شناسهٔ خبر: 35309038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| تفاوتی بین نحوه پرداختی پروژه‌های کوچک و بزرگ به پیمانکاران شهرداری وجود ندارد

مدیر روابط عمومی معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از یکسان بودن پرداختی‌های پروژه‌های کوچک و بزرگ خبر داد و یادآور شد تمام شرایط موجود در قراردادها کاملاً ذکر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تبعیض بین پرداخت‌های پروژه‌های کوچک و بزرگ از موضوعاتی است که با عنوان «پیمانکاری‌های شهرداری را نظارت کنید» در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده است.

برای پیگیری این موضوع گفت‌وگویی با مدیر روابط عمومی معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد انجام دادیم تا توضیحات وی را در این مورد جویا شویم.

مهدی آغاسی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: هیچ تفاوتی بین پروژه‌های کوچک و بزرگ وجود ندارد و در داخل هر قرارداد شرایط پرداخت موجود ذکر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شخص حقیقی یا حقوقی زمانی که با شهرداری قرارداد می‌بندد تمام شرایط پرداخت را می‌بیند و قبول می‌کند، خاطرنشان کرد: در زمان اخذ قرارداد شرایط کامل ذکر شده که قرار است پیمانکار چند درصد پیش‌پرداخت بگیرد و صورت‌وضعیت‌های خود را در چه تاریخ‌هایی ارائه کند و هیچ قانونی مبتنی بر تفاوت پرداختی بین پروژه‌های کوچک و بزرگ وجود ندارد و تمامی موارد از شرایط تمامی قراردادها است.

مدیر روابط عمومی معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تصریح کرد: ممکن است تفاوت در نوع قرارداد باشد مثلاً شرکت پیمانکاری یک قرارداد را با عملیات و یک شیوه متفاوت با شهرداری ببندد که موردتوافق دو طرفین است.

آغاسی زاده افزود: به‌عنوان مثال یک شرکت پیمانکاری در یک مناقصه با شهرداری برنده می‌شود که یک پل را احداث کند؛ حالا ممکن است شرایط پرداخت وجه متفاوت باشد اما دو طرف کامل گفت‌وگو می‌کنند زمانی که به جمع‌بندی رسیدند امضا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود گفت در پرداختی‌ها قضیه دائمی وجود دارد، اظهار کرد: هر قرارداد تیپ مخصوص به خودش را دارد و هیچ تحمیلی بر پیمانکار وارد نمی‌شود زیرا در صورت رضایت قرارداد را امضا می‌کند.

مدیر روابط عمومی معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در رابطه با واگذاری‌های برخی پروژه‌های برون‌سپاری توضیح داد: هر دستگاه و سازمانی‌ دو دسته خدمات ارائه می‌کند، دسته اول توسط کارکنان آن مجموعه انجام می‌شود و دسته دوم توسط بازوهای اجرایی مانند پیمانکاران، مشاوران، تأمین‌کنندگان و طرف‌های قرارداد بیرون سازمانی انجام می‌شود.

آغاسی زاده ادامه داد: زمانی که پروژه‌هایی حجمش، فرآیندش و پرسه کاری‌اش نیاز به برون‌سپاری باشد، به پیمانکار واگذار می‌شود و فقط مختص شهرداری نیست و در همه‌جا همین‌طور است و قطعاً توجیه اقتصادی آن لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

نظر شما