شناسهٔ خبر: 35284136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

موگرینی طرفین درگیر در ونزوئلا را به گفت وگو فرا خواند

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دولت و مخالفان ونزوئلا خواست تا به میز مذاکره بازگردند تا شاید راهی را برای خروج از بحران طولانی این کشور آمریکای لاتین بیابند.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

فزانس 24 بامداد پنج شنبه گزارش داد: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ماه گذشته در پاسخ به تحریم های جدید ایالات متحده علیه دولت او، مذاکرات با مخالفان را لغو کرد. موگرینی با اشاره به این توقف ناخوشایند گفت که وی در ماه مه(اردیبهشت)" هنگامی که طرفین درگیر با میانجی گری نروژ حاضر شدند که به پای میز بازگردند؛ تشویق شد که او نیز از این گفت وگوها حمایت کند.

او اضافه کرد: "صحبت کردن همیشه بهتر از جنگیدن است. ما امیدواریم که به زودی این کار از سر گرفته شود.""من معتقدم هیچ کس علاقه ای به تشدید اختلافات که مشکلات اقتصادی را تشدید می کند، ندارد.

موگرینی همچنین گفت که جانشین وی ، ژوزف بورل به شدت علاقه مند به یافتن راهی برای خروج ونزوئلا از بحران است.

مذاکرات نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان چند دور در کشور نروژ برگزار شد که نتیجه ای به دنبال نداشت اما دو طرف با ادامه این مذاکرات با هدف حل و فصل بحران سیاسی در این کشور منطقه آمریکای لاتین موافقت کرده بودند.

این نماینده مخالفان دولت کاراکاس در ادامه گفت: ظرف روزهای آینده دور جدید مذاکرات برگزار می شود . نمی توانم جزئیات این مذاکرات را اعلام کنم.

هنوز به طور دقیق زمان و مکان این دور از مذاکرات مشخص نشده است.

مشکلات اقتصادی برای چند ماه ونزوئلا را به سوی بحرانی سیاسی کشانده است. بحران اقتصادی در این کشور باعث کمبود مواد غذایی و دارو ، قطعی برق و سیل عظیمی از مهاجرت شده است . طی سال‌های گذشته دستکم سه میلیون نفر از این کشور به کشورهای دیگر گریخته اند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) "خوان گوایدو" رئیس مجمع ملی ونزوئلا با شروع مجدد دولت "نیکلاس مادورو"، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن زمان تاکنون بحران سیاسی به بحران اقتصادی افزوده شده است.

ونزوئلا همچنان بدنبال راههای مختلف برای جبران هزینه و درآمدهای خود است و در این راستا دولت مادورو توانسته برای بدست آوردن درآمد و به رغم مواجهه با تحریم‌های آمریکا، بخشی از ذخایر طلا خود را بفروشد.

در این راستا دولت مادورو امیدوار است با همکاری کشورهایی همچون روسیه و چین با تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند.

نظر شما