 744 دقیقه مراسمات برگزار شده در استان را پوشش دادند.

وی در ادامه به اقدامات معاونت‌های صدا و سیمای مرکز زنجان اشاره کرد و افزود: معاونت سیما در این ایام علاوه بر برنامه‌های روتین برنامه‌های مشق عشق، واژه واژه کربلا، عشق قافله سی، عزاداران ثارالله و باکاروان عاشورائیان را در قالب 15 هزار و 729 دقیقه تولید و پخش کرد.

لطیفی افزود: رادیوی زنجان هم علاوه بر اختصاص برنامه‌های روتین خود به این ایام، ویژه برنامه‌های حسین عاشقلری، عشق سوداسی، عشق قافله سی، عشق کاروانی و گلگشت را نیز به میزان 10 هزار و 820 دقیقه تولید و پخش کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان همچنین به عملکرد معاونت خبر و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: معاونت خبر مرکز  با تهیه و ارسال 446 مورد برنامه در قالب خبر، گزارش، تفسیر، گفتگوی زنده خبری و ارتباط با بخش‌های خبر سراسری، اخبار رویدادهای عزاداری استان را با موضوع محرم جمعا به مدت یک هزار و 16 دقیقه پوشش داد.

وی افزود: همچنین درحوزه فضای مجازی هم این معاونت با تولید و پخش 123 مورد برنامه رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک، ویدئو، پوستر، نماهنگ، پادکست، اینفوگرافیک و تایم لپس به موضوع محرم پرداخت کرد.
لطیفی افزود: فضای مجازی مرکز همچنین امسال صفحه حسینیه مجازی و همچنین صفحه ویژه محرم را در سایت مرکز راه‌اندازی کرد که مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفت.
مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان برخلاف کمبودها و محدودیت‌های فراوان در حوزه امکانات و نیروی انسانی با به کارگیری همه تجهیزات و نیروی انسانی خود و بهره‌گیری از سه واحد سیار تلویزیونی، واحد sng، مایکرو ویو پرتابل، 17 دوربین ثابت و سیار، دو دستگاه دوربین پرنده، یک فروند بالگرد، دو دستگاه تاورکرین و کرین نفربر، چندین کیلومتر کابل گذاری صدا و تصویر و بهره‌گیری از خطوط پشتیبان فیبر نوری برای تضمین پایداری تصویر و در رأس تلاش شبانه‌روزی بیش از 300 نفر از همکاران خدوم خود عزاداری‌های مردم استان را پوشش داد.

انتهای پیام/73005/ق40

نظر شما