شناسهٔ خبر: 35309259 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران- ایرنا- توصیف ظریف از نتانیاهو به عنوان دشمن اصلی مردم آمریکا در لباس دوست نزدیک، تاکید وزیر کشور بر وابستگی صلح و امنیت به روابط خوب کشورهای منطقه، گفت‌وگوی وزیران نیرو و انرژی ایران و روسیه درباره همکاریهای دو کشور؛ تاکید سفیر پیشین فرانسه بر نبود مبنای حقوقی برای ممنوعیت غنی‌سازی ایران، تاکید رئیس جبل الطارق بر عدم نقض تعهد ایران در مورد نفتکش آدریان دریا، تمرکز نشست سه‌جانبه آنکارا با حضور رئیسان جمهوری ترکیه، ایران و روسیه بر مسئله ادلب عنوان مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی

**********

* تهران-  وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری به گزارش‌های حاکی از جاسوسی رژیم صهیونیستی از کاخ سفید اشاره کرد و خطاب به ترامپ نوشت که باوجود دوست نزدیکی همچون بنیامین نتانیاهو آمریکا دیگر به دشمن نیازی ندارد!

* تهران- وزیر کشور در دیدار با نخست وزیر قرقیزستان، آمریکا را غیرقابل اعتماد دانست و گفت: صلح و امنیت منطقه به روابط خوب کشورها بستگی دارد چون نقش واشنگتن در منطقه اختلاف افکنی است و این کشور و رژیم صهیونیستی تنها به دنبال منافع خود هستند.

* مسکو- وزیر نیرو و وزیر انرژی روسیه در گفت وگویی تلفنی درخصوص همکاریهای دو کشور مذاکره و تبادل نظر کردند.

* مسکو- دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه با اشاره به برنامه دیدار حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه در آنکارا (در روز دوشنبه) اعلام کرد: ایران و روسیه به دنبال ایجاد سیستم انتقال پیام های مالی برای جایگزینی سوئیفت هستند.

* نیویورک- فرهاد ممدوحی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ، رشد تروریسم و خشونت افراطی را نتیجه سیاست یکجانبه‌گرا و مداخله‌گر دانست و گفت رشد یکجانبه‌گرایی یکی از تهدیدهای روز افزون جهان کنونی است.

اخبار خارجی

**********

* تهران- سفیر پیشین فرانسه در واشنگتن گفت: ممنوعیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران مبنای حقوق ندارد و هیچ دولتی در ایران چنین محدودیتی را نخواهد پذیرفت.

* تهران- رئیس دولت جبل الطارق گفت: پهلو گرفتن نفتکش آدریان دریا در ساحل سوریه به معنای نقض تعهد ایران نیست.

* تهران- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه به نشست سه‌جانبه این کشور با ایران و روسیه در هفته آینده اشاره کرد و گفت که موضوع این نشست به استان ادلب سوریه اختصاص خواهد داشت.

* تهران- 55 شهروند فلسطینی امروز (جمعه) در مناطق مرزی باریکه غزه با فلسطین اشغالی زخمی شدند.

* تهران- یمن با موشک «زلزال یک» عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را در جنوب عربستان هدف قرار داد.

* باکو- تمرینات ارزیابی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مرکز آموزش های نظامی "قاراهیبت" در حومه باکو برگزار شد.

* لندن- دیوید کامرون نخست وزیر پیشین و مبتکر برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، با اشاره به بحرانی شدن اوضاع سیاسی این کشور در آستانه پایان مهلت برگزیت، از برگزاری یک همه پرسی دوباره حمایت کرد.

* مسکو- هیاتی از جنبش طالبان با سفر به مسکو با نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان دیدار و درخصوص اوضاع افغانستان مذاکره کردند.

نظر شما