شناسهٔ خبر: 35303607 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پوکر رونالدو ، رکورد دایی در خطر

صاحب‌خبر -


رکورد 109 گل زده علی دایی در بازی‌های ملی، یکی از مهم‌ترین رکوردهای تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. شهریار با این تعداد گل‌ همچنان رکورددار است و رونالدو سال‌هاست که با درخشش در رده ملی، به دنبال شکستن رکورد مهاجم سابق ایران است. مهاجم برجسته تیم ملی فوتبال پرتغال، سه‌شنبه شب خود را به این مهم نزدیک‌تر کرد و حالا خطر از دست رفتن رکورد دایی بیش از پیش احساس می‌شود. در یکی از دیدارهای مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰، پرتغال با نتیجه 5 بر یک از سد لیتوانی گذشت و نکته حائز اهمیت اینکه کریستیانو رونالدو در این بازی 4 گل زد. رونالدو با این پوکر (۴ گل در یک بازی) آمار گل‌هایش را در رده ملی به عدد ۹۳ رساند تا برای رسیدن به رکورد دایی تنها ۱۶ گل دیگر نیاز داشته باشد. فوق ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال بعد از درخشش مقابل لیتوانی گفت: «چیزی که خیلی زیاد دنبال آن هستم، این است که بتوانم همین روند گلزنی را ادامه دهم. خیلی دوست دارم به تیم ملی کشورم کمک کنم تا به جایگاه بالاتری برسد.»بسیاری انتظار داشتند با بالا رفتن سن رونالدو از کیفیت این فوق ستاره فوتبال جهان کاسته شود و او نتواند درخشش دوران جوانی را در سنین بالاتر نیز تکرار کند اما او نشان داده افزایش سن چندان تأثیری در کیفیتش نداشته و هر روز انگیزه‌اش برای ثبت رکوردهای جدید بیشتر می‌شود. پیش از این 39 تیم قربانی گلزنی رونالدو در بازی‌های ملی شده بودند و لیتوانی به چهلمین تیمی تبدیل شد که در عرصه بازی‌های ملی مغلوب گلزنی این ستاره می‌شود. در همین رابطه خبرگزاری «بلیچر ریپورت» لیستی از 40 تیم ملی که رونالدو مقابل آنها موفق به گلزنی شده، منتشر کرد که حیرت انگیز است.
رونالدو در شرایطی 93 گل زده در تیم ملی دارد که نفر دوم برترین گلزن تیم ملی فوتبال پرتغال، پائولتا است که تقریباً نصف وی گلزنی کرده و با 47 گل در رده دوم ایستاده است. جایگاه سوم از آن اوزه‌بیو با 41 گل است و لوئیس فیگو با 32 گل در مکان چهارم قرار دارد. در این شرایط، سایت بین‌المللی گل در گزارشی ضمن اشاره به نزدیک شدن کاپیتان تیم ملی پرتغال به رکورد علی دایی نوشت:«برای شرط‌بندی روی اینکه رونالدو نتواند در سال‌های پیش‌رو ۱۷ گل ملی دیگر به ثمر رسانده و رکورد دایی را بشکند، باید شجاعت زیادی داشته باشید.»
علی دایی دیروز در مورد درخشش رونالدو و به خطر افتادن رکوردش، به تسنیم گفت:«در فوتبال رکوردها برای شکسته شدن است و در سال‌های گذشته هم بسیاری از رکوردها جابه‌جا شده‌اند. ممکن است رونالدو رکورد مرا بشکند یا اینکه اتفاق دیگری رخ دهد. او در 36 سالگی خیلی آماده است.»

نظر شما