شناسهٔ خبر: 35285045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

لایو خبر - ۲۱ شهریور ۹۸

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرلشکر باقری: در بحث برجام راهی جز بازگشت به تعامل منطقی و رعایت حقوق مردم ایران نیست
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۲۳:۰۹

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر چه همچنان به تعهدات خود پایبند است اما با یک رویکرد کاملا منطقی تصمیم دارد در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سایر کشورها همه اقدامات هسته ای خود را از نو آغاز کند در مذاکرات هسته ای ۱+۵ هیچ راهی جز بازگشت به یک تعامل منطقی بارعایت حقوق طبیعی مردم ایران نخواهد بود.

بررسی سقف تولید نفت ایران پس از لغو احتمالی تحریم‌ها در دستور کار اوپک
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۲۳:۰۸

امروز در نشست اوپک درباره سقف تولید نفت ایران پس از لغو احتمالی تحریم‌هاهم صحبت شد و دو گزینه سقف کاهش تولید برای اوپک به میزان ۱.۶ و ۱.۸ میلیون بشکه در روز پیشنهاد شد که در جلسه آتی اوپک در ماه دسامبر تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

امروز در نشست کمیته نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که در ابوظبی برگزار شد، تصمیم‌گیری شد که کاهش تولید نفت در جلسه آتی اوپک که در دسامبر برگزار می‌شود به طور جدی پیگیری شودهمچنین پیشنهادهایی از سوی برخی اعضا برای سقف کاهش تولید مطرح شد از جمله الجزایر پیشنهاد کرد سقف کاهش تولید نفت در ماه دسامبر یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

رئیس دفتر آیت الله سیستانی در لبنان: عادل عبدالمهدی نامزد مرجعیت نبود با این حال نسبت به وی اعتراض نکرد / مرجعیت منتظر اجرای قانون حشد شعبی و اجرای فرمان نخست وزیر است / آیت الله سیستانی هر آن چه روی می دهد را با دقت کامل پیگیری می کند
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۲۳:۰۸

آقای عبدالمهدی نامزد مرجعیت عالی دینی برایی نخست وزیری عراق نبود بلکه او نامزد دو فراکسیون بزرگ پارلمان به شمار می رفت و از مقبولیت ملی، منطقه ای و بین المللی برخوردار بود در نتیجه مرجعیت هم اعتراضی با آن نداشت اما به احزاب مربوطه ابلاغ کردند که تنها زمانی از دولت جدید حمایت می کنند که هراه با مد نظر قرار دادن حجم مشکلات رسیده از دولت های سابق، موفقیت در عملکرد آن را ببینند.

به این موضوع نیز باید توجه داشت که رویکرد مرجعیت عالی دینی از زمان آغاز روند سیاسی در عراق، عدم دخالت در معرفی یا کاندیداتوری مسئولان اجرایی برای تصدی پست های عالی رتبه بوده است غیر از دو پست که براساس قانون به موافقت مرجعیت عالی نیاز دارد و آن هم رئیس دیوان اوقاف شیعه و هیئت امنای عتبات عالیات است ولی با این حال مرجعیت در کار این دیوان و عتبات عالیات نیزهمانند دیگر نهادهای رسمی دخالت نمی کند مگر در جایی که به نظر شرعی مرجعیت نیاز باشد

خداحافظی یکی از برادران لاریجانی متهم به فساد اقتصادی از دانشگاه آزاد
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۹:۵۶

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729384_718.jpg

فاضل لاریجانی پس از هفت سال وشش ماه از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیات آیت‌الله آملی کنار رفت و سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معارفه شد.

 با حکم " محمد مهدی طهرانچی"رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر " سید احمد شهیدی " به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل آیت‌الله آملی منصوب شد.

دختر پادشاه عربستان به ۱۰ ماه حبس محکوم شد
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۸:۳۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729316_202.jpg

دادگاهی در فرانسه امروز پنجشنبه طی حکمی، «حصه بنت سلمان»، دختر پادشاده عربستان سعودی را به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

این حکم دادگاه فرانسه به دلیل هم‌دستی دختر سلمان بن عبدالعزیز در استفاده از سلاح جهت «ربودن یک کارگر» صادر شده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا: برنامه‌ای برای دیدار ترامپ با روحانی وجود ندارد
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۷:۲۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729307_942.jpg

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا گفت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برنامه‌ای برای دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران ندارد.

