شناسهٔ خبر: 35291517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۱ شهریور

بولتون یک زائده برای دولت امریکا/دولت و ملت ایران آماده کمک به برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا

بولتون یک زائده برای دولت امریکا، دنیا می داند با سیاسیت آمریکا با تغییر بولتون عوض نمی شود، دولت و ملت ایران آماده کمک به برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا، شماره جدید «خط حزب‌الله» منتشر شد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، بولتون یک زائده برای دولت امریکا، دنیا می داند با سیاسیت آمریکا با تغییر بولتون عوض نمی شود، دولت و ملت ایران آماده کمک به برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا،  شماره جدید «خط حزب‌الله» منتشر شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه بیست و یکم شهریورماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بولتون یک زائده برای دولت امریکا محسوب می‌شود/ ترامپ دوست دارد با سپاه تعامل داشته باشد

«ابراهیم متقی» شب گذشته (چهارشنبه 20 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اخراج جان بولتون از کاخ سفید با اشاره به اینکه جان بولتون یک محافظه کار بسیار جدی در ساختار داخلی امریکاست، گفت: پیوند‌های بولتون ماهیت ساختاری ندارد برای مثال در یک دوره تاریخی بولتون در ازاء ۵۰ هزار دلار در تجمع منافقین سخنرانی می‌کند و به آن‌ها قول می‌دهد سال ۲۰۱۷ پایان حکومت جمهوری اسلامی فرا برسد.

 

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این تفکری است که در ساختار داخلی امریکا وجود دارد، گفت: اما همه افراد مانند بولتون چیپ نیستند که در سخنرانی‌های منافقین در پاریس حضور داشته باشند. همه ایرانی‌های مخالف نظام در خارج کشور مانند منافقین فکر می‌کردند بولتون می‌تواند فشار‌های بیشتری بر ایران وارد کند اما واقعیت این است که در داخل کابینه، سیاست رسمی امریکا مقابله پرشدت با ایران نیست بلکه محدودسازی ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی و توجه قرار دادن ایران به عنوان تروریست است.

 

متقی با بیان اینکه ترامپ دوست دارد با سپاه پاسداران اسلامی تعامل داشته باشد درباره دلیل این امر اینگونه توضیح داد: ضرورت‌های امنیتی در مناطق بحرانی ایجاب می‌کند که مرجع قدرت را شناسایی کند. امروز سپاه پاسداران فقط مرجع قدرت در ساختار داخلی ایران نیست بلکه مرجع قدرت در امنیت منطقه محسوب می‌شود.

 

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه تغییر و جابجایی بولتون منطقی بود، زیرا رویکرد وی با پمپئو وزیر خارجه هماهنگ نبود، گفت: بولتون می‌خواست امریکا را در فضای جنگ با ایران قرار دهد هرچند این برکناری به معنای مصالحه با ایران محسوب نمی‌شود.

 

دنیا می داند با سیاسیت آمریکا با تغییر بولتون عوض نمی شود

«حسین اکبری» شب گذشته (چهارشنبه 20 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع اخراج ان بولتون از کاخ سفید اختصاص داشت با اشاره به اینکه بولتون معمولا در مسئولیت‌هایی که به آن محول می‌شد چندان پایدار نبود، گفت: بولتون معمولا به عنوان یک فرد جنگ طلب معرفی شده که با رژیم صهیونیستی همسو بوده است.

 

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه به نظر می‌رسد این تندروی‌ها می‌تواند نظام امریکا را با مشکل مواجه سازد، گفت: دنیا دیگر می‌داند که سیاست امریکا با تغییر وی، عوض نمی شود.

 

وی با بیان اینکه در مواجهه با شرایط فعلی و تحریمی کشور ما دو روش و سیاست را پیش رو قرار دادیم سیاست تهدید زدایی و تنش زدایی، که البته راهبرد تهدیدزدایی با موفقیت روبرو شدف گفت: ما این استراتژی توسعه و خطر دشمن را دور کردیم، اما در خصوص تنش زدایی نه تنها نتیجه‌ای حاصل نشد بلکه نقاط ضعف خود را در جریان مذاکرات بیشتر نمایان کردیم.

 

حوزه راهبردی امریکا به ایران به عنوان رهبر جدید جبهه مقاومت تغییر پیدا نمی کند

«امیر حسین قاضی زاده هاشمی» شب گذشته (چهارشنبه 20 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه امریکا سناریوی فشار حداکثری به ایران را با مدیریت جان بولتون دنبال می‌کرد و همه زنجیره مقاومت در منطقه به خصوص جمهوری اسلامی ایران را هدف گذاری کرده بود، گفت: به دنبال شکست‌های پیاپی برای این سیاست در منطقه، دیده می‌شود که علمداری اعلام مخالفت و جنگ در منطقه وزارت دفاع امریکا است.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شکست هژمونی آمریکا در منطقه عملا شاکله طراحی شده امریکا منتفی شد و جان بولتون کارکرد خود را از دست داد، گفت: سیستم حاکمه امریکا تصمیم به تغییر مهره بازی خود گرفت.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حوزه راهبردی و ایدئولوژیک امریکا نسبت به ایران به عنوان رهبر جدید جبهه مقاومت تغییر پیدا نمی کند درباره این موضوع اینگونه توضیح داد: منافع امریکا در سراسر جهان به خطر افتاده و انتظار تغییر راهبردی امریکا نسبت به ایران، انتظار نادرستی است. آنچه از امریکا می‌توان انتظار داشت این است که آمریکا فشار بر روی جنگ‌های نیابتی و فشار بر روی افکار عمومی ایران برای وادار کردن مسئولان کشور به انعطاف و قدم نهادن در راه مذاکرات جدید را تداوم بخشد.

