شناسهٔ خبر: 35290329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۶۰۰ نفر از استان یزد برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند

یزد - ایرنا - مدیر حج و زیارت یزد گفت: تا کنون پنج هزار و ۶۰۰ نفر از استان یزد در قالب سه هزار و ۱۴۲ گروه برای شرکت در مراسم باشکوه اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

علی اصغر شریفی زارچی رور پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود ، از این تعداد چهار هزار و  ۷۸۰ نفر ثبت‌نام‌های قطعی شده اند و ثبت نام متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین تا ۲۷ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، در اربعین امسال زائران می توانند از ۱۹ شهریور ماه (دهم محرم الحرام) لغایت هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

مدیر حج وزیارت یزد خاطرنشان کرد: با توجه به توافق به عمل آمده بین ایران و عراق،‌ زائران می‌توانند از اول محرم تا ۳۰ صفر،‌ بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر وارد عراق شوند و خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی می باشد.  

شریفی تصریح کرد: متقاضیان برای نام نویسی باید به دفاتر زیارتی و سامانه سماح به این آدرس samah.haj.ir مراجعه کنند.

همه ساله در اربعین سید و سالار شهیدان، زائران در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت می کنند و در روز اربعین در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به عزاداری می پردازند.

پارسال ۳۶ هزار و ۷۸۹ نفر از استان یزد در قالب ۲۰ هزار و ۵۸۹ کاروان گروه که در سامانه سما ثبت نام کرده بودند، در آئین با شکوه اربعین شرکت کردند.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

برچسب‌ها:

نظر شما