شناسهٔ خبر: 35283910 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر بهداشت کابینه ترامپ

پنج میلیون کودک در آمریکا سیگارهای الکتریکی می کشند

ممکن است با توجه به جذابیت و در دسترس بودن محصولات ویپ (سیگارهای الکتریکی)، نسلی از کودکان این کشور به نیکوتین معتاد شوند

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از رویترز؛ وزیر بهداشت کابینه ترامپ در نشست خبری در کاخ سفید گفت در حال حاضر هشت میلیون نفر از افراد بزرگسال در آمریکا سیگار می کشند در حالی که پنج میلیون کودک در آمریکا از سیگار های الکتریکی استفاده می کنند و این مساله به صورتی جدی برای سلامت کودکانمان خطرناک است و ممکن است با توجه به جذابیت و در دسترس بودن محصولات ویپ، نسلی از کودکان این کشور به نیکوتین معتاد شوند.

<div id="video-display-embed-code_3938557"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2521815/3938557?width=350&height=250"></script></div>

وی افزود: در حال حاضر, با حمایت رئیس جمهور، اداره نظارت بر غذا و دارو نیز می خواهد سندی را آماده کند که براساس آن همه طعم ها به جز تنباکو، از بازار جمع آوری شوند. این طعم ها شامل نعنا و منتول و طعم های شکلاتی و میوه ای نیز هستند که در میان مصرف کنندگان جذابیت بسیاری دارند. با این اقدام, گام های قانونی نیز متعاقب آن برداشته خواهد شد.

دونالد ترامپ نیز در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت آمریکا گفت: ما در حال حاضر در کشورمان به مشکلی برخورده ایم که مشکلی جدید به شمار می آید و تا چند سال پیش, کسی درباره آن فکر نکرده بود, مشکل جدید ویپ است (سیگار الکتریکی)؛ این مساله به صورت خاص وقتی بیشتر به چشم می خورد که پای کودکان بی گناه نیز به میان می آید.

وی افزود: این پدیده ای جدید است که احتمالا بسیار هم خطرناک باشد که مواردی از مرگ و مشکلات زیادی به این موضوع مرتبط می شود. برخی ها فکر می کردند که ویپ راهی ساده برای کنار گذاشتن سیگار است ولی اکنون مشخص شده است که این نیز مشکلات خود را دارد. خبرهایی را می شنویم که شنیدن آن چندان خوشایند نیست.

نظر شما