شناسهٔ خبر: 35306845 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از سراسر جهان

صاحب‌خبر -


ونزوئلا
فارس: ترامپ در پیام توئیتری خود روز پنجشنبه به اخراج مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید و احتمال تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا ‌اشاره کرده و گفته: «در واقع دیدگاه من درباره ونزوئلا و به خصوص کوبا سرسختانه‌تر از آن چیزی است که جان بولتون داشته است. وی من را عقب می‌کشید». این در حالی است که به گفته برخی منابع ترامپ به شدت از تلاش‌های بولتون برای کشاندن آمریکا به جنگ با ونزوئلا خشمگین بوده است. ترامپ همیشه مواضع متناقض
می‌گیرد!
آمریکا
واشنگتن پُست: کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در پایان هفته پیش با پارامترهایی که برای تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مورد نیاز است موافقت کرد، این اقدام مهم‌ترین گامی ‌به شمار می‌آید که دموکرات‌ها تا کنون در زمینه استیضاح ترامپ اتخاذ کرده‌اند. «جرج نادلر» رئیس‌کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفته: «برخی این روند را استفسار استیضاح می‌نامند و برخی نیز آن را تحقیقات استیضاح می‌نامند. هیچ اختلاف قانونی میان هر دو وجود ندارد و قصد نداریم که درباره این عبارات به بحث بپردازیم».
عراق
المعلومه: یک منبع امنیتی بلندپایه عراقی از تداوم حمایت نظامیان تروریست آمریکا از گروه تروریستی داعش در جنوب غرب «کرکوک» (مرکز عراق) خبر داده: «نیروهای آمریکایی که در مقر فرماندهی لشکر 14 [ارتش عراق] حضور دارند، دستور دادند که نیروهای ارتش عراق، نباید مقرهای داعش و عناصر آن را در سلسله جبال مکحول بمباران کنند. دستورات فرمانده نیروهای آمریکایی که در این مقر فرماندهی حضور دارند، ممانعت از هر‌گونه جابه‌جایی افسران و سربازان عراقی بین یگان‌های لشکر بدون اجازه او است».
ترکیه
تسنیم: «احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر سابق ترکیه از حزب عدالت و توسعه استعفا داد. «داوود اوغلو» اعلام کرد که به همراه تنی چند از دوستانش از این حزب استعفا داده‌اند. او در نطق استعفای خود گفت: «در حزب عدالت امکان محقق کردن اهدافمان وجود نداشت. یک حرکت جدید سیاسی را پایه‌گذاری خواهیم کرد».

نظر شما