شناسهٔ خبر: 35306273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان کرمان مطرح شد؛

لزوم برخورد قاطع قوه قضائیه با هوچی‌گری سلبریتی‌ها/ جریان مقاومت خانه آمال اسرائیل را با تاسی از واقعه عاشورا تخریب می‌کند

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان: جریان مقاومت خانه آمال اسرائیل را با تاسی از واقعه عاشورا تخریب می کند

حجت‌السلام‌ حسن‌ علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان عنوان کرد: کسانی که مقام دارند اما با خدا نیستند باید در چشم مردم کوچک باشند، همه ما باید تقوا محور رفتار کرده و خداوند را در تمام صحنه‌های زندگی مشاهده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اسلام با محوریت پیامبر(ص) و تحولاتی که اسلام به ‌وجود آورد افزود: پیامبر(ص) سه محور اساسی را دنبال کردند و به واسطه آن ها توانست جامعه‌ای پیشرو بسازد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار داشت: جامعه آن روز بسیار خشن بود و نخستین اصل پیامبر(ص) در این ماموریت سخت افزایش معرفت و بالا بردن شناخت جامعه آن روز بود، حضرت علی(ع) در این رابطه این چنین فرموده است که پیامبر درهای بسته را گشود و حق و باطل را به مردم شناساند.

وی ادامه داد: در تاریخ بشریت انسان‌های سو ‌استفاده‌گر و ظالم از بی‌اطلاعی مردم استفاده کرده و دست به جنایت‌های بزرگی زدند، پیامبر(ص) در مقابل این گونه افراد ایستاد همانگونه که در جریان مسجد ضرار پیامبر(ص) مشخص کرد عده‌ای با سو استفاده از جریان حق و مقدسات به دنبال مقاصد شر و ظلم هستند.

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: پیامبر(ص) با افزایش آگاهی مردم توانست دل‌هایی را که سرشار از گناه بودند را به سمت خداوند هدایت کند، مسلمان‌ واقعی فریب ظاهر را نمی‌خورد، درک عمیق از موضوعات دارد و به ندای کمک هر کس لبیک نمی گوبد، بلکه زمانی که از نیت فرد آگاه شد پاسخ می‌دهد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی یادآور شد: پیامبر(ص) اسوه حسنه‌ای است که در میان مردم الگو‌های محکمی در تمام سطوح ایجاد کرد در حالیکه الگوسازی یکی از اصل‌های مهمی است که پیامبر(ص) توانست با آن جامعه را تغییر دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: اسرائیل نقشه‌هایی را در سر می‌پروراند و در تلاش  است که خاک کشور جعلی خود را گسترش دهد اما به فضل الهی جریان مقاومت در برابر ‌این اقدام ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه جریان قدرتمند مقاومتی که در جهان اسلام شکل گرفته است نشأت گرفته از حادثه عاشورا است مطرح کرد: مردم ما باید درس مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اسرائیل را از واقعه عاشورا بگیرند.

خطیب جمعه کرمان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نابودی اسرائیل نزدیک است از این رو جریان مقاومت ایران را الگوی خود قرار داده و مقام معظم رهبری را رهبر خود می‌دانند.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه گام‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش تعهدات خود برمی‌دارد به دنبال نابودی استکبار است، افزود: باید مواظب فرانسویان باشیم زیرا در اینجا نقش آمریکا را بازی می‌کنند و در لباس دوستی نزدیک می‌شوند اما اهداف دیگری دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ابراز داشت: راهپیمایی عظیم اربعین نشات گرفته از حرکت کاروان اسرای حسینی از کربلا به سمت شام است که سبب ایجاد معرفت زیادی در جامعه آن روز شد.

امام جمعه ریگان: فرهنگ مقاومت، الهام گرفته از نهضت سرخ حسینی است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته ریگان اظهار داشت: شور و شعور حسینی در مجالس عزاداری بسیار عالی بود، به صورت میدانی در ۳۰ مجلس عزاداری شرکت داشتم که حضور مردم این خطه بسیار خوب و پر رنگ بود.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی افزود: مدت زیادی است که استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار با نقشه ها و دسیسه های مختلف سعی در ایجاد تفرقه در جهان اسلام دارند از این رو تفکر وهابیت و تکفیری که  زاییده دست  آن ها در جنگهای نیابتی است.

وی عنوان کرد: فرهنگ مقاومت که الهام گرفته از نهضت سرخ حسینی است، با تاسی از آموزه های عاشورایی در حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق، حیدریون، فاطمیون و زینبیون به منصه ظهور رسیده است.

امام جمعه ریگان ابراز داشت: پس از آنکه آمریکا برای مقابله با فروش نفت ایران اقدام به توقیف نفتکش ایران کرد، ایران نیز نفتکش انگلیسی را توقیف و پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی را ساقط کرد در نتیجه آنها مجبور شدند نفتکش ایرانی را آزاد کنند.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی ادامه داد: آمریکایی ها مانند مار زخمی به دنبال انتقام بودند این بار به ناخدای نفت کش ایرانی پیشنهاد رشوه دادند، در یک پیام به ناخدای نفتکش ایرانی نوشتند شما با این پول می توانید هر طور که می خواهید زندگی کنید، ناخدای کشتی از همکاری با دولت آمریکا خودداری کرد و پس از نا امیدی خزانه داری آمریکا ناخدای کشتی را تحریم کرد.