منوچین در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «تا این لحظه برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهور با او (روحانی) وجود ندارد، گرچه رئیس‌جمهور گفته است برای دیدار بدون قیدوشرط آمادگی دارد».وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه گفت: «وزیر پامپئو، من و سایر اعضای تیم امنیت ملی در حال اعمال راهبرد فشار حداکثری در قبال ایران هستیم».

نرخ طلا و سکه در بازار امروز پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۹۸
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۶:۲۷
  قیمت روز معاملاتی گذشته (ریال) قیمت امروز (ریال)
مثقال طلا
۱۷,۹۰۰,۰۰۰
۱۷,۷۸۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۴,۱۳۲,۲۱۰
۴,۱۰۴,۵۱۰
سکه جدید
۴۱,۰۵۰,۰۰۰
۴۰,۶۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۴۰,۸۰۰,۰۰۰
۴۰,۴۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۲۰,۹۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۱۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۲,۹۰۵,۰۰۰
سکه گرمی ۹,۰۰۰,۰۰۰
۹,۰۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۵۲۱ دلار
۱۵۵۲ دلار
 
قیمت خودرو در بازار امروز پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۹۸ / کاهش اندک قیمت برخی خودرو‌ها
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۵:۴۳

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۰,۷۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۳,۵۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۳,۲۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۲,۳۰۰,۰۰۰
۴۲,۳۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۲,۶۰۰,۰۰۰
۴۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۹,۰۰۰,۰۰۰
۴۹,۵۰۰,۰۰۰
۴۳,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۴,۶۰۰,۰۰۰
۵۴,۹۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۴,۷۰۰,۰۰۰
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
آخرین نرخ ارز در بازار امروز ۲۱ شهریور ۹۸/ قیمت دلار به ۱۱۴۵۰ تومان رسید
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۵:۱۰

آخرین نرخ ارز در صرافی‌ها/ قیمت دلار به ۱۱۴۵۰ تومان رسید

دلایل ترامپ برای اخراج بولتون: او باهوش نبود؛ سیاست غلطی مقابل کره شمالی داشت و درباره ونزوئلا افراطی عمل کرد/ او با اعضای دولت مخالفت می‌کرد
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۴:۲۴

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729080_182.jpg

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد که بولتون را به خاطر "فجایع درباره سیاست کره شمالی، افراط درباره ونزوئلا و همچنین به دلیل کنار نیامدنش با مسؤولان دولت" اخراج کرده است. من بولتون را برکنار کردم چون او "باهوش" نبود به خصوص از بابت اظهاراتی که تهدیدی برای رهبر کره شمالی تلقی شد.

 

واعظی: در تایید حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها سخن گفتم
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۳:۲۴

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729074_743.jpg

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر موضع‌گیری ضد و نقیض دولتی‌ها درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها با بیان اینکه «در تایید حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها سخن گفتم» تاکید کرد: با توجه به اینکه برای بازی‌های ملی زیرساخت‌های لازم فراهم شده، امیدوارم با حسن مدیریت مسئولان و لیدرها و سایر تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها، این امکان برای بازی‌های باشگاهی نیز فراهم شود.

۲۵ شهریور؛ اولین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۲:۳۷

خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضائیه نوشت: نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات خانم شبنم نعمت زاده، احمد رضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، به ریاست قاضی مسعودی مقام روز دوشنبه (۲۵ شهریور ماه) برگزار می‌شود.

اتهامات شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

اتهامات احمد رضا لشگری پور فرزند هوشنگ و شرکت توسعه دارویی رسا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها درضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت و مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور است که دوشنبه محاکمه می‌شوند.

عربستان: باید یک توافق هسته‌ای جدید شکل بگیرد
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۲:۳۶

نماینده عربستان در سازمان‌های بین‌المللی در وین مدعی شد، باید توافق هسته‌ای جدیدی در قبال ایران شکل بگیرد که شامل مکانیسم بازرسی دقیق از همه سایت‌ها از جمله سایت‌های نظامی باشد.

«عبدالله بن خالد بن سلطان عبدالعزیز» با قدردانی «از تلاش‌های آژانس در زمینه رصد برنامه هسته‌ای ایران به شکلی حرفه‌ای و دقیق»، گفت: «گزارش‌های اخیر آژانس بر نقض توافق توسط ایران تأکید می‌کند چه در سطح میزان غنی‌سازی اورانیوم، یا میزان اورانیوم غنی‌شده یا نصب و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته و متوقف کردن تمام تعهدات مربوط به تحقیق و توسعه آن. موضوعی که تأکیدی بر اظهارات اخیر مقامات ایرانی در این باره است. اینها نشان دهنده ناقص بودن توافق هسته‌ای است و بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در قبال آن تأکید می‌کند؛ هدف اصلی که ایران دنبال رسیدن به آن است، اکنون مشخص شده است.»

