شناسهٔ خبر: 35286101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در ماه محرم

میزبانی خانه ای 174 ساله از عزاداران حسینی

خانه بنکدار اصفهان، با قدمت 174 ساله در دهه اول محرم میزبان عزادارانی است که با ذکر مصائب کربلا ، چشمه اشک‌های زلال‌شان جاری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ عزاداری‌های این خانه که در دهه‌های گذشته سخنرانی بسیاری از مشاهیر، عالمان و عارفان اصفهان را به خود دیده، هر روز از اذان صبح آغاز می‌شود و تا هنگام اذان ظهر ادامه می‌یابد و روضه‌خوانی نیز تا دو روز پس از عاشورا ادامه دارد.
شهرت خانه بنکدار موجب شده تا خیل عظیم دوست‌داران حضرت سید الشهدا (ع) هر سال با آغاز محرم از نقاط مختلف ایران در مراسم روضه‌ سراسر دلدادگی این خانه قدیمی شرکت کنند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3938869"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2521864/3938869?width=400&height=300"></script></div>


مرحوم حسن بنکدار، نخستین بانی برگزاری مراسم عزاداری بوده و پس از وی، مرحوم سید مهدی بنکدار، مرحوم سید جواد بنکدار و در زمان حاضر سید فرهاد بنکدار از سال ۱۳۷۹ تا کنون به عنوان چهارمین نسل از خانواده بنکدار هر سال مراسم را به سبک و سیاق گذشته (روضه‌خوانی و سخنرانی) برگزار می‏‌کند.
خانه بنکدار «خانه قجری است، با دو اشکوب و چند در ورودی، طبقه پایین دو عدد پنج‌دری دارد؛ شاه‌نشین نقاشی و گچ‌کاری شده، شامل حیاط های بیرونی ، اندرونی و میانی که دورتادورش طاق‌های ضربی و اتاقک‌هایی هستند که دربهای چوبی آنها را به یکدیگر متصل می کند.
این خانه تاریخی قاجاری واقع در خیابان چهار باغ پایین اصفهان که سال ۸۲ به شماره ۱۰۲۲۲ در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.

میزبانی خانه ای 174 ساله از عزاداران حسینی میزبانی خانه ای 174 ساله از عزاداران حسینی میزبانی خانه ای 174 ساله از عزاداران حسینی میزبانی خانه ای 174 ساله از عزاداران حسینی میزبانی خانه ای 174 ساله از عزاداران حسینی میزبانی خانه ای 174 ساله از عزاداران حسینی میزبانی خانه ای 174 ساله از عزاداران حسینی

نظر شما