شناسهٔ خبر: 35288519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوستر شعار اربعین در قم رونمایی شد

قم – ایرنا – پوستر شعار و نشان‌واره‌ اربعین حسینی امسال، روز پنجشنبه طی آیینی در سالن همایش‌های حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در قم رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

یکی از اساتید هنر تجسمی کشور در این آیین با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای ادای دین اصحاب هنر به حضرت اباعبدالله(ع) گفت: اولین نشان‌واره‌ اربعین در مسیر اربعین حسینی طراحی و بر روی پارچه نوشته‌ای نگارش شد.

مسعود نجابتی ادامه داد: در عمود ۲۹۲ مسیر پیاده‌روی اربعین امسال با همکاری کانون هنری شیعی، فعالیت گسترده هنری اجرا می‌شود که در این موکب با حضور هنرمندان هنرهای مختلف تجسمی نیاز موکب‌های اربعین در زمینه کتیبه و پرچم نویسی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: پارچه نوشته‌های شعار اربعین به‌صورت گسترده نوشته‌شده و در مسیر پیاده‌روی عظیم اربعین میان زائران توزیع و توسط زائران در این مسیر حمل می‌شود.

نجابتی افزود: هنرمندان خود را خادم امام حسین(ع) می‌دانند و برنامه‌های گسترده‌ای برای انجام کارهای هنری در مسیر راهپیمایی اربعین صورت گرفته است تا با استفاده از ظرفیت هنرمندان رشته‌های مختلف هنر تجسمی با برپایی موکب و غرفه‌های مختلف وظیفه خود را در عرض ارادت به اباعبدالله(ع) انجام دهند.

در این آیین از پوستر، شعار و نشان‌واره‌ اربعین حسینی امسال رونمایی شد. شعار «الحسین یجمعنا» و «رنگ قرمز» برای مراسم اربعین امسال و با توافق طرفین ایرانی و عراقی انتخاب‌شده است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

نظر شما