شناسهٔ خبر: 35287798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعضای دو بیمار مرگ مغزی در تاسوعا و عاشورای حسینی اهدا شد

در تاسوعا و عاشورای حسینی 1398 دو مورد مرگ مغزی اعلام شده در بیمارستان «شفا» تاکستان و مرکز آموزشی و درمانی بوعلی سینا قزوین منجر به اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محمدرضا مدبر، رئیس ادارۀ نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی 1398 دو مورد مرگ مغزی اعلام شده در بیمارستان «شفا» تاکستان و مرکز آموزشی و درمانی بوعلی سینای قزوین منجر به اهدای عضو به بیماران نیازمند پیوند شد.

وی افزود: این دو مورد، پنجمین و ششمین موارد اهدای عضو در قزوین در سال جاری بودند که روزهای 18 و 19 شهریور 98 یعنی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی خانواده‌های متوفیان برای اهدای اعضای عزیزشان رضایت دادند.

به گفته مدبر پنجمین اهدا متعلق به مرد 48 ساله‌ای است که در اثر خونریزی مغزی در بیمارستان شفا تاکستان بستری شد و به دلیل مرگ مغزی و تایید تیم پیوند، در روز تاسوعای حسینی برای اقدامات اهدای عضو، به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام شد.

رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: ششمین مورد اهدا نیز متعلق به بانویی 44 ساله است که مهمان استان قزوین و از اهالی استان کرمان بود که در اثر سکته مغزی در مرکز آموزشی و درمانی بوعلی سینا بستری شد، اما پس از تلاش‌هایی که برای نجات جانش صورت گرفت، مرگ مغزی وی تأیید و به دنبال رضایت خانواده در روز عاشورا برای اهدای اعضا به تهران اعزام شد.

انتهای پیام/

نظر شما