شناسهٔ خبر: 35309655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه استان همدان مطرح شد

منطق ضعیف کاخ سفید در مقابل منطق مقاومت شکست خورده است

ائمه جمعه استان همدان با اشاره به برکناری جان بولتن گفتند امروز منطق ضعیف کاخ سفید در مقابل منطق مقاومت و نهضت اسلامی شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نماز جمعه این هفته استان همدان به امامت ائمه جمعه این استان در شهرستانهای مختلف برگزار شد.

 

امام جمعه ملایر: اخراج جان بولتن برگ برنده ای برای مقاومت ایران بود

حجت السلام و المسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا اظهار داشت: بیداری جامعه اسلامی بعد از نهضت اباعبدالله الحسین مرهون مجاهدان شمشیر امام حسین(ع) و زبان گویای امام سجاد(ع) حضرت زینب(س) است.

وی افزود: به برکت نهضت عاشورا مردم همه فهمیدند اسلام علوی و اموی متفاوت است و حقیقت دین در اسلام اموی وجود ندارد.

امام جمعه ملایر خون امام حسین(ع) و یارانش را باعث بیداری اسلامی دانست و بیان کرد: برای بیداری جامعه اسلامی خون مطهری همچون حسین به زمین ریخته شد و این درس بزرگی است که جامعه مراقب باشد دشمن او را به خواب غفلت نرساند که هزینه بیداری بسیار بالا است.

وی گفت: مردم دانستند می شود در مقابل ظلم ایستاد و این دومین برکت نهضت عاشورا بود و  سید الشهدا(ع) به جامه جسارت بخشید که در مقابل ظالمان بایستند.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به قیام های ایجاد شده پس از عاشورا گفت: پس واقعه عاشورا زنجیروار قیام ها شروع می شود که ثمره نهضت عاشورا و ایستادگی در برابر ظلم است.

وی گفت: سال ها پس از واقعه کربلا و از برکت همین نهضت عاشورا قیام ها و انقلاب های  متعددی در جبهه حق علیه باطل انجام شد که نمونه بارز آن انقلاب اسلامی ایران است که آثارش در کل دنیا مشهود است.

امام جمعه ملایر به لشگر بزرگ عزاداران حسینی در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: امروز پرچم امام حسین(ع) در نقاط مختلف دنیا برافراشته شده است و در قلب کفر نیز مجلس امام حسین(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره سالروز دستور امام خمینی(ع) برای تشکیل نیروهای سه گانه سپاه اظهار کرد: نیروهای سه گانه سپاه اقدامات ارزشمندی انجام داده اند که از نمونه های بارز سالهای اخیر مقابله با پهپادهای آمریکا و کشتی های قاچاق نفت بود.

وی اخراج جان بولتن را یادآور سرزنش هایی یزید به عبیدالله ابن زیاد دانست و بیان کرد: وقتی یزید در مقابل  علم و منطق اهل بیت و امام سجاد در شام می شود مجبور می شود به عبیدالله لعن کند.

حجت الاسلام برقراری افزود: امروز نیز یزید زمان ترامپ در مقابل منطق اسلامی جان بولتن را اخراج می کند به خاطر اینکه از رسوایی خودش بکاهد و این برگ برنده ای برای ایران است.

وی گفت: امروز منطق ضعیف کاخ سفید در مقابل منطق مقاومت و نهضت اسلامی شکست خورده است.

امام جمعه ملایر به آغاز گام سوم کاهش تعهدات  نظام اسلامی ایران در برجام بیان کرد: ایران در این گام ارتقا گازدهی به سانتریفیوژ ها را و راه اندازی ماشین‌های بیست گانه ای IR چهار از جمله اقدامات در این گام است که قرار بوده سال یازدهم برجام انجام شود.

وی گفت: در خواست ما از دولتی ها این است که این گام ها را با سرعت بیشتری برداشته و آخرین گام را نیز بردارند و ایران هم از برجام خارج شود.

حجت السلام برقراری برجام را همراه با دروغ اقدام مشترک دانست و بیان کرد: پس از برجام هیچ کار مشترکی انجام نشد و فقط ایران به تهعدات خود عمل کرد.

وی گفت: نظام اسلامی با خط مقاومت که خط سرخ شهادت است در آینده تمام تعهدات را کنار می گذارد و تحریم اقتصادی آمریکا را از خاصیت خارج می کند.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت برگزاری هیئت عزاداری امام حسین(ع)در ایام محرم بیان کرد: مسئولین فرهنگی شهر نقاط ضعف دسته های عزاداری را بررسی کرده تا سالهای آینده شاهد این نقاط ضعف نباشیم.

حجت الاسلام برقراری گفت: عدم برگزاری تجمع عاشورایی در مرکز شهر، استفاده از عروسک ها و خرافه ها و تماشاچی بودن افراد و استفاده بیش از حد از شمع در شب شام غریبان از جمله نقاط ضعف عزاداری ایام.مخرم در ملایر دانست.

 

امام جمعه رزن: برخی نمایندگان به دنبال منحرف کردن ذهن مردم از مشکلات واقعی هستند

حجت الاسلام عبدالعظیم مولازاده امام جمعه رزن در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان  با اشاره به هتاکی بازیگر زن به امام حسین (ع) گفت:وقتی ما می گوییم جهل منظور درس و سواد و مدرسه نیست بلکه بصیرت، آگاهی، شعور، درک و روشنی است.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر هم جهل است، آن هنر پیشه احمق نسبت به امام‌حسین جسارت میکند،ببینید با چه ادبیات و لحنی با امامی که ۱۴۰۰ سال دلها و مغزها را بیدار کرده است،دنیا را زنده کرده است سخن میگویند و اهانت می کنند ؟

امام جمعه رزن اضافه کرد: من تعجبم میکنم از این مقدار جهالت و حماقت برخی افراد همین جهالت بود که امام را به شهادت رساند.

