شناسهٔ خبر: 35292651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رهروان حضرت زینب (س) در سمنان گردهم آمدند

اجتماع بزرگ رهروان زینبی در دوازدهمین روز از محرم در امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امروز و در دوازدهمین روز از ایام محرم الحرام اجتماع باشکوه رهروان زینبی در بقعه متبرکه امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد.

بانوان ولایی سراسر استان سمنان هر یک در شهرستان‌های خود با حضور در این اجتماع معنوی و زینبی مراتب ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند و به آرمان‌های حسینی و زینبی بار دیگر لبیک گفتند.

این اجتماع باشکوه در سمنان در گلزار شهدا واقع در امامزاده یحیی بن موسی (ع) همراه با مداحی و مرثیه‌خوانی در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و به‌ویژه حضرت زینب (س) برگزار شد.

یکی از اساتید برجسته علوم حوزوی در سمنان در جمع بانوان حاضر در این اجتماع اظهار داشت: حضرت زینب (س) بانویی است که پیام قیام امام حسین (ع) را به گوش جهانیان رساند.

حجت الاسلام حسن‌آبادی گفت: تأثیرپذیری از واقعه عظیم کربلا و آنچه بر سر اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز عاشورا آمد نباید منحصر و محدود در همین چند روز محرم باشد و بلکه لازم است اثر معنوی این ایام در طول سال در زندگی فردی و اجتماعی تمام رهروان حسینی و زینبی جریان داشته باشد.

وی تأکید کرد: ما به‌عنوان ادامه‌دهندگان نهضت حسینی باید سبک زندگی خود را بر پایه و اساس سبک زندگی حسینی، فاطمی و زینبی بنا نهیم و فرزندان خود را با این سبک تربیت کنیم تا از آماج حملات و توطئه‌های ویران‌کننده اخلاق اسلامی از سوی دشمنان در امان باشند.

این استاد علوم حوزوی گفت: بانوان ستون اصلی هر خانواده محسوب می‌شوند؛ بنابراین باید هر بانو در کانون خانواده خود با بصیرت و‌ آگاهی از آنچه در جامعه رخ می‌دهد به تربیت فرزندان خود بپردازد.

به گزارش تسنیم، در پایان این اجتماع باشکوه میثاق نامه با بانوی پرچم‌دار بصیرت عاشورایی حضرت زینب کبری (س) قرائت شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما