شناسهٔ خبر: 35298385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توقف صدور پروانه فعالیت نشریات با توزیع کمتر از ۵۰ نسخه

نمایندگی کردستان

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از توقف صدور پروانه فعالیت نشریات با توزیع کمتر از ۵۰ نسخه در استان خبر داد و گفت: آگهی های دولتی به نشریات محلی با نظم انتشار زیر ۵۰ درصد نیز تعلق نمی گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  عبید رستمی شامگاه امروز در کارگروه رسانه استان با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری داخلی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور اظهار کرد: پروانه فعالیت نشریات سراسری و منطقه‌ای در راستای بند ۱۵ از ماده ۵ شیوه نامه همکاری با دفاتر سرپرستی و نمایندگی‌های رسانه‌ها و توزیع کاغذ برای کلیه روزنامه‌های کشور با قیمت و میزان مناسب و تخصیص بخشی از یارانه های سال ۱۳۹۸ مطبوعات مشمول تغییراتی خواهد بود.

  

وی ادامه داد: بر همین اساس اگر تعداد شمارگان روزنامه های سراسری و منطقه‌ای که در استان توزیع می‌شوند، روزانه کمتر از ۵۰ نسخه باشد از ابتدای مهرماه سال جاری نسبت به توقف صدور پروانه فعالیت دفتر سرپرستی اقدام و فعالیت پروانه های دارای اعتبار به حالت تعلیق در می آیند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نشریات محلی نیز بایستی دارای نظم انتشار باشند، افزود: تخصیص آگهی‌های دولتی به نشریاتی که نامنظم چاپ می‌شود، موجب بی‌عدالتی نسبت به نشریات منظم می شود. 

رستمی همچنین گفت: از ابتدای شهریورماه از  ارسال و سفارش چاپ آگهی دولتی، ارگانی، دادگستری و ثبتی به نشریاتی که کمتر از ۵۰ درصد نظم در انتشار دارند، جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشریات حمایتی است، اضافه کرد: نشریات بایستی به دنبال تولید محتوا در راستای توسعه استان و رسالت اصلی خود حرکت کنند.

وی همچنین خواستار ارجاع آگهی های دولتی دستگاه ها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شد و گفت: در راستای برقراری عدالت و حمایت از نشریات، ادارات و نهادهای دولتی از ارجاع آگهی های دولتی بدون هماهنگی با ارشاد پرهیز کنند.


انتهای پیام

نظر شما