شناسهٔ خبر: 35297023 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فایده سیب در تقویت ایمنی بدن و کاهش فشارخون

سیب یکی از پرکشت‌ترین و پرمصرف‌ترین میوه‌ها در جهان است که دارای فواید متعددی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مطالعه اخیر محققان دانشگاه اوما سوئد نشان می‌دهد خواص آنتی باکتری سیب همراه با میزان بالا ویتامین C آن به ایجاد مصونیت در برابر ذات الریه کمک می‌کند. سیب سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فیبر رژیمی است که بسیار برای سلامت مفید است. برخی از فواید مهم سیب برای سلامت به شرح زیر است.

سیب حاوی فیبر محلول است که با کاهش میزان کلسترول به سلامت قلب کمک می‌کند. وانگهی پوست سیب حاوی آنتی اکسیدان‌های نظیر پلی فنول هاست که به کنترل فشارخون کمک کرده و سلامت قلب را تضمین می‌کند.
 
آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب از ریه‌ها در برابر آسیب ناشی از محیط بیرونی حفاظت می‌کند. در طول فصل آلرژی، زمانیکه بافت ریه‌ها ملتهب می‌شود، فلاوونوئید موسوم به کوئرستین که در پوست سیب وجود دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی شده و التهاب را کاهش می‌دهد.
 
میزان آب موجود در سیب بسیار زیاد است از اینرو با وجود کالری کم زودتر احساس سیری می‌کنید و به کاهش وزن کمک می‌کند. از سوی دیگر میزان بالا فیبر موجود در سیب عامل موثری در کاهش وزن است. فیبر روند گوارش را کُند می‌کند و احساس سیری طولانی تری ایجاد می‌نماید.
 
پلی فنول‌های موجود در سیب از سلول‌های بتا و بافت‌های لوزالمعده در مقابل آسیب ناشی از دیابت محافظت می‌کند. سلول‌های بتا مسئول تولید انسولین در بدن هستند. غالبا توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ حداقل روزی یک عدد سیب بخورند.
 
در مجموع ترکیب مواد مغذی موجود در سیب بسیار خوب و موردنیاز بدن است. یک سیب متوسط حدود ۲۰۰ گرمی، ۹۵ کالری دارد و شامل کربوهیدرات ها، فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K است. بعلاوه سیب حاوی منیزیم، مس و آهن است. حتی پوست سیب هم منبع خوب فیبر است. از اینرو بهتر است سیب با پوست خورده شود.
 
منبع:مهر
 
انتهای پیام/

نظر شما