شناسهٔ خبر: 35292522 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

پوستر اربعین ۹۸ رونمایی شد/ «الحسین یجمعنا» شعار اربعین امسال است

ابنا

پوستر، شعار و نشان‌واره‌ اربعین حسینی امسال رونمایی شد. شعار «الحسین یجمعنا» و «رنگ قرمز» برای مراسم اربعین امسال و با توافق طرفین ایرانی و عراقی انتخاب‌ شده است.

صاحب‌خبر -

‌ به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پوستر شعار و نشان‌واره‌ اربعین حسینی امسال، روز پنجشنبه طی آیینی در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در قم رونمایی شد.

یکی از اساتید هنر تجسمی کشور در این آیین با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای ادای دین اصحاب هنر به حضرت اباعبدالله(ع) گفت: اولین نشان‌واره‌ اربعین در مسیر اربعین حسینی طراحی و بر روی پارچه نوشته‌ای نگارش شد.

«مسعود نجابتی» ادامه داد: در عمود ۲۹۲ مسیر پیاده‌روی اربعین امسال با همکاری کانون هنری شیعی، فعالیت گسترده هنری اجرا می‌شود که در این موکب با حضور هنرمندان هنرهای مختلف تجسمی نیاز موکب‌های اربعین در زمینه کتیبه و پرچم نویسی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: پارچه نوشته‌های شعار اربعین به‌صورت گسترده نوشته‌شده و در مسیر پیاده‌روی عظیم اربعین میان زائران توزیع و توسط زائران در این مسیر حمل می‌شود.

نجابتی افزود: هنرمندان خود را خادم امام حسین(ع) می‌دانند و برنامه‌های گسترده‌ای برای انجام کارهای هنری در مسیر راهپیمایی اربعین صورت گرفته است تا با استفاده از ظرفیت هنرمندان رشته‌های مختلف هنر تجسمی با برپایی موکب و غرفه‌های مختلف وظیفه خود را در عرض ارادت به اباعبدالله(ع) انجام دهند.

«الحسین یجمعنا» شعار محوری پیاده روی عظیم اربعین است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر تلاش هنرمندانه برای ثبت و معرفی عظمت پیاده روی اربعین حسینی در تاریخ گفت: شعار «الحسین یجمعنا» به عنوان شعار محوری پیاده روی عظیم اربعین حسینی انتخاب که پوستر آن نیز طراحی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از پوستر و لوگوی شعار اربعین ۹۸ در سالن همایش های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم، افزود: پیاده روی اربعین میراث ایثارگری های آقا اباعبدالله الحسین(ع) است که سر و دست خود را در این مسیر دادند و اگر آن اخلاص ها نبود، امروز پیاده روی عظیم اربعین رقم نمی خورد.

وی با بیان اینکه اگر واقعیت کربلا برای هر انسانی بیان شود، در این مسیر گام برخواهد داشت، اظهار داشت: حضور افراد اهل کتاب از مذاهب غیر اسلامی در راهپیمایی عظیم اربعین نشان از عمق اثرگذاری حرکت اباعبدالله(ع) است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، استفاده از زبان هنر برای معرفی ابعاد و پیام عظیم اربعین را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: پیام عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) بسیار اثرگذار است و رسانه ها باید این پیام مظلومیت سیدالشهدا را به گوش دنیا برسانند.

نواب، با بیان اینکه اسلام آئینی برای نجات بشریت است، تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت های رسانه ای با استفاده از زبان هنر، برای گسترش و معرفی فرهنگ و پیام سیدالشهدا(ع) به عنوان عاملی برای ظهور امام زمان(عج) به مردم دنیا اقدام کرد و از ظرفیت عظیم پیاده روی اربعین در این زمینه بهره برد.

وی با بیان اینکه اربعین سال گذشته «حب الحسین یجمعنا»بود که به دلیل جامعیت این شعار، شعار امسال با عنوان «الحسین یجمعنا» انتخاب شده که نسبت به سال گذشته خلاصه تر شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با تاکید بر اینکه پیامبران دارای شعار مشترک در طول تاریخ بودند افزود: اطاعت از خدا و تمسک به قرآن از شعارهایی است که اسلام بر آنها تاکید کرده است.

نواب، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) برای هر جنگی متناسب با آن شعاری الهی و آسمانی انتخاب کردند که این سنت نبوی نیز مورد تاکید و توجه اهل بیت(ع) بوده است.

وی، با اشاره به ویژگی های شعار، ادامه داد: الهام بخش بودن، حیات بخش بودن، دربرگیرنده آرمان ها، شایسته و هدفمند بودن، توجه به ارزش ها و همچنین واقعی بودن از جمله ویژگی های هر شعار است

.................

پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما