شناسهٔ خبر: 35310489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار بر ضرورت تكميل پروژه هاي آبي سيستان و بلوچستان تاكيد کرد

استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به تکمیل نشدن برخی طرح های آبی به رغم گذشت دو دهه از زمان اجرایی شدن آنها، بر ضرورت اجرای کامل این طرح ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمدعلي موهبتي "استاندار" با حضور در دفتر حاج رسوليها معاون وزیر نيرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب كشور، ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای تکمیل پروژه های آبی استان را با توجه به گذشت دو دهه از زمان اجرايي شدن آنها، مورد تاكيد قرار داد.

وي با بیان اینکه سدهای متعدد و بزرگی در دست اجراست ولی طرح های مکمل آن ها از جمله طرح های شبکه ابیاری زیر دست سدها اجرا نشده، این روند را از عوامل عدم تحقق اهداف توسعه استان بر شمرد و خواستار اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص شد.

استاندار گفت: این برای کشور توانمند و مقتدری چون جمهوری اسلامی ایران، کاستی بزرگی است که سدهای بزرگی چون پیشین، زیردان، کهیر و مانند آن، سال های زیادی است ساخته شده اند ولی خط انتقال آب و بهره برداری آن اجرا نشده است.

موهبتی با اشاره به پروژه چاه نیمه ها در سیستان و اجرای شبکه 46 هزار هکتاری آبرسانی زراعی منطقه، آن را تنها پروژه بهره برداری آب در پایین دست طرح های آبی استان دانست و خواستار بهره وری مناسب از فرصت ها با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در این حوزه در سطح استان شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود إظهار داشت: با توجه به سیاست های کشور در توسعه سواحل مکران و نیز سیاست های نظام مبنی بر توسعه دریا محور در جنوب و جنوب شرق کشور، نقش وزارت نیرو جزو بخش های کلیدی و از ارکان تحقق اين اهداف است كه بايد براي دستيابي به أهداف پيش رو بيشتر تلاش شود.

 مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب وزارت نيرو هم در این نشست با تشریح برخی اقدامات و آماده شدن برخی پروژه ها از جمله سد کهیر و شهری کور برای آبگیری همزمان با سفر رییس جمهور به استان از تعبیه ایستگاه ها و نصب پمپ های پمپاژ و آماده کردن زیرساخت های سدها از جمله احداث راه دسترسی سد کهیر و برنامه ریزی برای تامین اعتبار و انجام مطالعات لازم شبکه پایین دست سدها خبر داد.

گفتني است؛ در این نشست مقرر شد با هماهنگی مشترک استان و مرکز، بستر اجتماعی و همکاری لازم مردمی برای به کارگیری پیمانکار مجری از بخش خصوصی جهت طراحی و اجرای خطوط انتقال آب سدها فراهم شود.

نظر شما