شناسهٔ خبر: 35294332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امروز علیه ارزش‌های نظام یعنی مجالس امام حسین(ع) فعالیت می‌شود

استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز علیه ارزشمندترین ارزش‌های نظام یعنی مجالس امام حسین(ع) فعالیت می‌شود و باید نسبت به آن اقدام مناسبی انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و فرهنگی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمدصادق ابطحی استاد حوزه علمیه اصفهان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان درباره عوامل زمینه‌ساز واقعه کربلا اظهار داشت: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) حرکت بزرگ و جو روانی گسترده‌ای را علیه ایشان و اهل‌بیت آن حضرت آغاز کردند تا جایگاه اهل‌بیت (ع) را به کم‌ترین میزان ممکن برسانند.

او با بیان اینکه شکستن قداست پیامبر اکرم (ص) نخستین علتی است که زمینه‌ساز عاشورا شد، افزود: برخی تلاش کردند که پیامبر خدا (ص) را پایین‌تر از یک انسان عادی نشان دهند؛ کسانی که بر مسند خلافت بودند، چون نمی‌توانستند خود را بالا بکشند، مقام پیامبر اکرم (ص) را پایین می‌آوردند و روایاتی جعلی در این باره ساختند برای مثال گفتند پیامبر خدا (ص) فقط برای امور معنوی مردم است و درکی از مسائل اجتماعی جامعه ندارد و یا اینکه آن حضرت قرآن را فراموش می‌کرد، این در حالی است که خداوند، آن حضرت را الگوی مردم و «رحمة للعالمین» معرفی می‌کند.

استاد حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: امروز دشمنان نظام، توطئه‌های مختلفی را به کار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند تا جایگاه رهبری جامعه را تضعیف کنند؛ می‌گویند باید جایگاه رهبری یک جایگاه تشریفاتی همچون ملکه انگلستان باشد و مسائل معنوی را برای مردم بیان کند.

او با بیان اینکه توسعه جمعیتی اهل‌بیت (ع)، دومین عامل زمینه‌ساز عاشورا به شمار می‌رود، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) اهل‌بیت خود را معرفی کرده است؛ یعنی همان کسانی که ذیل آیه تطهیر معرفی شدند، اما دشمنان پس از رحلت ایشان گفتند هر کس نسبت فامیلی با پیامبر اکرم (ص) دارد، اهل‌بیت محسوب می‌شود.

ابطحی گفت: بدل‌سازی برای اهل‌بیت (ع) و تولید هزینه برای کسی که بخواهد از اهل‌بیت (ع) دفاع بکند از دیگر عوامل زمینه‌ساز واقعه عاشورا است؛ در زمان امام حسین و امام سجاد (ع) کار به جایی رسید که کسی همچون میثم تمار در دفاع از علی (ع)، به دار آویخته شد و زبانش را بریدند.

او خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی بخواهد از نظام و ارزش‌های نظام دفاع کند مورد اهانت قرار می‌گیرد، این افراد به جرم دفاع از نظام و ارزش‌های نظام در فضای مجازی اهانت‌های زیادی دیده‌اند؛ امروز یکی از سخنرانان، درباره شفافیت آرا نمایندگان صحبت کرده و ما می‌بینیم که علیه او چگونه جوسازی می‌کنند، این در حالی است که اگر به مقام بعضی‌ها توهین بشود، نتیجه آن، شکایت و زندان است، اما بر بالاترین ارزش‌های نظام و انقلاب می‌تازند و آزادانه صحبت می‌کنند و کسی اعتراضی نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: ۷۰ تن طلا که پشتوانه مالی کشور بوده، در مدت یک سال، تبدیل به سکه و روانه بازار شد، حتی ۱۸ میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور از خزانه در دست و بال عده‌ای ریخته شد تا یک‌شبه، میلیارد‌ها به جیب بزنند، اما امروز که با فساد برخورد می‌شود، مطرح می‌کنند که با «بگیر و ببند» نمی‌شود با مفاسد برخورد کرد؛ سؤال اینجاست پس چگونه باید برخورد کرد!.

او با اشاره به برخی از هنجارشکنی‌های صورت گرفته در عزاداری‌های امسال در اصفهان تصریح کرد: امسال دشمن خیز بلندی را علیه عزاداری امام حسین (ع) برداشت، مشاهده کردید که دخترکانی دنبال دسته عزاداری روسری انداخته، زنجیر می‌زنند یا اینکه گفته شده چندین مداح را صهیونیست‌ها تربیت کردند، امسال خیلی از خانواده‌ها به وضعیت حجاب در شام غریبان در گلزار شهدای اصفهان اعتراض داشتند.

ابطحی با بیان اینکه تبلیغات و فعالیت‌های مستمر دشمن، به تدریج باور‌های مردم را تغییر می‌دهد، گفت: امام حسین (ع) در خطبه منا فرمودند «ظلمه» بر جامعه مسلط شدند، چون خواص وظیفه خود را انجام ندادند، شبهات را در جامعه گسترش دادند و مردم را در دام شهوات انداختند، شما حاضر نشدید از مال خود انفاق کنید در حالی که دشمن هزینه می‌کند، دشمن تهدید می‌کند، اما شما جان خود را در طبق اخلاص نگذاشتید.

او ادامه داد: دشمن امروز ارزش‌های نظام را تهدید کرده است؛ رهبر انقلاب در این باره فرمودند ما مواجه هستیم با حمله همه‌جانبه در حوزه فرهنگ، حتی امروز دشمن صریحاً می‌گوید غلبه بر نظام اسلامی با جنگ نظامی ممکن نیست بلکه با جنگ فرهنگی می‌توان موفق بود.

این استاد حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر امروز خواص به وظایف خود را عمل نکنند، کربلا‌ها به وجود می‌آید؛ امروز علیه ارزشمندترین ارزش‌های نظام یعنی مجالس امام حسین (ع) فعالیت می‌شود و باید نسبت به آن اقدام مناسبی انجام داد.

انتهای پیام/م

 

انتقاد استاد حوزه علمیه از برخی ‌هنجارشکنی‌ها‌ در عزاداری‌های ‌‌اصفهان

نظر شما