 

دولت و ملت ایران آماده کمک به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سیدالشهدا هستند

معاون اول رئیس جمهوری در گفتگویی تلفنی با نخست وزیر عراق، امام حسین (ع) و خاندان رسالت و امامت را ریسمان وحدت و همبستگی دو ملت ایران و عراق توصیف و تاکید کرد: درک این موضوع که چگونه در مدتی محدود ده‌ها میلیون نفر از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در ایام اربعین در عراق گرد هم آمده و در کمال آرامش و بدون هیچ مشکلی به انجام مناسک این مناسبت مهم می‌پردازند، برای دنیا راحت نیست.

 

اسحاق جهانگیری در این گفتگوی تلفنی، ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین، شهادت جمعی از زائران و عزاداران حسینی در حادثه دیروز کربلا را نیز تسلیت گفت و از نخست وزیر عراق برای مدیریت شایسته مراسم تعزیت سرور و سالار شهیدان در روز عاشورا تشکر کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور همچنین با قدردانی از لغو روادید زائران ایرانی، برای ایام اربعین و همت دولت عراق در بازگشایی مرز خسروی، اظهار داشت: دولت و مردم ایران آمادگی کامل دارند تا به هر نحو ممکن یاری‌کننده ملت و دولت عراق در برگزاری باشکوه مراسم‌های این ایام باشند.

 

جهانگیری اظهار امیدواری کرد تا توافقات تهران و بغداد در مسیر سازنده فعلی و با سرعت بیشتر اجرایی و عملیاتی شوند و مدیریت دولت عراق در اجرای این توافقات را مفید و موثر عنوان کرد.

 

ارتباط با علمای حقیقی با محوریت مسجد در زدودن غبار تحریف از مراسم های دینی موثر است

«سیده فاطمه ذوالقدر» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد نقش مساجد در پررنگ شدن عزاداری های امام حسین(ع) گفت: مسجد مکانی مقدس است که در ابتدا تداعی‌کننده نماز جماعت و مراسم‌های دینی و مذهبی می‌باشد اما اسلام مسجد را پایه‌گذاری نمود تا افزون بر دعا و نیایش و عبادت کانون تعلیم و تربیت و فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی نیز باشد.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از کارکردهای مهمّ این نهاد مقدّس کاربری آن در خصوص امور تربیتی و آموزشی است. مسجد درجایگاه پایگاه اجتماعی اسلام همیشه کانون جذب تربیت دینی جوانان بوده است و مردم و مربیان دینی و مذهبی به آن توجه خاص داشته اند.ارتباط با علمای حقیقی با محوریت مسجد می تواند در زدودن غبار تحریف نقش به سزایی داشته باشد. 

 

وی ادامه داد: اساساً نگاه فقها و دانشمندان دین به دستگاه سیدالشهدا (ع) که اکسیر اعظم است و برکات عجیبی در تمام طول تاریخ داشته، گونه دیگری است که باوجود تمام تقوا و احتیاط در جمیع امور دین نسبت به قضایای مربوط به سیدالشهدا (ع) همیشه دست به عصا بوده و یا عده کثیری از آنان از هرگونه دخالت در دستگاه سیدالشهدا هراس و ترس داشته‌اند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) از دیر باز نقش اساسی و غیرقابل انکار در فرهنگ جامعه شیعی داشته و مؤلفه‌ای بسیار بزرگ در حیات بخشی مفاهیم دینی و تداوم آن محسوب می‌شود و درنهایت سعادت دینی و دنیوی افراد را به دنبال دارد، چرا که امام حسین (ع) باب نجات امت و رحمت واسعه پروردگار عالم است.

 

شماره جدید «خط حزب‌الله» منتشر شد/وعده نصرالله

دویست‌ و یکمین شماره‌ هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله با عنوان «وعده نصرالله» منتشر شد. در روز عاشورای حسینی امسال سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان طی ویدئو کنفرانسی برای شیعیان لبنان در منطقه ضاحیه سخنرانی کرد که این سخنرانی حامل پیام‌های مهمی برای جهانیان به خصوص محور شرارت یعنی آمریکا، اسرائیل و همپیمانان آنان بود. خط حزب الله در سخن هفته‌ این شماره‌ خود مروری بر سخنرانی ایشان داشته است.


مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین در حسینیه‌ امام خمینی با حضور رهبر انقلاب بیش از بیست سال است که در دهه‌ اول محرم برقرار است. امسال نیز عاشقان و عزاداران حسینی به مدت ۶ شب، به اقامه‌ عزا پرداختند. خواندن روایت خط حزب‌الله از شب شام غریبان حسینیه امام خمینی خالی از لطف نیست.

 

وزارت خارجه ایران نیت نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلان نیت خبیث نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را به شدت محکوم کرد.

 

سیدعباس موسوی سرگرم شدن برخی کشور‌های عربی که داعیه رهبری جهان عرب را دارند به امور حاشیه‌ای و مشغول شدن به جنگ و برادر کشی در یمن با حمایت حامیان رژیم اشغالگر قدس و دوستی با رژیم صهیونیستی و همپیمانی با نتانیاهو را فرصتی برای رژیم اشغالگر قدس برای علنی سازی نیات پلید این رژیم کودک کش دانست و گفت: نتانیاهو یک روز با اتهام پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و روز دیگر با اعلان نیت خبیث خود در انضمام بخش‌های دیگری از فلسطین به دنبال کسب رای برای باقی ماندن در قدرت و استمرار توسعه طلبی و تجاوز است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما