شناسهٔ خبر: 35309165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- تخصیص چهار درصد از اعتبارات نفتی به طرح های بزرگ، بازگشایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا حسینی، انتصاب سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری جشنواره شهید رجایی از جمله اخبار مهم هرمزگان در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

هرمزگان در هفته گذشته (۱۶ تا ۲۱ شهریورماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در بخش های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار مرور می شود.

اقتصادی

استاندار هرمزگان گفت: طبق پیگیری و هماهنگی با رییس جمهوری و تصویب شورای اقتصاد، ۴ درصد از اعتبارات پروژه های نفتی برای کمک به اجرای مسوولیت های اجتماعی و طرح های عمرانی این استان اختصاص یافت.

فریدون همتی روز شنبه هفته گذشته در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: این چهار طرح بزرگ نفتی در استان شامل، توسعه میادین سیری با هزینه ۱۰۴ میلیون یورو، رسالت لاوان ۱۶۰ میلیون یورو، رشادت ۲۶۰ میلیون یورو و مخازن نفتی در جاسک با دو میلیارد دلار اجرا می شود.

پنجشنبه هفته گذشته نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس با حضور استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسوولان در محل دائمی نمایشگاه های بندرعباس واقع در سه راه جهانبار گشایش یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه در ۳۰۰ غرفه برپا شده و به مدت ۱۰ روز تا ۳۰ شهریورماه برگزار است.

خلیل قاسمی افزود: برخی از کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه با قیمت یارانه ای و برخی دیگر نیز با قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می شود.

۴۲ میلیون و ۷۷۱ هزار تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در پنج ماهه امسال در بندرهای هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که افزایش ۴ درصدی را نشان می دهد.

الله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز شنبه هفته گذشته گفت: ۲۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۳۰ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۳ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۱۵ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

اجتماعی

یک بیمار ۵۲ ساله در استان هرمزگان که دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای کبد و دو کلیه اش به سه بیمار نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

رییس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه یکشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بیمار یک آقای ۵۲ ساله بود که به دلیل تصادف و ضربه به سر دچار مرگ مغزی شد.

دکتر محمود حسین پور بیان داشت: پس از تایید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان متخصص مغز و اعصاب، با رضایت خانواده اش، دو کلیه و کبد وی توسط تیم فوق تخصصی پیوند و با همکاری واحد اهدای عضو هرمزگان، برای انجام عمل پیوند به بیمارستان سینا شیراز ارسال شد.

شنبه هفته گذشته خوابگاه ریحانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای دومین بار در چند وقت اخیر دچار آتش سوزی شد که خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.

بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در استان هرمزگان با معرفی ۲۷ اداره‌های اجرایی و نهاد برگزیده روز پنجشنبه هفته گذشته به کار خود پایان داد.

مراسم بزرگداشت هفته دولت و بیست و دومین یادواره شهید رجایی در این استان با هدف تقدیر از تلاش‌گران عرصه خدمت و ارتقای فرهنگ تلاش و تعهد در سالن فجر شرکت گاز برگزار شد.

رییس دبیرخانه سیاست گذاری سلامت هرمزگان روز جمعه گذشته درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای اجرای طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان کلاس اول در استان انجام شده است.

دکتر علی حیرانی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح، افزود : بیشتر افراد جامعه به نوعی درگیر یک مشکل مشخص در دهان و دندان خود هستند که با پیگیری روند درمان از سنین پایه می توان مانع از بروز بیماری های ناشی از مشکلات دهان و دندان شد.

وی افزود: در این طرح خدمات سلامت دهان و دندان شامل معاینه دهان و دندان، فیشور سیلانت، وارنیش فلوراید،  ترمیم و برخی موارد دیگر به دانش آموزان ارایه خواهد شد.

مردم هرمزگان در روزهای عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی امسال۳۷۳ هزار و ۵۰ سی سی خون اهدا کردند.

استان هرمزگان به واسطه وجود بیماران خاص در زمینه های مختلف به طور متوسط روزانه نیازمند ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد خون است.

بیشترین مصرف خون در استان هرمزگان مربوط به  سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و بیماران سخت درمان، عمل های جراحی و مصدومان تصادف های جاده ای است.

رییس مرکز بهداشت بندرعباس گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه چهار تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان کشف و معدوم شد.

دکتر یحیی میرزاده روز شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان مواد غذایی در بازدید کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی کشف و معدوم شده است.

قضایی، انتظامی، دفاعی

در صورتی که در واگذاری زمین های ساحلی قشم، حقوق عامه نادیده گرفته شده باشد و یا تخلفی مشاهده شود، دادستانی این شهرستان برای ابطال این قراردادها وارد عمل می شود

دادستان عمومی و انقلاب قشم روز جمعه گذشته با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از تضییع احتمالی و بررسی همه قراردادهای واگذاری زمین های ساحلی قشم چه از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و یا سایر سازمان‌های دولتی، دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کرده است.

