شناسهٔ خبر: 35302817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

کرمان - ایرنا - لزوم ایستادگی در مقابل دشمنان و جبهه کفر از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه شهرستان‌های استان کرمان است.

صاحب‌خبر -

جیرفت
به گزارش ایرنا، امام‌ جمعه جیرفت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تقدیر از خادمان هیات‌ها، شهرداری و نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: شهرستان جیرفت در دهه اول محرم به خیمه‌گاه امام حسین (ع) تبدیل شده بود.
حجت الاسلام رضا سعادت‌فر افزود: اهتمام به نظافت با نیت نذری برای امام حسین (ع)، دوستی بین هیات‌های مذهبی و جا به جایی صلواتی عزاداران از سنت‌های خوب دهه اول بود.
وی با بیان اینکه درس محرم، شناخت امام، مسیر حق و تنها نگذاشتن امام است اظهار داشت: بی‌عدالتی و حقوق‌های نامشروع، سبک زندگی خلفای ظالم است لذا خلفا و مردم با این سبک زندگی از دین اسلام فاصله گرفتند.
خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: در زمان امتحان، افراد انقلابی کم بودند ولی تا آخر ماندند اما در نقطه مقابل، انسانهای اشرافی امام را تنها گذاشتند.
وی تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی همه برای خدمت به اسلام قدم برمی‌داشتند لذا آرزوی فرماندههان شهادت بود.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر ادامه داد: آن دوران با چنین روحیه‌ای مدیریت شد ولی بعد از پیروزی انقلاب، نظام مدیریت در برخی دولت‌ها مدلی برای کسب منافع شد نگاه مدیران برخی از شهادت‌طلبی به کسب منفعت تغییر پیدا کرد و جامعه در بعضی بخش‌ها به انحراف کشیده شد.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم و نتیجه این فرهنگ، شهدایی همچون حججی و تهرانی است.
وی اظهار داشت: زمانی سیدحسن نصرالله از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام حمایت می‌کند نشان از فرهنگ ایثار و شهادت است.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر گفت: امروز دنیا صحنه عاشورا و مقام معظم رهبری، امام امت است لذا باید در مقابل جبهه کفر ایستادگی کرد.
وی افزود: امروز به برکت مقاومت، دشمنانی همچون جان‌بولتون برکنار شدند و نتوانستند ادعاهای خود را ثابت کنند لذا این موفقیت‌ها نتیجه رشادت‌ها است.
خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: در زمان جورج بوش جریان جام زهر ایجاد شد ولی ملت ایران ایستادند و مذاکره نکردند لذا امروز آمریکا التماس دیدار دارد.
وی بیان کرد: بزودی اقدامات رئیس قوه قضائیه نتیجه می‌دهد و شاهد برگشت بیت‌المال خواهیم بود و اختلاس کنندگان نیز به میز محاکمه کشیده می شوند.
حجت‌الاسلام سعادت‌فر اظهار داشت: اخیرا آمریکایی‌ها با تحریم وزیر امور خارجه به دنبال مذاکره با رئیس جمهوری هستند لذا مسئولان باید از عاشورا درس بصیرت گرفته و بدون اذن امامشان مذاکره نکند و دستگاه دیپلماتیک باید در این خصوص با عزت برخورد کند.
خطیب جمعه جیرفت به ماجرای دختر آبی اشاره کرد و گفت: برخی مسئولان و نمایندگان مجلس در این باره اظهارنظرهایی داشته‌اند تا مردم ذهنشان درگیر این مساله شود تا به دغدغه شغل، معیشت و شفاف‌سازی آرای نمایندگان نپردازند.
وی خطاب به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری در خصوص خودسوزی دختر آبی اشاره کرد و افزود: مردم از رای گذشته خود عبرت می‌گیرند و به فضل الهی یک مجلس و دولت انقلابی، مدیریت جامعه را به دست می گیرد.
وی همچنین به مشکلات پیش روی کشاورزان اشاره کرد و گفت: مسئولان کشاورزی جنوب کرمان با توجه به بحث افزایش قیمت بذر، برای توزیع بذر یارانه‌ای برنامه‌ریزی کنند.
۷۴۵۰/۷۴۲۹

