شناسهٔ خبر: 35310198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شفاف‌سازی باید در همه قوا و نهادها اتفاق افتد

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف‌سازی حق مردم است و تنها نباید مربوط به آرای نمایندگان باشد، گفت: شفاف‌سازی باید در همه قوا و نهادها اتفاق افتد.

صاحب‌خبر -

احمد بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان در واکنش به موضوع شفاف‌‌سازی آرای نمایندگان اظهار کرد: شفاف‌سازی در همه زمینه‌ها حق مردم است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف‌سازی نباید تنها مربوط به آرای نمایندگان باشد، اضافه کرد: شفاف‌سازی باید در همه قواها و نهادها اتفاق افتد.

*دموکراسی حق مردم است

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های اصلی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن و مردم سالاری اسلامی است، تاکید کرد: دموکراسی حق مردم است.

بیگدلی با بیان اینکه مردم حق دارند از همه موضوعات جاری کشور آگاه باشند، عنوان کرد: به جز در برخی موضوعات محرمانه و برای حفظ امنیت و نه غریبه دانستن مردم، اطلاع‌رسانی حق مردم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقاد راسخ داریم به جز در مواردی که شفاف‌سازی عواقب داشته و مورد سوءاستفاده دشمنان قرار می‌گیرد، اطلاع‌رسانی حق مردم است.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی را نباید تنها مربوط به نمایندگان و آرا آنها دانست، اظهار کرد: در همه سطوح، همه قوا و نهادها شفاف‌سازی باید اتفاق افتد تا مردم از شرایط کشور اطلاع دقیق داشته باشند.

* برای زیرساخت‌ها شفاف‌سازی فراهم شود

بیگدلی با بیان اینکه باید در زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و فرهنگی کشور شفاف‌سازی ایجاد شود، تصریح کرد: بدون فراهم بودن این زیر ساخت‌ها شفاف‌سازی علاوه بر مفید نبودن می‌تواند برای جامعه مضر نیز باشد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید پیش از آغاز کاری زیرساخت‌های آن فراهم شود، بیان کرد: نباید نمایندگان به خاطر اظهار نظر در مورد یک طرح مؤاخذه شوند و یا افراد با شفاف‌سازی به فکر مچ‌گیری از یکدیگر بیفتند.

وی با تاکید بر اینکه برخی مصوبات در مجلس به صورت استانی و منطقه‌ای است، ادامه داد: رأی‌دهی به مصوبات به صورت کارشناسی انجام می‌شود و نباید زمینه دلخوری و سوءگیری را فراهم کند.

بیگدلی با بیان اینکه اگر زیرساخت‌ها ایجاد شده و شفاف‌سازی آرای نمایندگان اتفاق افتد باید همه مطیع آن باشیم، عنوان کرد: چرا باید تنها مجلس شفاف‌سازی کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موارد مشابه تغییرات بدون فراهم کردن زیرساخت‌ها در جامعه اظهار کرد: نباید بدون ایجاد زیرساخت شفاف‌سازی را عملیاتی کرد و هنوز شرایط این اقدام در جامعه ایجاد نشده است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید به فکر شفاف‌سازی باشند، گفت: نمونه این شفاف‌سازی موضوع پرداخت مالیات و فرار مالیاتی است که اگر فرهنگ‌سازی شود می‌تواند بخش قابل توجهی از بودجه کشور را تامین کند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

نظر شما