رضا صفایی بیان داشت:درصورتی که در واگذاری این زمین ها، حقوق عامه نادیده گرفته شده باشد و یا تخلفی مشاهده شود برای ابطال این قراردادها اقدام خواهیم کرد.

فرمانده دریابانی هرمزگان از انهدام یک باند خارجی قاچاق سوخت و کشف ۲۸۳ هزار و ۹۰۰ لیتر محموله سوختی در مرزهای آبی استان خبر داد.

سرهنگ حسین دهکی روز شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: ارزش ریالی گازوئیل توقیف شده در این یدک کش خارجی، ۳۲۲ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: طبق اقدام اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه روزی ماموران دریابانی، یک باند از قاچاقچیان خارجی سوخت که به صورت کلان اقدام به قاچاق می کردند، شناسایی و در آب های سیریک توقیف شد.

هفته گذشته با تلاش شوراهای حل اختلاف هرمزگان و رضایت اولیای دم، زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل شش سال حبس، از زندان رهایی یافت.

آموزش عالی

هفته گذشته با حکم محمد مهدی تهرانچی، احسان کامرانی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و واحد بندرعباس منصوب شد.

تا پیش از این مهدی باقری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان را بر عهده داشت.

فرهنگی

  سوگواران حسینی در هرمزگان دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته همزمان با ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا با به راه انداختن دسته جات و هیات های عزاداری شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

آیین سنتی شام غریبان عاشورای حسینی سه شنبه شب هفته گذشته در شهرها و روستاهای هرمزگان با شکوه خاصی برگزار شد.

مردم ولایتمدار هرمزگان به یاد غریبی و بی پناهی خاندان حضرت ابا عبدالحسین(ع) ضمن برپایی مجلس سوگواری با اسرای کربلا بویژه حضرت زین العابدین (ع) و حضرت زینب (س) ابراز همدردی کردند.

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هرمزگان به پویش بزرگ نذر اشتغال پیوست.

مسوول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در هرمزگان گفت: آستان قدس رضوی در پویش نذر اشتغال در ۲ مقوله شناسایی افراد بیکار و شناسایی توانمندان حوزه اشتغال به عشق امام رضا(ع) فعالیت دارد.

 اسماعیل تذرو روز شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: رفع نیاز محرومان و نیازمندان هرمزگان با توان توانمندان از اهداف این طرح است و شناسایی نیازمندان حوزه اشتغال شامل زنان و مردان سرپرست خانوار و جوانان بیکار در سراسر استان بواسطه کانون های محله ای انجام می شود.

ورزشی

هفته پیش با اعلام لیست نفرهای دعوت شده به ششمین مرحله از اردوگی آمادگی تیم ملی قایقرانی آهای آرام بانوان کشورمان، نام دو نفر از پاروزنان هرمزگان نیز در این لیست قرار گرفت.

کیانا کمال زاده و هدیه کاظمی دو قایقران هرمزگانی دعوت شده به این اردو در بخش کایاک هستند.

دور جدید تمرین های تیم ملی آب‌های آرام زنان پس از مسابقه قهرمانی جهان در قالب ششمین مرحله اردوی آمادگی در دو بخش کایاک و کانو و با هدف حضور موفق در مسابقه قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک قاره‌ای انجام می شود.

چهارشنبه هفته گذشته آکادمی فوتبال البدر بندرکنگ در فهرست نهایی برترین آکادمی های فوتبال آسیا قرار گرفت.

با توجه به گزارش ها ، امکانات و زیر ساخت ها و مدراک ارائه شده توسط آکادمی های کشور ، آکادمی فوتبال البدر بندرکنگ از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان برترین آکادمی فوتبال کشور انتخاب و به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی و مورد تأیید نهایی  AFC  قرار گرفت .

رییس هیات والیبال هرمزگان گفت: با نظر کادر فنی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشورمان، ابوالحسن خاکی زاده از هرمزگان به دومین مرحله از اردوی این تیم دعوت شد.

فریدون الهامی روز دوشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خاکی زاده از جمله بازیکنان ارزشمند هرمزگان است و هفته گذشته به همراه رضا نقیبی زاده در رقابتهای والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال و امیدهای کشورمان به مقام قهرمانی دست یافت.

هفته گذشته رقابت‌های کونگ‌ فو قهرمانی شهرستان بندرعباس با کسب ۷۹ امتیاز از سوی تیم جنگاوران مدرسه پاکان پایان یافت.

کونگ ‎فو کمپو پاس نیروی انتظامی با کسب ۴۸ امتیاز مقام دوم، توآ کانون غدیر با ۳۴ امتیاز سوم، توآ قلعه قاضی با کسب ۷ امتیاز چهارم و نیو کونگ ‎فو مدرسه پاکان با کسب ۳ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

برچسب‌ها:

نظر شما