شناسهٔ خبر: 35287067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تأکید کرد؛

اصلاح مدیریت جامعه درگرو اصلاح رسانه است|ضرورت آگاهی مردم به ترفندهای رسانه

استاد حوزه علمیه گفت: منافقان با استفاده از ابزار رسانه دست به غارت افکار و قتل حقیقت می زنند و این جنایتی بدتر و خطرناک تر از دزدی و غارت بیت المال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شب گذشته به مناسبت دهه دوم ماه محرم الحرام در دانشگاه هنر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: براساس آیات و روایات؛ کسانی که در انتقال پیام دین اختلال اساسی ایجاد می کنند منفور هستند.

وی با بیان اینکه لعن بالاترین نفرین است، ادامه داد: کسانی که در رساندن پیام دین اختلال ایجاد می کنند نه تنها مورد لعن خداوند قرار می گیرند بلکه انسان ها نیز موظف به لعن آنان هستند؛ منافقان با زبان رسانه سخت ترین ضربات را به اسلام و مسلمین وارد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اصلاح مدیریت را یکی از شرایط فراهم شدن مقدمات ظهور برشمرد و ابراز کرد: یکی از نشانه های امر فرج وجود مدیریت صحیح و تضمین سعادت بشری است؛ امروزه استعمار گران با انجام جنایات مختلف مردم را نسبت به اصلاح مدیریت بی تفاوت و ناامید می کنند تا ملت ها به حداقل ها راضی شوند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: موجی که امروز در فرانسه ایجاد شده مربوط به شیوه مدیریت ناصحیحی است که استقلال این کشور را مخدوش کرده است، مردم و نخبگان فرانسوی امروز می دانند که کشورشان توسط حلقه لندن، واشنگتن و تلاویو اداره می شود از این رو خواستار اصلاح مدیریت کشورشان هستند؛ بشریت باید به این نتیجه برسد که مساله مدیریت جهان باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه رسانه ابزار ابرقدرت ها و صهیونیست ها برای تسلط یافتن بر مردم و خفه کردن صدای امت ها است، اظهار داشت: امروز مردم اروپا به این مهم آگاهی دارند از این رو به شیوه انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران می خندند و می گویند شما نیز مثل ما در آینده ضربه خواهید خورد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: محور شعارهای انتخاباتی مکرون سالاریت یعنی همان استقلال داشتن بود او با همین شعار قلوب مردم فرانسه را تسخیر کرد و رای آورد اما زمانی که انتخاب شد برخلاف شعارهایش همان راه مدیران گذشته را در پیش گرفت و برنامه های خود را اجرا کرد و محبوبیتش به شدت کاهش یافت و نزد مردم منفور شد؛ می طلبد صدا و سیما با تحلیل رویدادهای امروز فرانسه مردم را نسبت به این جریان آگاه سازد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه اضافه کرد: امروز یکی از سخنان مشهور فرانسویان این است که حلقه فرانسه، ایران و روسیه باید شکل بگیرد تا مردم فرانسه بتوانند با حلقه لندن، واشنگتن و تلاویو مقابله کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اصلاح مدیریت ابتدا باید رسانه اصلاح و جریان نفاق ضعیف شود، گفت: این امر با انتخاب مدیران صالح امکان پذیر است، اگر مردم بتوانند مدیران صالح را از غیر صالح تشخیص دهند می توانند به راحتی سخنان منافقانه منافقان را نیز تشخیص بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مهمترین ابزار حاکمیت ظلم و عدل را رسانه بیان کرد و ادامه داد: مردم باید نسبت به ترفندهای صحیح و غلط رسانه ها آگاهی پیدا کنند چرا که بزرگ ترین عامل موفقیت منافقان استفاده از ابزار رسانه است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه قرآن معجزه اسلام و از جنس رسانه است، ابراز کرد: امام حسین(ع) زمانی که دیدند نمی توانند از رسانه دشمن عبور کنند با خون و سر بریده از آن عبور کردند؛ در عصر کنونی شرایط و امکانات برای گفتگو بسیار فراهم است و برای عبور از رسانه های نفاق آلود نیازی به دریای خون نیست بلکه نیاز امروز جبهه حق همت و بالا بردن تشخیص عمومی است.

وی با بیان اینکه اصلاح مدیریت جامعه در گرو اصلاح رسانه های داخلی است، اظهار داشت: متاسفانه امروز در عرصه رسانه های داخلی بوق چی‌های فراوانی پشت سر مدیران ناشایست شیپور می زنند که می طلبد آنان ضعیف شوند. یکی از فنون رسانه های منافق آن است که آنان دروغ های شاخ دار خودشان را محکم و با اطمینان بیان می کنند و با همین ترفند افکار عمومی را فریب می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: بنابراین در امر رسانه صداقت نسبت به اصل پیام کافی نیست و نباید تنها به صحت مطلب اکتفا شود بلکه هدف و اثری که در مخاطب ایجاد می کند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: برای اثر گذاری یک پیام مخاطب شناسی، موقعیت شناسی، زمان شناسی و ترفند شناسی لازم است؛ متاسفانه وضع رسانه در کشور ما بسیار خراب است و جنایت غارت افکار و قتل حقیقت بدتر و خطرناک تر از دزدی و غارت بیت المال است که جرم انگاری هم نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز ما در امر رسانه ضعیف هستیم زیرا به ماهیت رسانه که ترکیبی از اصل پیام و اثر پیام است بی توجهی می شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
<div id="video-display-embed-code_136761" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/620052/136761?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما