شناسهٔ خبر: 35290113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خدائیان مطرح کرد:

مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت دستگاه قضا

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مبارزه با دانه درشت‌ها و مفاسد اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضائی کشور است که سبب امیدواری و خوشحالی مردم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، ذبیح الله خداییان در جلسه شورای قضایی استان ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان و امام سجاد (ع) و نیز تبریک انتصاب آقای رزم به سمت رییس کل دادگستری استان لرستان، گفت: ‌ آقای رزم فردی ولایی، متعهد و متخصص است که در طی مدت خدمت خود بر اصول و اعتقادات خود پایبند بوده و از توانایی های بسیاری برخوردار است که در آینده منشأ تحول و پیشرفت دستگاه قضایی در استان خواهد شد.

وی در ادامه به محور های طرح تحول در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: تسریع در رسیدگی ها توام با کیفیت و دقت و نیز اجرای احکام آنها از اولویت های دستگاه قضایی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه تسریع در اجرای احکام خود عامل بازدارنده است، افزود: تکریم ارباب رجوع باید سر لوحه کارکنان بنده و برخورد با مراجعین باید توام با احترام و تکریم باشد.

خداییان در ادامه بر تکریم همکاران قضایی تاکید کرد و گفت: مبارزه با فساد بویژه در دستگاه قضا و مبارزه با دانه درشت ها و مفاسد اقتصادی از اولویت های دستگاه قضایی کشور است که سبب امیدواری و خوشحالی مردم شده است.

وی افزود: ارتقای امنیت بسیار مهم است که باید برای آن برنامه داشت و بانک اطلاعاتی محکومین و مجرمین را رصد و بروزرسانی کرد چرا که شناسایی مجرمان و قاچاقچیان می‌تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از جرایم و ارتقای امنیت داشته باشد.

معاون قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر اینکه تمام دستگاه ها در راستای مبارزه با جرم و پیشگیری از آن باید پای کار باشند، گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها از دیگر برنامه های دستگاه قضا است و زندان ها باید جای کسانی باشد که اگر بیرون باشند جامعه را تبدیل به زندان می کنند.

خداییان در ادامه ضمن تاکید بر  اینکه دستگاه قضا در استان باید به اقتصاد مقاومتی کمک کند، ابراز کرد: کمک به اقتصاد مقاومتی از دیگر اولویت های قوه قضاییه و بویژه دستگاه قضا در استان است چرا که این استان از جمله استانهای با جمعیت بیکاری بالا در کشور است و باید در رفع این مشکل و کمک به چرخ اقتصاد در استان گام های مهمی و مفیدی برداشته شود.

نظر شما