شناسهٔ خبر: 35291206 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین نواب:

«الحسین یجمعنا» شعار اربعین امسال است

حوزه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار«الحسین یجمعنا» است. اگر خلوص کسانی که پیاده روی اربعین حسینی را ایجاد کردند نبود، این شورها و حرکت ها ایجاد نمی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب در آئین رونمایی از پوستر شعار اربعین که در سالن همایش های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، عنوان کرد: شعار به عنوان علامت و نشانه بوده و امروزه پرچم کشورها و علامت های موجود در این پرچم ها یکی از نشانه ها و شعارهای آن ها می باشد.

وی افزود: اطاعت از خدا و قرآن از شعارهایی است که در دین اسلام موردتاکید قرار گرفته و پیامبر اکرم(ص) در هر جنگی متناسب با آن جنگ شعاری انتخاب می کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه تمامی شعارهای پیامبر(ص) و اهلبیت ایشان از جنس سمائی و آسمانی بوده است، گفت: شعار باید الهام بخش، حیات بخش، فراگیر، شایسته و هدفمند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب مطرح کرد: از دیگر ویژگی های شعار واقعی بودن است و همانطور که در تاریخ می بینیم خوارج در شعار «لا حکم الا لله» یک هدف غلطی را دنبال می کردند.

وی ابراز کرد: «حب الحسین یجمعنا» شعار اربعین سال گذشته بوده که امسال این شعار«الحسین یجمعنا» است. اگر خلوص کسانی که پیاده روی اربعین حسینی را ایجاد کردند نبود، این شورها و حرکت ها ایجاد نمی شد، اخلاص ها و دلدادگی های کسانی که جان خود را برای زیارت سیدالشهدا دادند موجب ایجاد این موج خروشان زائران حسینی شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: امروز به راحتی می توان در رسانه کلیپ های زیبایی از حماسه اربعین ایجاد کرد و وظیفه ما این است که با استفاده از ابزار رسانه مظلومیت حسین زهرا(ع) را به جهانیان ابلاغ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ادامه داد: دنیا گذرا و فانی بوده و خوشا به حال کسی که در راه ترویج فرهنگ حسینی تلاش می کند.

نظر شما