دانشمندان انگلیسی: نخستین سیاره قابل سکونت را کشف کردیم
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۲:۳۴

یک تیم تحقیق روی سیاره‌های فراخورشیدی در کالج دانشگاهی لندن (University College London) مدعی شده است که نخستین سیاره قابل سکونت با دارا بودن جو و آب و هوای مناسب برای زندگی را در فاصله ۱۱۰ سال نوری از زمین کشف کرده‌اند.

سیاره مورد نظر با عنوان "K۲-۱۸b" شناخته می‌شود و به دور یک ستاره کوتوله قرمز در فاصله حدود ۱۱۰ سال نوری از ما در صورت فلکی "لئو"(Leo) می‌چرخد. این سیاره، سنگی و شبیه به کره زمین است که ۲.۲۵ برابر وسیع‌تر و ۸ برابر پرجرم‌تر از سیاره ما است.

بر این اساس  سیاره فراخورشیدی "K۲-۱۸ b" به لطف وجود آب و هیدروژن و همچنین محل قرارگیری آن در منطقه "کمربند حیات"، به احتمال فراوان قابل سکونت است.

بن رودز: ترامپ می‌خواهد به برجام بازگردد تا با روحانی دیدار کند
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۰:۴۵

بن رودز مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت باراک اوباما، در پیامی توییتری در واکنش به امکان کاهش تحریم‌های ایران از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نوشت: اوباما تحریم‌ها را کاهش داد تا[سطح] برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد. ترامپ حالا می‌خواهد تحریم‌ها را کاهش دهد تا یک نشست [با رئیس جمهور ایران] برگزار کند و به یک توافقی بازگردد که آن را ترک کرده بود؛ توافق هوشمندانه‌ای است.

موافقت ترامپ با پیشنهاد «خط اعتباری» مکرون
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۰:۳۹

کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت در صفحه کاربری توییتری خود نوشت: ترامپ به ایران ۱۵ میلیارد دلار برای بازگشت به توافقی می دهد که او خود، آن را رد و پاره کرد.

هیات فیفا در راه تهران / بررسی شرایط حضور زنان در ورزشگاه
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۰:۳۸

فیفا اعلام کرده که به زودی هیاتی وارد ایران می‌شود تا شرایط میزبانی و آمادگی ایران برای حضور بانوان در ورزشگاه را بررسی کنند. تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف کامبوج برود. این دیدار پنج شنبه ۱۸ مهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

ویلبر راس جانشین بولتون می شود؟
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۰:۳۸

العربی الجدید نوشته است: این سوال در واشنگتن مطرح می شود که نامزد جدید برکناری چه کسی است؟ شاید ویلبر راس، وزیر بازرگانی در دولت ترامپ.

ممکن است پمپئو جانشین بولتون شود
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۰:۳۷

شبکه تلویزیونی "سی ان ان " گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا، انتخاب مایک پومپئو وزیر امور خارجه این کشور با حفظ سمت، به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و جایگزین "جان بولتون" را بررسی می کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۰۹:۱۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

لینک کوتاه کپی لینک

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر چه همچنان به تعهدات خود پایبند است اما با یک رویکرد کاملا منطقی تصمیم دارد در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سایر کشورها همه اقدامات هسته ای خود را از نو آغاز کند در مذاکرات هسته ای ۱+۵ هیچ راهی جز بازگشت به یک تعامل منطقی بارعایت حقوق طبیعی مردم ایران نخواهد بود.

امروز در نشست اوپک درباره سقف تولید نفت ایران پس از لغو احتمالی تحریم‌هاهم صحبت شد و دو گزینه سقف کاهش تولید برای اوپک به میزان ۱.۶ و ۱.۸ میلیون بشکه در روز پیشنهاد شد که در جلسه آتی اوپک در ماه دسامبر تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

امروز در نشست کمیته نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که در ابوظبی برگزار شد، تصمیم‌گیری شد که کاهش تولید نفت در جلسه آتی اوپک که در دسامبر برگزار می‌شود به طور جدی پیگیری شودهمچنین پیشنهادهایی از سوی برخی اعضا برای سقف کاهش تولید مطرح شد از جمله الجزایر پیشنهاد کرد سقف کاهش تولید نفت در ماه دسامبر یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

