شناسهٔ خبر: 35290771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

یک استاد حوزه و دانشگاه:

اصلاح مدیریت برای رسیدن بشر به سعادت از جمله مقدمات ظهور است

یک کارشناس مذهبی تاکید کرد: اصلاح مدیریت برای رسیدن بشر به سعادت از جمله مقدمات ظهور است، امروز استعمار و مستکبران عالم مردم را نسبت به این موضوع بی‌تفاوت و ناامید می‌کنند که ظهور رخ ندهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» به مناسبت فرا رسیده دهه دوم محرم حسینی در دانشگاه هنر به سخنرانی پرداخته و گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) هر کس در انتقال پیام هر نوع اختلال نادرست ایجاد کند، منفور خداوند است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه لعن بالاترین نفرین یعنی دور شدن از رحمت الهی است، تصریح کرد: آنان که در رساندن پیام دین به دیگران اختلال درست می‌کنند طبق آیات قرآن لعن و نفرین الهی و مردم نصیب آنها می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ افراد منافق از طریق رسانه ضربه‌های سختی به اسلام و مسلمانان زدند، اظهار کرد: اصلاح مدیریت برای رسیدن بشر به سعادت از جمله مقدمات ظهور است، امروز استعمار و مستکبران عالم مردم را نسبت به این موضوع بی‌تفاوت و ناامید می‌کنند که ظهور رخ ندهد.

 

وی افزود: امروز در کشور فرانسه بر علیه نحوه مدیریت و عدم استقلال کشور موجی از اعتراض بلند شده است زیرا مردم آنجا بیدار شدند که کشور آنها توسط انگلیس، آمریکا و اسرائیل اداره می‌شود.

 

حجت‌الاسلام و السلمین پناهیان با تاکید بر اینکه مردم دنیا باید درباره اصلاح شیوه مدیریت آگاه شوند، گفت: امروز مستکبران عالم همچون آمریکا و صهیونیست با در اختیار داشتن بوق رسانه‌ای بر مردم دنیا مسلط شده و آنها را خفه کردند، اروپایی‌ها بر این امر آگاه شدند و دیگر چیزی به نام دموکراسی را قبول ندارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: رئیس جمهور فرانسه با شعار مردم سالاری بالا آمد و انتخاب شد اما همین که به مسند نشست بر خلاف شعاری که داده بود عمل کرد به همین دلیل مردم از او بسیار متنفر شدند، رسانه ملی وقایع امروز فرانسه را با تحلیل آن به مردم نشان دهد.

 

وی بیان کرد: امروز از جمله درخواست‌های مردم فرانسه تشکیل حلقه فرانسه، ایران و روسیه است که بتوانند با حلقه لندن، واشنگتن و تلاویو مقابله کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه برای اصلاح مدیریت ابتدا باید رسانه اصلاح شود، ابراز کرد:‌ اگر رسانه اصلاح شود منافقان را معرفی کند نفاق تضعیف شده و انتخاب مدیران صالح ممکن می‌شود، اگر مردم مدیران صالح را از غیرصالح تشخیص دهند هیچ‌گاه طرفدار منافق نخواهند بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز مهمترین وسیله حاکمیت‌ها رسانه است که از طریق آن به ظلم یا عدل می‌پردازند، اظهار کرد: باید مردم درباره ترفند‌های درست و غلط رسانه‌ها آگاهی پیدا کنند زیرا رسانه‌های دشمن سبب موفقیت منافقان شده است.

 

وی با بیان اینکه قرآن معجزه الهی و یک رسانه است، ابراز کرد: خون امام حسین(ع) دروغ‌های رسانه‌ای دشمن را به رسوایی کشاند، امروز برای رسوایی رسانه منافقان نیاز به خون نیست بلکه اندکی همت برای آگاهی مردم آنها را رسوا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز زمینه گفتگو فراهم است، گفت: برای اصلاح مدیریت حتما باید رسانه اصلاح شود زیرا مدیران نالایق با استفاده از بوق رسانه‌ای نفاق‌آلود دروغ‌های بزرگ خود را به خورد مردم می‌دهند. در رسانه باید به اثری که بر مخاطب دارد توجه شود و صرفا صداقت نسبت به اصل پیام کافی نیست برای رسیدن به این منظور باید مخاطب شناسی، موقعیت شناسی، زمان شناسی ترفند شناسی داشته باشیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: وقتی افکار عمومی مردم توسط رسانه دشمن غارت می‌شود غارت بیت‌المال اهمیت خود را از دست می‌دهد، پنهان کردن حقیقت از یک ملت جرم است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نباید صرفا به حق بودن یک سخن توجه کنیم بلکه اثر درست یا نادرست آن هم مهم است رسانه باید به اصل پیام و اثر آن هر دو با هم توجه داشته باشد.

 

نظر شما