شناسهٔ خبر: 35295272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توقف صدور پروانه فعالیت دفتر سرپرستی نشریات با توزیع کمتر از 50 نسخه

معاون فرهنگی و رسانه‌ای استان کردستان از توقف صدور پروانه فعالیت دفتر سرپرستی با توزیع روزانه کمتر از 50 نسخه در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبید رستمی عصر امروز در کارگروه رسانه استان کردستان اظهار کرد: در راستای بند 15 ماده 5 شیوه‌نامه همکاری با دفاتر سرپرستی و نمایندگی‌های رسانه و توزیع کاغذ برای تمامی روزنامه‌های کشور با قیمت و میزان مناسب و تخصیص بخشی از یارانه‌های سال 1398 مطبوعات، پروانه فعالیت نشریات سراسری و منطقه‌ای مشمول تغییراتی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه این تغییرات براساس ابلاغ آیین‌نامه جدید مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری داخلی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور انجام می‌گیرد، افزود: برهمین اساس اگر تعداد شمارگان روزنامه‌های سراسری و منطقه‌ای که در استان توزیع می‌شوند روزانه کمتر از 50 نسخه باشد از ابتدای مهرماه امسال نسبت به توقف صدور پروانه فعالیت دفتر سرپرستی اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس ابلاغ آیین نامه یاد شده پروانه‌های روزنامه‌های با شرایط فوق که دارای اعتبار هستند به حالت تعلیق در می‌آیند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه نشریات محلی نیز باید دارای نظم انتشار باشند، افزود: تخصیص آگهی‌های دولتی به نشریاتی که نامنظم چاپ می‌شود، موجب بی‌عدالتی نسبت به نشریات منظم می‌شود.

رستمی عنوان کرد: از ابتدای شهریور ماه از ارسال و سفارش چاپ آگهی دولتی، ارگانی، دادگستری و ثبتی به نشریاتی که کمتر از ۵۰ درصد نظم در انتشار دارند، جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشریات حمایتی است، اضافه کرد: نشریات باید به دنبال تولید محتوا در راستای توسعه استان باشند و به رسالت اصلی خود عمل کنند.

وی همچنین خواستار ارجاع آگهی‌های دولتی دستگاه‌ها به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شد و افزود: در راستای برقراری عدالت و حمایت از نشریات، ادارات و نهادهای دولتی از ارجاع آگهی‌های دولتی بدون هماهنگی با ارشاد پرهیز کنند.

انتهای پیام/2330/72

نظر شما