شناسهٔ خبر: 35307625 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خطیب جمعه تهران:

آمریکا و متحدانش بدانند نگاه ما به مستکبران برگرفته از نگاه امام حسین(ع) است

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بنای ستم هرچند ظاهراً عظیم و استوار باشد، در برابر حقیقت همچون پر کاهی است. آمریکا و استکبار جهانی و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدانند که نگاه ما به مستکبران برگرفته از نگاه امام حسین(ع) است.

صاحب‌خبر -


حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: چهل سال است که انقلاب اسلامی با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری به دست آورده است. این منظومه فکری با تمام ارزش‌ها یک جریان عظیم و قدرتمند سیاسی و اجتماعی است که با مرواریدهای غلتان‌اشک، جرعه جرعه معرفت، بصیرت، شجاعت و معنویت را در کام جان و روان انسان می‌ریزد و مهم‌ترین منبع حیات امت اسلامی در طول تاریخ بوده و خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی متولد نمی‌شد، از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی‌کردیم و امروز سوریه پیروز، عراق مقتدر، لبنان مقاوم و خط‌شکن، بحرین ایستاده و صبور و یمن افتخارآفرین تولد نمی‌یافت. با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام‌عیار اقتصادی غرب نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران اسلامی خواهد بود.
به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب جوانان را به آراستگی علمی، اخلاقی و رفتاری برای فراهم‌آوردن زمینه ظهور این تمدن در گام دوم انقلاب دعوت کردند، بدون‌تردید جان مایه خود را از عاشورای حسینی گرفته است. در عاشورا شاخص‌های تمدن اسلامی و نظم نوین جهانی تبلور یافته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در ادامه با‌ اشاره به سخنان یکی از نویسندگان و مورخان آلمانی درخصوص قیام امام حسین(ع) بیان داشت: امام حسین(ع) به مردم نشان داد که ظلم و ستمگری پایدار نیست. اگر مدرسه عاشورا نبود، یمن نمی‌توانست استقامت کند و برگ درخشان و زرینی خلق کند. بنای ستم هرچند ظاهراً عظیم و استوار باشد، در برابر حقیقت همچون پر کاهی است. آمریکا و استکبار جهانی و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدانند که نگاه ما به مستکبران برگرفته از نگاه امام حسین(ع) است.
امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: یک نویسنده فرانسوی معاصر می‌گوید که عزاداران می‌دانند که استعمار و استثمار را نباید قبول کرد.
وی تصریح کرد: جوانان انقلابی و ملت عزیز باید همچون حضرت عباس(ع) در قله بصیرت باشند و اگر بصیرت نبود، پیروزی‌های بزرگ در دستان ما نبود و اگر این بصیرت ارتقاء یابد، چالش‌هایی که با آن رو‌به‌رو هستیم، از بین خواهد رفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه حق و باطل را باید شناخت و در کنار حق قرار گرفت، تأکید کرد: ملت‌های مسلمان باید یزیدشناس باشند. روی سخن رهبری در برابر استکبار برگرفته از کلام امام حسین(ع) است. یزید زمان نظام سلطه و آمریکایی است که صحنه‌گردان است.
امام جمعه موقت تهران گفت: بن‌سلمان هویتی ندارد و حتی نقش عروسک را هم از دست داده است. این نظام سلطه و مزدوران او هستند که در یمن ظلم می‌کنند. اینکه جبهه مقاومت پیش می‌رود به این دلیل است که قلب فساد را نشانه رفته است.
وی خاطرنشان کرد: از امام سجاد(ع) نقل شده است که این بانوی بزرگ نماز شب خود را در شام عاشورا نشسته خواندند. نماز شب ایشان و مجاهدتشان هیچگاه‌ترک نشد. بانوان عاشورایی آیا این مسئله جامعه اسلامی است که خانم‌ها در فلان حوزه بیایند یا نیایند؟ حضرت زینب(س) بانوی شجاع و حجاب‌نشین است که در برابر یزید ایستادند. ایشان محصول مدرسه طهارت هستند و در برابر ابن‌زیاد فریادشان بلند است و می‌گویند من در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم.

برچسب‌ها:

نظر شما