بازگشت پونی و رازهای کد 45
همانطور که اشاره شد؛ 45 EV ریشه هایی از یک طراحی کلاسیک را با خود به آلمان آورده است یا بهتر بگوئیم هیوندای محصولی را برای درخشش در فرانکفورت انتخاب کرده که اساس طراحی آن مبتنی بر "پونی" اولین خودروی ملی کره جنوبی است.
هیوندای پونی در فاصله سال های 1975 تا 1990 روی خط تولید قرار داشت. در سال 1974 یک طرح مفهومی با نام پونی کوپه ارائه شد که 45 EV در سال 2019 توجه ویژه ای به آن پلتفرم داشته است.
نکته جالب در رابطه با طراحی پونی کوپه 74 به همکاری هیوندای با جورجتو جوجارو مربوط می شود. جوجارو یکی از مشهورترین طراحان اتومبیل در جهان است که در سال 1999 میلادی طراح اتومبیل قرن نام گرفت.
پونی
پونی کوپه مفهومی
استفاده از عدد 45 در نام این خودرو از یکسو نماینده زمانی است که از تولید پونی کوپه می گذرد و از سوی دیگر به زوایای 45 درجه ای اشاره دارد که در نقاط مختلف بدنه 45 EV مشاهده می شود.
هیوندای همچنین به ارتباط طراحی این خودرو با هواپیمایی از دهه 20 میلادی اشاره کرده است.
نمای خارجی؛ جادوی خط و زاويه!
45 EV مقداری با دیگر مفهومی های آینده نگر تفاوت دارد! زیرا طراحی آن چنان عجیب نیست که انتظار حضورش را در خیابان ها طی آینده نزدیک نداشته باشیم اما در عین حال آنقدر پیچیده به نظر می رسد که به عنوان یک آینده نگر مفهومی بدان توجه می کنیم! شاید این راز طراحی موفق محصول هیوندای در نمایشگاه خودروی امسال فرانکفورت باشد.
آلبوم تصویری EV 45 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت
هنگامی که مقابل 45 EV قرار می گیریم عرض زیاد این خودرو توجه ما را به خود جلب می کند و البته همین مساله به نوعی حسی از استحکام و ثبات خودرو روی زمین را به مخاطب انتقال می دهد.
این خودروی حجیم بهترین استفاده از بخش گریل(جلوپنجره) و چراغ ها را در نمای جلو داشته؛ اینجا همه چیز شبیه بازی های پیسکلی ویدئویی به چشم می آید به خصوص چراغ های نقطه ای ماتریسی که فوق العاده زیبا، جذاب و البته مرموز هستند!
طبیعتا یک خودروی الکتریکی نیاز خاصی به ورودی های هوا در گریل و بامپر ندارد بنابراین هیوندای در این بخش فرمول خط و زاویه را توسعه داده تا از همین نمای جلو؛ ذهن مخاطب برای محاسبات هندسی 45 EV آمادگی داشته باشد.
روی درپوش موتور لوگوی درخشان هیوندای و همچنین نشان "45" در سمت چپ بامپر(سپر) مشاهده می شود که اثر مهمی در افزایش جذابیت های این منظره مینیمال دارند.
در نمای جانبی می توانیم حضور زاویه های 45 درجه را بیشتر از هر جای دیگر آشکار و قابل درک بدانیم. خط شانه فوق العاده قوی، فلیر تیره در هلال فندر(گلگیر) و رینگ هایی با طراحی غیر متعارف مهمترین اتفاقات این بخش هستند.
اگر کمی دقت کنید در قسمت پایین درهای جلو یک نوار نورانی مشاهده می شود که در واقع خطی از لامپ های ال ایی دی است که می توانیم آنرا نشانگر باتری نیز بنامیم! این نشانگر میزان باقیمانده باتری را نشان می دهد بدین ترتیب حتی پیش از آنکه راننده وارد خودروی خود شود می تواند از وضعیت شارژ باتری مطلع شود.
خوب در این بخش خبری از آینه های کناری نیست و قطعا وظیفه آنها به دوربین های جانبی محول شده است.
در نمای عقب نیز چراغ های نقطه ای، کد 45 و زوایه های تیز حضور دارند.
کابین
در رابطه با طراحی کابین 45 EV بیشتر از آنکه نیاز به نوشتن باشد باید از مشاهده تصاویر لذت برد. اینجا شبیه اتاقی در یک سوئیت چند ستاره است که فقط می توان در آن اوقات خوشی را سپری کرد!
نظر شما