خطیب جمعه ریگان مطرح کرد: پیشنهاد رشوه به ناخدای نفتکش ایرانی اوج ذلت، حقارت و استیصال آمریکا است، این امر حاکی از آن است که آمریکا هیچ اهرمی غیر از رشوه نداشته است.

وی در پایان تاکید کرد: بدهی ۲۰ هزار میلیارد دلاری آمریکا نشان دهنده بحران اقتصادی و افول قدرت نرم آمریکا در جهان است.

امام جمعه موقت نرماشیر: توقف غنی سازی اورانیوم ، رویای پوشالی آمریکا

حجت الاسلام صادق زابلی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه نرماشیر با اشاره به شهادت امام سجاد (ع) بیان کرد: امام سجاد(ع) ذخیره کربلا بودند که خداوند متعال مقرر دانست تا این امام همام در واقعه عاشورا بیمار شوند و زنده بمانند تا قیام نهضت عاشورا برای آگاهی مردم سینه به سینه منتقل شود.

خطیب جمعه نرماشیر با اشاره به حدیث امام سجاد(ع) اظهار داشت: مومن پنج نشانه دارد؛ پرهیز از خوراک، انفاق در هنگام تنگ دستی، صبر و استقامت در برابر مشکلات، کنترل نفس، فرو بردن خشم، از جمله این نشانه ها هستند.

وی افزود: استقامت و ایستادگی مردم ایران سبب رانده شدن دشمن شده است و جایی که استقامت باشد دشمن عقب نشینی می کند، این اقتدار کشور ایران است.

امام جمعه موقت نرماشیر در پایان با اشاره به هدف آمریکا از تحریم کشور ما تاکید کرد: هدف آمریکا از تحریم ما این است که رفتار و سیاست خود را در منطقه حاکم کرده و ما را مجبور کند تا غنی سازی اورانیوم را متوقف کنیم و اهداف اما ترامپ باید بداند، اوهام آن ها هیچگاه محقق نمی شوند.

امام جمعه فاریاب: لزوم برخورد قاطع قوه قضائیه با هوچی گری سلبریتی ها

حجت الاسلام رفیعی امام جمعه فاریاب ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه فاریاب گفت: از هیات مذهبی، مداحین، ادارات و نهادهایی که مردم را در امر مقدس عزاداری سالار شهیدان همراهی کردند مانند سپاه، گشت های رضوی، نیروی انتظامی و امنیتی تشکر کرد.

خطیب جمعه فاریاب عنوان کرد: قوت جبهه های مقاومت موجب تسریع در روند رو به افول آمریکا مانند مجبور شدن به تقلیل نیروهای خود در افغانستان شده است.

  وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه افزود: آمریکا در مقابل ایران به بن بست رسیده است که پیشنهاد رشوه به ناخدای هندی تبار نفتکش ایرانی نشان دهنده این امر است.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: از قوه قضائیه درخواست داریم تا با هوچی گیری سلبریتی ها که پروژه کشته سازی مانند خودسوزی دختر آبی را به راه انداخته، برخورد جدی کند.

خطیب جمعه فاریاب از عدم شفاف سازی رای نمایندگان در مجلس ابراز گلایه مندی کرد و گفت: تعطیلی مجدد معدن شن و ماسه موجب گرفتاری مردم شده است.

امام جمعه کوهبنان: حمایت از تولید ملی راهکار مبارزه با دشمنان در جنگ اقتصادی

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام عباس جعفری و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان در مسجدجامع این شهرستان برگزار شد .

امام‌جمعه کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: ۱۳محرم سالروز ورود اسرا به مجلس ابن زیاد در کوفه است او جشنی برای پیروزی ظاهری گرفت و برای پاشیدن نمک به زخم اسرا آنان را وارد جشن کرد.

وی افزود: حضرت زینب(س) در این مجلس جوابی کوبنده به ابن زیاد داد و از زیبایی های خدا سخن به میان آورد لذا پایه های حکومت ابن زیاد به لرزه درآمد، این جا بود دستور داد اسرا را به سمت شهرهای دیگر روانه کنند.

خطیب جمعه کوهبنان به منویات مقام معظم رهبری در هفته دولت اشاره نمود وعنوان کرد: معظم له تاکید کردند در فرصت باقی مانده اولویت اصلی دولت باید بر اقتصاد و فرهنگ مردم باشد لذا تا‌ می توانیم با برنامه و هدف گام برداریم، اشتغال و حمایت از تولید ملی در راس برنامه ها قرار گیرد و نسبت به تولید داخلی حساسیت داشته باشیم .

وی خاطر نشان کرد: همه مردم و مسئولین به خرید محصولات داخلی تعصب داشته باشند و در کنار آن  فرهنگ اسلام ناب محمدی، فرهنگ ایثار و گذشت، مقاومت، کمک به مردم مظلوم، کار و تلاش و...مورد توجه جدی همگان‌ قرار گیرد .

حجت الاسلام جعفری تحریم های دشمن را فرصت مناسبی جهت تقویت کالای داخلی و افزایش تولید دانست و ادامه داد: یکی از راه های مبارزه با دشمنان خرید کالای داخلی است .

وی از مردم شهرستان به واسطه حضور گسترده در برنامه های عزاداری و مجالس اهل بیت(ع) در دهه اول محرم تشکر نمود و گفت: اقامه نماز اول وقت در روز تاسوعا و عاشورا در شهرستان ستودنی است اما جا دارد سقایت و آب دادن به عزاداران بیشتر مد نظر باشد و در عزاداری ها از خرافات پرهیز گردد.

انتهای پیام/

نظر شما