شناسهٔ خبر: 35311816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از پروژه‌های عمرانی شمال استان سیستان و بلوچستان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بعداز ظهر پنجشنبه ۲۱ شهریور از پروژهای عمرانی شمال استان سیستان و بلوچستان و برخی پروژه های شهرداریها و دهیاریهای این منطقه بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد در این بازدید از شهرهای زهک، زابل، دوست محمد، ادیمی، محمدآباد، علی اکبر، بنجار، قرقری بازدید و ضمن گفت و گو با شهرداران و روسا  و اعضای شوراهای اسلامی شهرها در جریان مسائل و مشکلات حوزه کاری آنها قرار گرفت.
وی از برخی پروژه های عمران شهری شهرداریهای یادشده بازدید نمود و بر حضور موثر بخش خصوصی و برنامه ریزی به منطور جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه ها تاکید نمود.
جمالی نژاد با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان شهرداریهاودهیاریهای کشور و شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه کرد: کمک به حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان در اولویت دولت قرار دارد و قطعا در حوزه بازآفرینی شهری و جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی، اقدامات دیگری هم در این منطقه کلید خواهد خورد.
 وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون در چند نوبت، اعتبارات دولتی در نظر گرفته شده برای شهرداریها پرداخت شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت تصریح کرد: با کمک‌های دولتی نمی توان انتظار توسعه خدمت رسانی شهرداریها به مردم را داشت وباید زمینه های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه شهر را فراهم کنیم و ما در وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور در حال انجام اقدامات اساسی در این حوزه هستیم.
وی همچنین از اعطای تسهیلات توسط سازمان شهرداریهاودهیاریهای کشور به طرح های اقتصادی و درآمدزای شهرداریها خبر داد.
جمالی نژاد در جریان این بازدیدها اظهار کرد: مدیدیت شهری برای ایجاد جهش و تحول لازم در اقتصاد شهرها و اداره بهتر شهرداری ضرورت دارد بیش از پیش به ایده های جدید و خلاقانه و همچنین ایجاد کسب و کارهای جدید و دانش بنیان توجه نماید.
وی ضمن اشاره به ظرفیتهای گردشگری این مناطق تصریح کرد: توسعه گردشگری شهری و روستایی می تواند اقتصاد شهرها و روستاهای شهرستان زابل را تا حدودی متحول نماید ولی این موصوع نیازمند توسعه زیرساختها و تبلیغات و اطلاع رسانی همه جانبه می باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما