شناسهٔ خبر: 35305334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
وزیر آموزش و پرورش :
۱۴ میلیون دانش‌آموز در ابتدای مهر به مدرسه می‌روند

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه ۱۴ میلیون دانش‌آموز در ابتدای مهر به مدرسه می‌روند از حل مشکل کمبود نیروی انسانی تا مهرماه خبر داد.به‌گزارش ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت وزیران درباره آمادگی‌های این وزارتخانه برای اجرای پروژه مهر، اظهار کرد: پروژه مهر، پروژه‌ای است که از چند ماه قبل در وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است و تمامی استان‌ها، واحدها و مناطق در این خصوص فعال هستند و سازماندهی نیروی انسانی نیز انجام شده است.وی افزود: مقداری کسری در مورد نیروی انسانی وجود داشت که خوشبختانه با تمهیدات و توافقی که با ادارات کل استان‌ها به عمل آمده، مشکل کمبود نیروی انسانی تا ابتدای مهرماه حل می‌شود. وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۱۴ میلیون دانش‌آموز از ابتدای مهر به مدرسه می‌روند و یکی از برنامه‌های من تلفیق خانه و مدرسه است و این ترکیب کمک مؤثری به تربیت بچه‌ها می‌کند. در این زمینه استدعا می‌کنم همه والدین در این فرصت باقی مانده به مدارس فرزندانشان سر بزنند و از مدارس حمایت کنند. حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه منظور من لزوماً حمایت و کمک‌های مالی نیست، افزود: معتقدم که فضای مدرسه باید فضایی شاداب، بانشاط و راحت و مناسب بویژه برای دخترها باشد و امیدواریم با کمک همه خانواده‌ها و مردم ایران بتوانیم مهر باشکوهی را برگزار کنیم.

شریعتمداری عنوان کرد
ورود رئیس قوه قضائیه اقدام خوبی برای رسیدگی به اعتراض کارگران اراک است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف دهک‌های پردرآمد جامعه، گفت: تلاش می‌کنیم در مهرماه یارانه افراد با درآمد بالا با کمترین خطا و دقت زیاد حذف شود. به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره حذف یارانه سه دهک بالای جامعه، اظهارداشت: موضوع حذف دهک‌های درآمدی برخوردار با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فشارهای نظام سلطه طی این ایام و همچنین آثار این فشارها بر سطح عمومی قیمت‌ها باید با احتیاط انجام شود. وی افزود: براساس مصوبه دولت مبنی بر اینکه ظرف مدت یک ماه چهار دستگاه مرتبط در این زمینه پیگیری کنند و نسبت به حذف یارانه برخی از افراد برخوردار که تمکن مالی خوبی دارند، اقدام کنند اما هنوز این دستگاه‌ها، دستورالعمل‌های کامل در این زمینه را ارائه نکرده‌اند.
او بیان کرد: انتظار می‌رود این اقدام به گونه‌ای روی دهد که در مهرماه امسال بتوانیم بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی انتخاب و از فهرست یارانه بگیران حذف کنیم.
شریعتمداری تصریح کرد: تلاش می‌شود که فشاری به طبقه مستضعف و متوسط جامعه وارد نشود، بلکه فقط می‌خواهیم به‌طور خاص این مصوبه مجلس شورای اسلامی در حذف سه دهک برخوردار جامعه به مورد اجرا درآید.
آذر سال ۱۳۸۹ زمان آغاز واریز یارانه بود و مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و تاکنون در ۱۰۲مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است که معادل سه میلیون و ۴۶۸هزار میلیارد تومان است. شریعتمداری در ادامه درباره اقدامات دولت در پاسخگویی به اعتراض‌های کارگران اراک، گفت: مجموعه اعتراض‌های موجود در کمیسیون تسهیل رفع موانع تولید در اراک با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی افزود: واحدهای تولیدی که حقوق‌های معوق و مشکلاتی در روابط کار پس از واگذاری واحدهای تولیدی بزرگ و مسائلی همچون بدهی به بانک و برخی از مفاد قانون کار داشته باشند در جلسات بررسی و مصوبه‌های ستاد تسهیل برای بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها قابل اجرا است. وزیر کار گفت: مشکل اساسی واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی بحث مالکیت است که وزارت صنعت در حال مذاکره با شرکت مپنا و سایر شرکت‌های توانای مادر است تا بتوانند با تکفل اداره مالکیت شرکت‌های خصوصی شده که با مشکلات روبه‌رو هستند تا حدود ممکن با تأمین قراردادهای لازم نسبت به رفع مشکلات بلندمدت اقدام کنند.
شریعتمداری در زمینه میزان احکام صادره توسط محاکم برای برخی از معترضان کارخانه نیشکر هفت تپه، گفت: هفته گذشته در جلسه دولت برای وزارت کار نیز صدور حکم غیرقابل باور بود و به‌نظر می‌رسید این احکام در چارچوب قواعد و مقررات استاندارد کار نباشد و در نتیجه کمیسیونی توسط دولت با همکاری وزارتخانه‌های دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات و معاونت ریاست جمهوری پیگیری شود که با ورود رئیس قوه قضائیه و دستور رسیدگی مجدد اقدام خوبی بود که این مشکل حل شد.

علت وقوع ۸۲ درصد حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا علت وقوع ۸۲ درصد حوادث رانندگی را اعلام کرد. سردار هادیانفر درگفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا‌و‌سیما گفت: در شهریور پارسال به علت بی‌احتیاطی برخی رانندگان هزار و ۸۶۴ نفر جان باختند. وی افزود: خوشبختانه در نیمه اول شهریور وضعیت خوبی را در رانندگی داشتیم به گونه‌ای که در مقایسه با پارسال تصادفات ۳۲ درصد کاهش یافت و امیدواریم در نیمه دوم نیز این تجربه ادامه پیدا کند. او گفت: واژگونی‌ها نگران‌کننده است زیرا همین صبح امروز اتوبوسی واژگون شد که خوشبختانه همه سرنشینان کمربند خود را بسته بودند و ۶ نفر مجروح شدند و تلفاتی را شاهد نبودیم. سردار هادیانفر افزود: خستگی و خواب آلودگی علت اصلی واژگونی هاست بنابر این رانندگان در هنگام سفر باید استراحت کنند تا حوادث کاهش یابد.

موافقت شورای حل اختلاف با زیست شبانه

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهرتهران گفت: شورای حل اختلاف هفته گذشته موافقت خود را با زیست شبانه اعلام کرد و تقاضای ما از شهردار تهران این است که طی برنامه‌ای اولویت‌ها را ارائه کند تا نسبت به عملیاتی کردن سریع آن به شکل پایلوت در مناطقی که ضرورت و اولویت دارد، کار را شروع کنیم.  محمد سالاری درباره مقاومت‌ها در برابر زیست شبانه گفت: بخشی از مخالفت‌هایی که صورت می‌گیرد مبتنی بر نا‌آگاهی از رویکرد و برنامه‌هایی است که قرار است در فرآیند تحقق زیست شبانه عملیاتی شود و برخی فکر می‌کنند زیست شبانه بعضاً بی‌بند و باری است که در برخی شهرهای دنیا وجود دارد. این برداشت‌ها، نگاه محدود برخی مخالفان را نشان می‌دهد، چرا که این طرح مزایا و اتفاقات خوبی را به همراه دارد که به ایجاد نشاط و سرزندگی و کارآفرینی منجر خواهد شد و سبب استفاده از فرصت و زمان در اختیار جامعه شهری می‌شود. زیست شبانه اقتصاد شهر را رونق می‌دهد، موجب بالارفتن بهره‌وری زیرساخت‌های شهری می‌شود، کالبد و منظر شهر را زنده، شاداب و امن می‌کند، با گسترده کردن ساعات انواع خدمات رضایت شهروندان را افزایش می‌دهد، موجب جذب گردشگر می‌شود، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را رونق می‌بخشد، آرامش و نشاط جامعه را زیاد می‌کند و... در عین حال قرار هم نیست آرامش سکونتگاه‌ها و مناطق مسکونی را برهم زند.
وی با اشاره به طرح زیست شبانه تأکید کرد: آنچه در تهران قرار است اتفاق بیفتد مبتنی بر قوانین جاری، قانون اساسی و باورها و اعتقادات جامعه ایرانی و اسلامی است. ضمن اینکه این طرح تحت مدیریت دولت و مدیریت شهری خواهد بود. سالاری با بیان اینکه اکنون نیز در شهر تهران و شهرهای دیگر شاهد زیست شبانه مخفی و زیرزمینی هستیم، اظهار داشت: طرح زیست شبانه قرار است در فضا و منظر عمومی و تحت نظارت همگانی محقق شود نه در سکونتگاه‌ها و مناطق مسکونی که موجب سلب آرامش شهر شود.

برچسب‌ها:

نظر شما