شناسهٔ خبر: 35295747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس/ چاپ کتاب نقش شهرستان شهریار در دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران ضمن اشاره به برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان‌‌‌های جنوب غرب استان تهران با شعار ما پیروزیم، گفت: کتاب نفیس نقش شهرستان شهریار در دفاع مقدس سال جاری به تالیف و چاپ رسیده است.

صاحب‌خبر -

جعفر نایب صدری، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های مردم ما به ویژه جوانان است و همچنین یادآور مظلومیت انقلاب اسلامی در مواجه با استکبار جهانی و ابرقدرت‌های دنیا در کنار رژیم بعث عراق بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه امام راحل که پس از ۸ سال جنگ تحمیلی به پیروزی رسید و امام(ره) پس از پذیرش قطعنامه فرمودند که ما در جنگ تحمیلی عزت و شرف خود را به دست آوردیم و عظمت، قدرت و پیشرفت‌های خیره کننده امروز از آثار ۸ سال دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب تهران بیان داشت: متاسفانه در انتقال فرهنگ ارزشی دفاع مقدس در طول سالیان گذشته کوتاهی‌هایی داشتیم و نتوانستیم به خوبی این مفاهیم را منتقل کنیم و هفته دفاع مقدس بستری بستری برای تبیین دوران دفاع مقدس و انتقال ارزش‌ها به آحاد جامعه است.

نایب صدری گفت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با ۳۰۰۰ عنوان کتاب در بخش‌های مختلف ادبی، داستانی، سیاسی، جغرافیایی، زندگینامه‌ها، خاطرات و رمان توسط این اداره در شهریار دائر شده است و به جامعه علمی و علاقه مندان خدمات رسانی می‌کند و در معرض استفاده علاقه مندان است.

وی ادامه داد: بیش از ۵ هزار سند دفاع مقدس از ایثارگران، رزمندگان، ستادهای پشتیبانی و ادارات به عنوان تاریخ شفاهی جمع آوری شده و ۷ فیلم داستانی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران تولید و پخش شده است و ده‌ها عنوان کتاب و محصولات فرهنگی تهیه و چاپ شده است.

رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب تهران خاطرنشان کرد: در جنوب غرب استان تهران ۳۸ شهید گمنام وجود دارد که ۹۵ شهید گمنام در آن آرمیده‌اند و ۲۲ یادمان از ۳۸ محل دفن شهدای گمنام تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته و ۳ مورد در حال ساخت است و ۱۰ مورد هنوز ساخته نشده است.

نایب صدری گفت: راهبرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال شامل تبیین نقش ولی فقیه در احیای هویت دینی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تبیین نقش بصیرت و مقاومت با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی است و شعار برنامه‌های امسال این هفته شعار "ما پیروزیم" خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال در هفته دفاع مقدس عملیات بزرگ شکست حصر آبادان در سراسر کشور بازسازی و بازکاوی خواهد شد و عناوین روزهای هفته دفاع مقدس به ترتیب از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ماه شامل قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح، دانش پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان، رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری، بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه جانبه، شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان، معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی، رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران و ۷ مهرماه فرماندهان، پیشکسوتان و مسوولان است.

رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب غرب استان تهران بیان کرد: از برنامه‌های اختصاصی این اداره در سطح شهرستان‌های جنوب غرب استان می‌توان به فضاسازی تبلیغی و میدانی، برگزاری یادواره‌های شهدا محلی و قشری، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری مسابقات فرهنگی، زنگ مقاومت در مدارس، برپایی ایستگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی، نشست‌های تخصصی پیرامون دفاع مقدس و اختصاص تریبون پیش اط خطبه نمازهای جمعه به موضوع دفاع مقدس اشاره کرد.

نایب صدری گفت: اجرای برنامه‌های ورزشی، تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای، محافل قرآنی، مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فعالان موثر ستادهای جبهه و جنگ، تجلیل از روحانیون و ائمه جماعات جانباز و رزمنده، اهدای محصولات فرهنگی به مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری محافل شعر و خاطره گویی، دیدار با جانبازان اعصاب و روان، اعزام جوانان به موزه دفاع مقدس و برپایی میز خدمت ادارات در مصلی نماز جمعه شهرها از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی تصریح کرد: در منطقه جنوب غرب استان کاروان‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی بصیرتی تحت عنوان کاروان‌های اقتدار به صورت سیار در معابر عمومی و میادین بزرگ جایگزین رژه خواهد شد و همچنین تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و نقش ولایت فقیه در پیشرفت‌های ۴۰ ساله انقلاب از برنامه‌های مهم این هفته خواهد بود. 

انتهای پیام/ش/پ/ث40

نظر شما