شناسهٔ خبر: 35311786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحقیقات در مورد اتهام جدید رهبر مخالفان دولت ونزوئلا

تهران-ایرنا- دفتر دادستانی ونزوئلا اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد عکس های رهبر مخالفان با دو عضو مظنون یک گروه کلمبیایی فعال در قاچاق مواد مخدر انجام خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، پس از آنکه وزیر کشور ونزوئلا عکس هایی از خوان گوایدو رهبر مخالفان با دو عضو این گروه به تلویزیون ونزوئلا ارائه کرد، دفتر دادستانی روند تحقیقات را در این زمینه آغاز می کند.

گوایدو در این راستا اعلام کرد، زمانیکه در ماه فوریه مخفیانه به کلمبیا رفته بود، این عکس ها را گرفته و نمی دانسته این افراد چه کسانی بودند.

"نستور رورول" وزیر کشور ونزوئلا اعلام کرد که این دو مرد رهبران یک سازمان شبه نظامی کلمبیایی موسوم به "راستروخوس" هستند. این مقام دولتی ونزوئلا تصریح کرد که عکس گوایدو با این دو مرد را به عنوان مدرک برای دفتر دادستانی ارسال کرده است تا تحقیقات در این زمینه آغاز شود.

منابع پلیس کلمبیا تایید کردند که این دو مرد عضو گروه راستروخوس(یک گروه جنایتکار با حضور شبه نظامیان فعال در قاچاق و توزیع مواد مخدر در سراسر کلمبیا و مرز این کشور با ونزوئلا) هستند.

در همین حال نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که این عکس ها نشان از  یک "رسوایی بزرگ" برای گوایدو است که نشان می دهد رهبر مخافالفان دولت کاراکاس با یک گروه فعال قاچاق مواد مخدر هم پیمان شده است.

مادورو ضمن محکوم کردن هم پیمانی مخالفان دولت با این گروه تبهکار افزود: این بدترین رسوایی برای مخالفان محسوب می شود. آلوارو اوریبه رئیس جمهوری سابق کلمبیا به این گروه شبه نظامی دستور داده بود تا از گوایدو در سراسر مرز این کشور با ونزوئلا محافظت کنند.

تصاویر گوایدو با این دو فرد مرتبط با یک گروه شبه نظامی در کلمبیا در حالی منتشر شده که اخیرا تنش هایی در روابط کاراکاس- بوگوتا ایجاد شده است. در این میان همزمان با تشدید تنش ها میان ونزوئلا و کلمبیا، رزمایش نیروهای مسلح ونزوئلا چند روز پیش با دستور رئیس جمهوری این کشور در مرز با کلمبیا آغاز شد.

هدف این رزمایش که قرار است تا ششم مهرماه ادامه یابد؛ تقویت امنیت مرزهای این کشور اعلام شده است. نیکلاس مادورو چند روز پیش در مورد تهدیدها از سوی کلمبیا علیه کاراکاس هشدار داده بود و اعلام کرد دولت تدابیر امنیتی جدیدش را در مناطق مرزی با کلمبیا اتخاذ خواهد کرد.

تنش در روابط ونزوئلا – کلمبیا در روزهای اخیر افزایش یافته است و دو طرف اتهاماتی را علیه طرفین مطرح کرده اند. کلمبیا یک هم پیمان آمریکا در عمال فشارها علیه دولت ونزوئلا محسوب می شود. مادورو پیش تر گفته بود: دولت کلمبیا با هدایت «ایوان دوکه» تندرو می خواهد ونزوئلا را عامل جنگ ۷۰ ساله در این کشور معرفی کند(جنگ دولت با شورشیان گروه شبه نظامی فارک).

برچسب‌ها:

نظر شما