شناسهٔ خبر: 35290983 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

روایت مجازی؛

شوماخر و ۶ سال خواب‌آلودگی

عارف چراغی شوی

روز گذشته خبری منبی بر به هوش آمدن مایکل شوماخر از کما منتشر شد. این خبر منجر به واکنشهای زیادی شد که در این گزارش به آن می پردازیم.

صاحب‌خبر -

مجله مهر: روز گذشته خبری مبنی بر به هوش آمدن مایکل شوماخر اسطوره رانندگی پس از شش سال از کما منتشر شد که منجر به واکنش های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی و رسانه های مخلتف شد. شوماخر اسطوره اتومبیل‌رانی دنیا از سال ۲۰۱۳ که حین اسکی کردن دچار سانحه شد و گفته می‌شد در پی این سانحه به کما رفته است. دراین سال‌ها که شوماخر در انظار عمومی دیده نشده اظهارات متعددی درباره وضعیت جسمانی او عنوان شده است.

 اصل ماجرا چه بود؟

 در دو روز گذشته برخی از رسانه های انگلیسی زبان در گزارشی آورده‌اند که  مایکل شوماخر طبق گزارش‌ها در بیمارستان ژرژ پمپیدو پاریس تحت درمان قرار گرفته است. گفته می‌شود پزشکان برای جلوگیری از پیشرفت عارضه مغزی و زمان خریدن برای چند ماه او را در حالت کمای مصنوعی نگه داشتند. اما طی سه سال اخیر وضعیت شوماخر بعد از خروج از کمای مصنوعی به شدت توسط اطرافیانش مخفی نگه داشته شد و فقط هر از گاهی خانواده وی به رسانه ها اطمینان می دهند که او توسط بهترین پزشکان تحت معالجه است.

در طول این سال ها همواره شایعات و اخبار تایید نشده ای از شوماخر و روند درمانش به گوش رسیده؛ مثلا سال گذشته خبری منبی بر اینکه او به مزرعه خود در تگزاس منتقل شده و مراحل درمان را آنجا پشت سر می گذارد، منتشر شد. ظاهرا شوماخر مدت‌هاست از کما خارج شده اما به دلیل آسیب مغزی-نخاعی دچار اختلال شدید دارد و به نظر می‌رسد اثربخشی و شانس موفقیت درمان از طریق سلول‌های بنیادی در عارضه‌های مغزی-نخاعی هنوز محدود است. اما این خبر روزهای گذشته واکنش کابران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت.

 واکنش متفاوت کاربران ایرانی

 کاربران زیادی برای این قهرمان رانندگی آزوی سلامتی کرده و بسیاری هم به هوش آمدن او را پس از ۶ سال به تغییرات جامعه طی سالهای اخیر گره زدند. یکی از کاربران به نام ترول فوتبال در توییتی نوشت: «چه چیزایی حتی بعد از ۶ سال کمای شوماخر تغیری نکرده، لیورپول هنوز قهرمان پریمر لیگ نشده. تراکتور هنوز قهرمان لیگ نشده. بوفون هنوز بازی می‌کنه. پرسپولیس هنوز قهرمان آسیا نشده. هر سال محرم مختارنامه از آی‌فیلم پخش میشه. بایرن همچنان قهرمان بوندس‌لیگاست. پراید همچنان تولید میشه. امیر محمدِ عموپورنگ هنوز بزرگ نشده. منچستر یونایتد هنوز نتوانسته بعد از فرگوسن به خودش بیاد. سردار آزمون مورد توجه لیورپول است. »

کاربر دیگری با نام گرام نوشت: «اگه شوماخر ایرانی بود بعد دیدن این نوسانات اقتصادی اخیر سکته مغزی میکرد یه راست راهی میشد اون دنیا»

مرتضی قربانی نوشته است: «شوماخر بعد ۶ سال از کما بیرون اومده اگه الان ایران بود همه میگفتن خوش به حالش این ۶ سال خواب بوده!»

کاربر کاپیتان پرایس نوشت: «اگه شوماخر ایرانی بود وقتی به هوش اومد، میدید بعد از ۶ سال پراید از ۷ میلیون شده ۵۰ میلیون برمیگشت رو تختش میگفت بذارید برم من بذارید برم من...»

همچنین کاربری با نام توس نوشته است: «کاش از لحظه‌ای که مایکل شوماخر فهمیده دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا شده فیلمی عکسی چیزی بود.»

گفته می‌شود او از ۳۰۶ تورنمنتی که شرکت کرد در ۹۱ مسابقه به رتبه نخست رسید و هنوز ۱۸ مسابقه از نزدیک‌ترین رقیبش، لوئیس همیلتون جلوتر است. همچنین او در سال ۲۰۰۲ موفق شد در ۱۷ مسابقه روی سکو برود. وی چهل و سه ساله بود که سال ۲۰۱۲ در برزیل برای آخرین بار حضور در یک جایزه بزرگ را تجربه کرد.

نظر شما