ریگان

امام جمعه ریگان با تسلیت ایام عزاداری شهادت امام سجاد  و امام حسین (ع) بیان داشت: شور و شعور حسینی در مجالس امام حسین (ع) در شهرستان ریگان بسیار باشکوه بود و از حضور عزاداران حسینی (ع) در مجالس عزای امام حسین (ع) تقدیر کرد.
حجت الاسلام علی رنجبرماهانی ابراز کرد: یکی از وظایف اسرای اهل بیت (ع) در دوران اسارت خصوصا امام سجاد (ع) زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) و خط بطلان کشیدن بر تحریفات کربلاست.
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند، اگر ملت اسلام، نام و یاد امام حسین (ع) را زنده نگه دارد و این مهم را برای خود الگو قرار بدهد تا از همه موانع و مشکلات عبور کند. 

امام جمعه ریگان افزود: سالهاست که استکبار جهانی در راس آن آمریکای جنایتکار با نقشه و دسیسه‌های مختلف سعی در ایجاد تفرقه در جهان اسلام وبا میدان داری تفکر وهابیون تکفیری که دست زاییده ان جنگهای نیابتی است ،وانکه توانسته است معجزه کند فرهنگ مقاومت که الهام گرفته از نهضت سرخ حسینی است.

۳۰۲۹/۷۴۴۲

رفسنجان

امام جمعه رفسنجان نیز با اشاره به اینکه آمریکایی ها در جنگ اقتصادی علیه مردم ایران  شکست خورده‌ و نتوانستند به اهداف خود برسند گفت: امید است مسئولان از وابستگی به دشمن دور شوند و به توانمندی‌های داخلی توجه داشته باشند تا اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده شود لذا دولت برای حمایت از تولیدکنندگان جلوی واسطه‌گرها و دلالان را بگیرد.

حجت‌الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه رفسنجان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: یکی از دلایل اصلی که موجب شده سود دلالی در بازار ما افزایش یابد و کاهش تولیدات را داشته باشیم؛ واردات است.

وی تصریح کرد: تولید باید در سرلوحه امور باشد و امسال نیز که به نام تولید و حمایت از آن نامگذاری شده می بینیم که بر عکس شده و تولیدات ما در حد نیاز کشور در برخی کالاها وجود دارد اما واردات هم داریم.

وی ادامه داد: لذا این واردات به کجا وابسته است و چه کسانی ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می‌گیرند و کالا وارد می کنند؟ این خیانت به مملکت است و جلوی تولید را می‌گیرد جلوی تولید را گرفتن از دست رفتن اشتغال است.

حجت الاسلام رمضانی‌پور گفت: یکی از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شکل‌گیری حکومت اسلامی در کشور بود که دستور دادند نیروهای سه‌گانه سپاه تشکیل شود و این نهاد کاملا نهاد جوشان و خروشان از بطن و متن انقلاب است لذا سپاه نیز باید نیروی هوایی داشته باشد هم زمینی و هم هوافضا و هم بسیج داشته باشد و این تشکیلات میلیونی عظیم که در کشور وجود دارد اقتدار بزرگی در کنار ارتش مقتدر جمهوری اسلامی است لذا سپاه امروز یعنی همه ملت یعنی همه مردم.

وی افزود: گفتمان مقاومت الهام گرفته از فرهنگ عاشورایی با از خودگذشتگی مدافعان حرم و با تاسی از نهضت حسینی (ع) در کشورهای مختلف است و  مقاومت حماس، مقاومت لبنان، فاطمیون، زینبیون، حیدریون افغانستان و پاکستان و سایر گروه های جهادی در دنیا گفتمان بزرگ مقاومت را در دنیا به وجود آوردند مسلماً آمریکا و غربی‌ها و اسرائیلی‌ها خوششان نمیآاید و می‌ترسند و البته باید هم بترسند باید هم خواب از سرشان برود.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: در گام سوم تعهدات برجامی، که یک فرصت دیگر به اروپایی و غربی‌ها داده شد مطمئنا دولت ما اگر پاسخ بدعهدی های آنها را داده بود به نفع ما بود چون که ما هیچ دستاوردی از آنها نداشتیم.

۳۰۲۹/۷۴۳۳

نظر شما