شناسهٔ خبر: 35290674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه هزار مبلغ به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

قم – ایرنا - رئیس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین بابیان اینکه بیش از سه هزار مبلغ به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال اعزام می‌شوند گفت: برگزاری محافل سخنرانی در ۶۰ موکب، اجرای محافل قرآنی مشترک با عراق و همچنین تکریم ۶۰۰ موکب دار عراقی ازجمله برنامه‌های فرهنگی ایام اربعین است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حمید احمدی روز پنجشنبه در حاشیه آیین رونمایی از پوستر شعار اربعین امسال در قم در جمع خبرنگاران افزود: در مراسم اربعین پیش‌بینی می‌شود بیش از سه میلیون زائر از ایران حضور یابند که با استفاده از تجربه سال‌های گذشته و مشارکت بخش‌های وسیع مردمی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های سخنرانی با حضور سخنرانان و مداحان برجسته در شهرهای نجف، سامرا، ‌کاظمین،‌ کربلا و همچنین مسیر نجف به کربلا برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش اربعین،‌ گفت: ۴۰ قاری از ایران برای اجرای برنامه‌های قرآنی به عراق اعزام می‌شوند همچنین برگزاری محافل مشترک میان قاریان برجسته ایرانی و عراقی در این ایام برنامه‌ریزی‌شده است.

وی اضافه کرد: اعزام ۱۰۰ راوی و مربی کودک برای اجرای برنامه‌های تبلیغ به زبان‌های عربی، انگلیسی، ‌اردو و آذری، و همچنین اعزام ۱۲۰ هنرمند برای اجرای نمایش‌های آیینی با مشارکت هنرمندان عراقی ازجمله اقدام‌های برنامه‌ریزی‌شده در این ایام است.

احمدی بیان کرد: اجرای محفل‌های مشترک ادبی با مشارکت ۴۰ شاعر ایرانی و تعدادی از شعرای عراقی در شهرهای نجف، کاظمین و کربلا از دیگر اقدام‌هایی است که در ایام اربعین حسینی اجرا می‌شود.

وی تکریم موکب داران عراقی را ازجمله برنامه‌های موفق ستاد اربعین در سال گذشته دانست و ادامه داد: در ایام اربعین امسال به نمایندگی از مردم و زائران ایرانی،  ۶۰۰ موکب دار عراقی با اعزام هیات هایی موردتقدیر و تکریم قرار می‌گیرند.

در این آیین از پوستر، شعار و نشان‌واره‌ اربعین حسینی امسال رونمایی شد. شعار «الحسین یجمعنا» و رنگ قرمز برای مراسم اربعین امسال انتخاب‌شده است. تقدیر از خانواده طلبه شهید مدافع محمدصادق صادقی زاده، از دیگر بخش‌های این برنامه بود. این پوستر توسط  یکی از هنرمندان قمی طراحی‌شده است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

نظر شما