شناسهٔ خبر: 35282873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به رغم برکناری جان بولتون؛

نتانیاهو: موضع آمریکا در قبال ایران «بسیار سرسختانه» خواهد بود!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن اخراج مشاور جنگ طلب امنیت ملی آمریکا از کاخ سفید مدعی شد که واشنگتن موضع سرسختانه خود در قبال ایران را همچنان حفظ خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو» روز چهارشنبه در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن اخراج «جان بولتون» از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادعایی تازه پیش بینی کرد که واشنگتن به موضع سرسختانه اش در قبال ایران ادامه خواهد داد!

نتانیاهو که یکی از طرفداران جدی و مشتاق خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام بود، در مصاحبه ای تلویزیونی با کانال ۲۰ اسرائیل بدون ابراز تعجب نسبت به اخراج جان بولتون و گفتگوی احتمالی میان رؤسای جمهور آمریکا و ایران گفت: «طراح اصلی سیاست خارجی آمریکا شخص [مایک] پمپئو... و همچنین رئیس جمهور ترامپ است. اما من در موضوع تغییر مناصب در دولت آمریکا دخالت نمی کنم».

وی در ادامه با اشاره به وضع تحریمهای جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اندکی پس از اخراج بولتون از کاخ سفید گفت: «بنابراین من متقاعد شدم و تردید ندارم که تحت هر شرایطی- با گفتگو یا بدون گفتگو- [موضع] رئیس جمهور ترامپ و دولت وی در قبال ایران بسیار بسیار جدی و سرسختانه خواهد بود».

وی در بخشی دیگر از مصاحبه خود با کانال ۲۰ تلویزیون اسرائیل گفت که موضع آمریکا در قبال ایران «تا حد زیادی نتیجه اموری است که وی در مورد آنها با مقامات آمریکا گفتگو کرده و او بسیار خوشحال است که توانسته آنها را در این باره متقاعد سازد!»

نظر شما