شناسهٔ خبر: 35284878 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در دنیا را بشناسید

اخیراً اسامی۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در رسانه‌های جهان منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دلایل زیادی وجود دارد تا یک کشور برای ساکنین آن به محلی امن تبدیل شود و یا محلی پر از ترس و وحشت باشد. اخیرا سایت معتبر forbes در گزارشی از یک نظرسنجی ۲۰ مکان خطرناک برای زندگی رامشخص کرده است. در این نظر سنجی ایمنی، امنیت، صلح و ثبات سیاسی سه عامل تاثیرگزار هستند. برای مثال ایالات متحده امریکا در فهرست ۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است، البته در مقایسه با سال ۲۰۱۸ که این کشور در رده ۱۳ قرار گرفته بود، حالا با بهبود رتبه روبور بوده و در رده ۱۶ قرار گرفته است.

۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در جهان را بشناسید

در ادامه لیست ۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در سال ۲۰۱۹ را همراه با اظهار نظر برخی از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی که اغلب افراد مهاجر به این مناطق هستند، بررسی می‌کنیم:

۱. برزیل: یکی از مهاجران آلمانی در این کشور در این نظرسنجی نوشته است؛ تصور می‌کند که «مردم همیشه با احساس ترس زندگی می‌کنند». همچنین یکی دیگر از مهاجران آلمانی شکایت می‌کند که «سطح بالای نابرابری و وحشی‌گری در جامعه اذیت‌کننده است و باعث می‌شود احساس ناراحتی کند. هرج و مرج سیاسی باعث سردرگمی و ناراحتی زیادی در محیط کار من شده است.»

۲. آفریقای جنوبی: یک مهاجر انگلیسی می‌گوید: «با اینکه زندگی من در اینجا راحت‌تر است، اما احساس می‌کنم در حباب زندگی می‌کنم. من برای پیاده‌روی در هر زمان حس امنیت ندارم.» همچنین مهاجران از «وضعیت نامشخص سیاسی، نژادپرستی، فساد و میزان بالای جرم» شکایت می‌کنند.

۳. نیجریه: یک مهاجر مجارستانی اظهار می‌کند: «ما واقعاً آزاد نیستیم و حس امنیت نداریم، نمی‌توانیم در خیابان‌ها قدم بزنیم، نمی‌توانیم با نیجریه‌ای‌ها رفت و آمد کنیم. همیشه احتمال خطر وجود دارد. یک مهاجر دیگر از احساس عدم اطمینان شکایت می‌کند. او می‌گوید: «تقریباً ممکن است در هر زمان و مکانی ممکن است اتفاقی برای من رخ دهد.»

۴- آرژانتین: یکی از مهاجران لیتوانیایی در نظرسنجی خود نوشته است احساس می‌کند که «اینجا امن نیست، و مردم رفتار دوستانه‌ای ندارند.» یک مهاجر آمریکایی نیز اینطور می‌گوید: «شما نمی‌توانید از نظر مالی برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، چون اغلب اقتصاد در نوسان است. همچنین ایمنی یک نگرانی بزرگ است.»

۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در جهان را بشناسید

۵. هند: یکی از مهاجران استرالیایی از سیاست سختگیرانه، تنش‌های اجتماعی و آلودگی‌های بسیار بد در هند می‌گوید. یک مهاجر کانادایی نیز می‌گوید که چگونه دائماً حس بیگانگی را احساس می‌کند. او می‌گوید: «مردم به من خیره می‌شوند، از من عکس می‌گیرند، با من صحبت میکنند، زیرا آن‌ها فرض می‌کنند که من یک توریست ثروتمند هستم. من همچنین با آزار جنسی شدید مردان محلی روبرو شده‌ام، تا جایی که اکنون اسپری فلفل را در همه جا حمل می‌کنم.»

۶. پرو: یکی از مهاجران اسپانیایی شکایت می‌کند که «دوستی در بین ساکنان محلی کار آسانی نیست. آن‌ها یک رفتار تهاجمی در خیابان‌ها دارند.»

۷. کنیا: یکی از مهاجران دانمارکی در این کشور شکایت می‌کند که: «من نمی‌توانم در خیابان راه بروم، چون امنیت نیست. همیشه باید رانندگی کنم یا با ماشین جایی بروم. مردم فقط برای گرفتن پول حاضر و آماده هستند. جاده‌ها افتضاح است، ترافیک حشتناک و شهر کثیف است.»

۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در جهان را بشناسید

۸. اوکراین: یک مهاجر بلغارستانی از "فساد، عدم وفاداری کامل و صداقت شکایت می‌کند. " یک مهاجر آمریکایی فکر میکند که "قوانین کار نمی‌کنند. فساد در هر سطح وجود دارد. "

۹. ترکیه: یکی از مهاجران سریلانکا شکایت میکند که چگونه "بودن فرد رنگین پوست چالش برانگیز است! ". به خصوص در حومه پایتخت، شما مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرید. "یک مهاجر انگلیسی از" سیاست و تبلیغات مداوم که باعث تقسیم جامعه می‌شود، ناراضی است. اون می‌گوید:مردم از صحبت کردن یا ابراز عقیده میترسند. "

۱۰. کلمبیا: یک مهاجر کانادایی از "سیاست و ناامنی آینده در مورد احتمال تغییر سیاسی شکایت می‌کند". ترافیک نیز بد است، و میزان جرم عادت می‌کند. خبر در اینجا تقریباً همه منفی است.» یکی از مهاجران ونزوئلا نیز از" فساد " می‌گوید و می‌افزذید: این سیستم هم برای افراد بومی و هم برای مهاجران ناعادلانه است، و شرکت‌های محلی نیز برای خارجی‌ها باز نیستند. "

۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در جهان را بشناسید

۱۱. مکزیک: یکی از مهاجران بریتانیایی در نظرسنجی خود میگوید که «امنیت شخصی مسئله بزرگی است، به ویژه برای رهبران تجارت.»

۱۲. انگلستان: یکی از مهاجران بلغاری در نظرسنجی خود از «نگرانی در مورد نژادپرستی، مناطقی با جمعیت زیاد، افزایش جرم و جنایت، و عدم حمایت و کمک به اقامت.» میگوید. یکی از مهاجران هلندی نگران «عدم اطمینان پیرامون برکزیت و پیامد‌های آن برای اقامت خود است.»

۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در جهان را بشناسید

۱۳. مصر: یکی از مهاجران انگلیس از «زیرساخت‌های ضعیف، ترافیک وحشتناک، وضعیت نامناسب جاده‌ها، وضعیت نامناسب ساختمان‌ها و ازدحام جمعیت زیاد» شکایت دارد. او می‌گوید هیچ احترامی برای زنان سیاه پوست وجود ندارد و رفتار‌ها بسیار بدخواهانه است.

۱۴ فیلیپین: یک مهاجر امریکایی شکایت می‌کند که "قوانینی بیش از حد وجود دارد که بیگانگان را محدود می‌کنند و مالکیت زمین تقریباً غیرممکن است. همچنین فساد وجود دارد و بسیاری از رانندگان بی مسئولیت هستند. یک مهاجر فرانسوی نیز درباره زیرساخت‌های ضعیف، ترافیک و کمبود فضای سبز صحبت می‌کند.

۱۵ ایتالیا: یکی از مهاجران مکزیکی از بروکراسی و نزدیکی مردم شکایت می‌کند. یک مهاجری لهستانی گزارش می‌دهد که «اوضاع سیاسی در حال تغییر است. خارجی‌ها اکنون در ثبت نام، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و خرید املاک مشکل بیشتری دارند.»

۱۶. ایالات متحده امریکا: یک پاسخ دهنده آلمانی به این نظرسنجی می‌گوید:"سیاست جدید که در کشور پدیدار شده، نگران کننده است. طرز فکر و فرهنگ عمومی نشان میدهد که خودشیفتگی بسیار زیاد است و این در بسیاری از سطوح بیش از حد دیده می‌شود. مهاجمان از دیدگاه‌های گسترده محافظه کارانه و دیدن سوسیالیسم به عنوان یک شر ذاتی، عدم کنترل اسلحه، عدم مراقبت‌های بهداشتی مناسب و آموزش برخوردار نیستند. همچنین یک مهاجر برزیلی با نگرانی در مورد نژادپرستی، زنو هراسی و اسلحه صحبت می‌کند.

۲۰ مکان خطرناک برای زندگی در جهان را بشناسید

۱۷. اندونزی: یک مهاجر مالزیایی نسبت به سیاست و افراط گرایی مذهبی ابراز نگرانی می‌کند. یک مهاجر چینی نیز از فساد، مشکل در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و حمل و نقل و بی‌عدالتی در قوانین صحبت می‌کند.

۱۸. یونان: یک مهاجر استرالیایی گزارش می‌دهد که بوروکراسی، همانطور که بی‌تفاوتی کلی کارمندان شاغل در خدمات دولتی است. دیوانه‌کننده است.

۱۹. کویت: یکی از مهاجران فرانسوی از تبعیض نسبت به برخی ملیت‌ها شکایت دارد. وی می‌گوید: «این کشور از لحاظ محیط زیست خیلی دوستانه نیست.» یک مهاجر استرالیایی نیز از «ترافیک و جاده‌های خطرناک» می‌گوید و همچنین احساس می‌کند که «فرهنگ می‌تواند غیر دوستانه به نظر برسد.»

۲۰. تایلند: یک مهاجر پاکستانی نگران سیاست‌های نامطلوب دولت در قبال بیگانگان، مشکل و عدم حمایت دولت در هنگام انجام کار، فساد است. یک مهاجر روسی نیز از زیرساخت‌های توسعه نیافته، خاک، زباله، سر و صدا، خیابان‌های کثیف، بیزار نیست.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

نظر شما