شناسهٔ خبر: 35299274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پاکستان: مسئول شکست آمریکا در جنگ افغانستان نیستیم

نخست وزیر پاکستان در سخنانی اعلام کرده است که کشورش مسئول شکست آمریکا در جنگ افغانستان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان در گفتگو با تلویزیون «راشاتودی» روسیه ضمن انتقاد از عملیات نظامی و جنگ آمریکا در منطقه پس از ۱۱ سپتامبر، گفت: مشارکت با آمریکا در جنگ علیه تروریسم، خسارت زیادی بر پاکستان تحمیل کرد با این وجود مقصر شناختن اسلام آباد برای شکست واشنگتن در افغانستان ناعادلانه است.

نخست وزیر پاکستان در این گفتگو همچنین ضمن اظهار تاسف از ادامه جنگ در افغانستان، گفت:‌ اسلام آباد با پیوستن به جنگ واشنگتن علیه تروریسم متحمل خسارات زیادی شد و در پایان آمریکا هنوز پاکستان را به خاطر مشکلات خود در افغانستان سرزنش می کند.

نخست وزیر پاکستان همچنین به این موضوع اشاره کرد که چگونه کشورش پس از پیوستن به ائتلاف آمریکایی علیه تروریسم، ضربه خورد.

به گفته عمران خان، با آغاز جنگ آمریکا در افغانستان، شبه نظامیان آموزش دیده از سوی آمریکا علیه پاکستان مسلح و شروع به نبرد کردند.

نخست وزیر پاکستان همچنین با اعلام آمار خسارات جانی و مالی همکاری با آمریکا در جنگ علیه تروریسم، گفت: پاکستان با پیوستن به جنگ آمریکا ۷۰ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان خود را از دست داد و دست کم صد میلیارد دلار بر معیشت پاکستان خسارت وارد شد و در آخر آمریکایی ها از اینکه در افغانستان ناکام ماندند، پاکستان را مورد سرزنش قرار می دهند و این موضوع بسیار ناعادلانه است.

این نخستین بار نیست که عمران خان از جنگ آمریکا در افغانستان انتقاد او می‌کند. او پیش از این نیز در دوران تبیلغات انتخاباتی خود، جنگ آمریکا در افغانستان را عامل بی ثباتی در منطقه عنوان کرده و خواستار پایان این جنگ شده بود.

نظر شما