آقای عبدالمهدی نامزد مرجعیت عالی دینی برایی نخست وزیری عراق نبود بلکه او نامزد دو فراکسیون بزرگ پارلمان به شمار می رفت و از مقبولیت ملی، منطقه ای و بین المللی برخوردار بود در نتیجه مرجعیت هم اعتراضی با آن نداشت اما به احزاب مربوطه ابلاغ کردند که تنها زمانی از دولت جدید حمایت می کنند که هراه با مد نظر قرار دادن حجم مشکلات رسیده از دولت های سابق، موفقیت در عملکرد آن را ببینند.

به این موضوع نیز باید توجه داشت که رویکرد مرجعیت عالی دینی از زمان آغاز روند سیاسی در عراق، عدم دخالت در معرفی یا کاندیداتوری مسئولان اجرایی برای تصدی پست های عالی رتبه بوده است غیر از دو پست که براساس قانون به موافقت مرجعیت عالی نیاز دارد و آن هم رئیس دیوان اوقاف شیعه و هیئت امنای عتبات عالیات است ولی با این حال مرجعیت در کار این دیوان و عتبات عالیات نیزهمانند دیگر نهادهای رسمی دخالت نمی کند مگر در جایی که به نظر شرعی مرجعیت نیاز باشد

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729384_718.jpg

فاضل لاریجانی پس از هفت سال وشش ماه از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیات آیت‌الله آملی کنار رفت و سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معارفه شد.

 با حکم " محمد مهدی طهرانچی"رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر " سید احمد شهیدی " به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل آیت‌الله آملی منصوب شد.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729316_202.jpg

دادگاهی در فرانسه امروز پنجشنبه طی حکمی، «حصه بنت سلمان»، دختر پادشاده عربستان سعودی را به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

این حکم دادگاه فرانسه به دلیل هم‌دستی دختر سلمان بن عبدالعزیز در استفاده از سلاح جهت «ربودن یک کارگر» صادر شده است.

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729307_942.jpg

«استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا گفت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برنامه‌ای برای دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران ندارد.

منوچین در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «تا این لحظه برنامه‌ای برای دیدار رئیس جمهور با او (روحانی) وجود ندارد، گرچه رئیس‌جمهور گفته است برای دیدار بدون قیدوشرط آمادگی دارد».وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه گفت: «وزیر پامپئو، من و سایر اعضای تیم امنیت ملی در حال اعمال راهبرد فشار حداکثری در قبال ایران هستیم».

  قیمت روز معاملاتی گذشته (ریال) قیمت امروز (ریال)
مثقال طلا
۱۷,۹۰۰,۰۰۰
۱۷,۷۸۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۴,۱۳۲,۲۱۰
۴,۱۰۴,۵۱۰
سکه جدید
۴۱,۰۵۰,۰۰۰
۴۰,۶۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۴۰,۸۰۰,۰۰۰
۴۰,۴۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۲۰,۹۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۱۲,۸۰۰,۰۰۰
۱۲,۹۰۵,۰۰۰
سکه گرمی ۹,۰۰۰,۰۰۰
۹,۰۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۵۲۱ دلار
۱۵۵۲ دلار
 

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۰,۷۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۱,۰۰۰,۰۰۰
۹۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۷,۵۰۰,۰۰۰
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۳,۵۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۳,۲۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۲,۳۰۰,۰۰۰
۴۲,۳۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۲,۶۰۰,۰۰۰
۴۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۹,۰۰۰,۰۰۰
۴۹,۵۰۰,۰۰۰
۴۳,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۴,۶۰۰,۰۰۰
۵۴,۹۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۴,۷۰۰,۰۰۰
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

آخرین نرخ ارز در صرافی‌ها/ قیمت دلار به ۱۱۴۵۰ تومان رسید

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729080_182.jpg

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد که بولتون را به خاطر "فجایع درباره سیاست کره شمالی، افراط درباره ونزوئلا و همچنین به دلیل کنار نیامدنش با مسؤولان دولت" اخراج کرده است. من بولتون را برکنار کردم چون او "باهوش" نبود به خصوص از بابت اظهاراتی که تهدیدی برای رهبر کره شمالی تلقی شد.