مولازاده ادامه داد: من به این بازیگر می گویم تا زمانی که جهل ارثی در قلبهای حیواناتی مانند شما نفوذ کرده است شما بویی از انسانیت استشمام نکرده اید که اینطور در ایام عاشورا هتاکی میکنید.

وی تصریح کرد:همین جهل در دوران زندگی امام معصوم هم رخنه کرده بود و باعث شد مسیر ذلالت توسط کوفیان طی شود، همین جهل است که بعد از ۱۴۰۰ سال این هتاکی به امام معصوم صورت می گیرد .

امام‌جمعه رزن با بیان اینکه سخنان سید حسن نصرالله در بیعت با رهبری انقلاب بسیار مهم بود و ما نیز به تبعیت از ایشان می گوییم ما ترکنا یابنالحسین اضافه نمود: حضور مقتدی صدر در کنار رهبری در همین مقدار نیز پیامهای مهمی داشت و موجب نا امیدی کشورهای دشمن خواهد بود.

مولازاده با اشاره به بحث ورود زنان به ورزشگاه تاکید کرد:بحثی که مطرح می شود که مردم به عنوان مومنین باید مطلع باشند حضور زنان در ورزشگاه ها است. من نمیدانم چه مقدار این طرح ها کار کارشناسی صورت گرفته است. این طرح ها با مفاهیم دینی و اصالت‌های ایرانی آیا هم خوانی دارد؟

وی اظهار کرد: برخی با نادانی می گویند چطور زنان در مجالس عزاداری می توانند شرکت کنند اما ورزشگاه ها نمی‌توانند بروند ؟ننگ بر چنین افرادی که چنین مقایسه عجیبی انجام می دهند و مجالس عزاداری ها را با وضعیت ناهنجار فرهنگی ورزشگاه ها یکی می کنید؟

مولازاده با انتقاد شدید از مجلس در این زمینه گفت: برخی نماینده های احمق مجلس هم بخاطر جمع کردن رای بگویند ایرادی ندارد اشتباه است زیرا این بی عفتی و بی غیرتی است،

وی ادامه داد: آیا این طرح ترویج بی حیایی نیست؟پارتی های شبانه و ترویج مختلط کم نبود!؟بیاید و جواب دهید برای آسیب های اجتماعی چه فکری کرده اید؟

امام جمعه رزن خاطرنشان کرد: ذهن مردم را نباید از مسایل اصلی کشور با این حرفها نباید منحرف کرد .

 

امام جمعه اسدآباد: اسدآباد افتخار تربیت جوانانی چون شهیدان استکبار ستیز را دارد

حجت الاسلام سیدموسی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسداباد با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: امروز با وجود شبیخون فرهنگی و ابزارهای مختلف برای تخریب افکار جوانان وظیفه ها خانواده‌ها سنگین است.

وی با بیان اینکه مردم اسدآباد ثابت کرده اند که استکبار ستیز هستند، گفت: شهید محمد رسول رضایی در وصیتنامه اش می نویسد که در تشییع جنازه ام پرچم آمریکا را اتش بزنید تا همه بدانند من استکبارستیز و مطیع ولایت هستم و این سخن شهید را باید با اب طلا نوشت و اسدآباد افتخار دارد که چنین افرادی را تربیت کند.

امام جمعه شهر اسدآباد تصریح کرد: عمل صالح با اخلاص برای دنیا و آخرت نتیجه می دهد.

وی در پایان از برپایی و حضور مردم در دسته های عزاداری دهه اول محرم قدردانی کرد.

 

امام جمعه بخش گل تپه: عزت و مقاومت درس بزرگ عاشوراست

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش اظهار کرد:هدف از تاسوعا و عاشورا فقط عزا داری نیست و باید از عاشورا درس گرفت یکی از درس هایی که باید از عاشورا گرفت عزت است.

وی با تشریح دلایل عدم تسلط آمریکا بر ایران افزود :یکی از دلایلی که آمریکا نمی تواند بر ایران مسلط شود همین عاشورا و دهه محرم است،واگر ما بخواهیم به هر نحوی با این کشور کنار بیاییم نشانه ذلت است واز پیام عاشورا پیروی نکرده ایم.

امام جمعه گل تپه با اشاره به بیانات دبیر کل حزب الله لبنان اضافه کرد:در چند روز پیش دیدیم که سید حسن نصرالله گفتند در برابر اسرائیل و آمریکا به امام خامنه ای میگوییم که ای فرزند حسین ماتورا تنها نخواهیم گذاشت،امروزه انقلاب ما صادر شده است و مقاومت همیشه پیروز است و این یک عزت و افتخار است.

حجت الاسلام موسوی در خصوص پیام عاشورا گفت:یکی از درس هایی که از عاشورا گرفتیم این است که با اروپا نباید مذاکره کنیم که همانطور که رهبری فرمودند که مشکلی با مذاکره با اروپانداریم اما اروپایی ها هم مانند آمریکا قابل اعتماد نیستند.

وی با تقدیر از عملکرد دستگاه قضایی کشور خاطر نشان کرد:در دستگاه قضا کارهای خوبی درحال انجام است و می شود مشکلات را بانگاه به درون حل کرد،و ان شاالله با گام چهارم چیزی از برجام باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

 

نظر شما