 

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/21/729074_743.jpg

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر موضع‌گیری ضد و نقیض دولتی‌ها درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها با بیان اینکه «در تایید حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها سخن گفتم» تاکید کرد: با توجه به اینکه برای بازی‌های ملی زیرساخت‌های لازم فراهم شده، امیدوارم با حسن مدیریت مسئولان و لیدرها و سایر تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها، این امکان برای بازی‌های باشگاهی نیز فراهم شود.

خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضائیه نوشت: نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات خانم شبنم نعمت زاده، احمد رضا لشگری پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، به ریاست قاضی مسعودی مقام روز دوشنبه (۲۵ شهریور ماه) برگزار می‌شود.

اتهامات شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

اتهامات احمد رضا لشگری پور فرزند هوشنگ و شرکت توسعه دارویی رسا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها درضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت و مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور است که دوشنبه محاکمه می‌شوند.

نماینده عربستان در سازمان‌های بین‌المللی در وین مدعی شد، باید توافق هسته‌ای جدیدی در قبال ایران شکل بگیرد که شامل مکانیسم بازرسی دقیق از همه سایت‌ها از جمله سایت‌های نظامی باشد.

«عبدالله بن خالد بن سلطان عبدالعزیز» با قدردانی «از تلاش‌های آژانس در زمینه رصد برنامه هسته‌ای ایران به شکلی حرفه‌ای و دقیق»، گفت: «گزارش‌های اخیر آژانس بر نقض توافق توسط ایران تأکید می‌کند چه در سطح میزان غنی‌سازی اورانیوم، یا میزان اورانیوم غنی‌شده یا نصب و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته و متوقف کردن تمام تعهدات مربوط به تحقیق و توسعه آن. موضوعی که تأکیدی بر اظهارات اخیر مقامات ایرانی در این باره است. اینها نشان دهنده ناقص بودن توافق هسته‌ای است و بر ضرورت اتخاذ اقدامات بازدارنده در قبال آن تأکید می‌کند؛ هدف اصلی که ایران دنبال رسیدن به آن است، اکنون مشخص شده است.»

یک تیم تحقیق روی سیاره‌های فراخورشیدی در کالج دانشگاهی لندن (University College London) مدعی شده است که نخستین سیاره قابل سکونت با دارا بودن جو و آب و هوای مناسب برای زندگی را در فاصله ۱۱۰ سال نوری از زمین کشف کرده‌اند.

سیاره مورد نظر با عنوان "K۲-۱۸b" شناخته می‌شود و به دور یک ستاره کوتوله قرمز در فاصله حدود ۱۱۰ سال نوری از ما در صورت فلکی "لئو"(Leo) می‌چرخد. این سیاره، سنگی و شبیه به کره زمین است که ۲.۲۵ برابر وسیع‌تر و ۸ برابر پرجرم‌تر از سیاره ما است.

بر این اساس  سیاره فراخورشیدی "K۲-۱۸ b" به لطف وجود آب و هیدروژن و همچنین محل قرارگیری آن در منطقه "کمربند حیات"، به احتمال فراوان قابل سکونت است.

بن رودز مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت باراک اوباما، در پیامی توییتری در واکنش به امکان کاهش تحریم‌های ایران از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نوشت: اوباما تحریم‌ها را کاهش داد تا[سطح] برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد. ترامپ حالا می‌خواهد تحریم‌ها را کاهش دهد تا یک نشست [با رئیس جمهور ایران] برگزار کند و به یک توافقی بازگردد که آن را ترک کرده بود؛ توافق هوشمندانه‌ای است.

کریس مورفی سناتور دموکرات ایالت کنتیکت در صفحه کاربری توییتری خود نوشت: ترامپ به ایران ۱۵ میلیارد دلار برای بازگشت به توافقی می دهد که او خود، آن را رد و پاره کرد.

فیفا اعلام کرده که به زودی هیاتی وارد ایران می‌شود تا شرایط میزبانی و آمادگی ایران برای حضور بانوان در ورزشگاه را بررسی کنند. تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف کامبوج برود. این دیدار پنج شنبه ۱۸ مهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

العربی الجدید نوشته است: این سوال در واشنگتن مطرح می شود که نامزد جدید برکناری چه کسی است؟ شاید ویلبر راس، وزیر بازرگانی در دولت ترامپ.

شبکه تلویزیونی "سی ان ان " گزارش داد: رئیس جمهوری آمریکا، انتخاب مایک پومپئو وزیر امور خارجه این کشور با حفظ سمت، به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و جایگزین "جان بولتون" را بررسی می کند.

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظر شما