شناسهٔ خبر: 35282866 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش آمریکا برای رهگیری تسلیحات اَبر صوت

آمریکا می‌کوشد با توسعه طرحی، تسلیحات هایپرسونیک را رهگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک از تلاش آمریکا برای توسعه طرحی خبر داد که هدف از آن رهگیری تسلیحات هایپرسونیک (ابَرصوت) است.

بر اساس این گزارش، ماه اوت گذشته شرکت‌های لاکهید مارتین، بوئینگ و ریتیون با آژانس دفاع موشکی آمریکا قراردادی به امضا رساندند که هدف از آن پیشبرد طرح‌های رهگیری تسلیحات ابرصوت است.

آژانس موسوم به "دارپا" برای کار بر روی سامانه‌های رهگیری تسلیحات فراصوت آیرو بالستیک و آیرودینامیک فراخوان داده بود. دارپا یا آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی یک موسسه پژوهشی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع آمریکا است.

این سازمان مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین را برای استفاده نیرو‌های مسلح این کشور برعهده دارد. به موازات این قرارداد، دفتر طرح ریزی توسعه راهبردی آمریکا نیز از گروه‌های بزرگ ساخت تسلیحات خواست چشم انداز جنگ افزار با انرژی هدایت شده (AED) را ارزیابی کنند.

هدف از دستیابی به این جنگ افزار‌ها محافظت از موشک‌های کروز اعلام شده است. شرکت‌های ساخت جنگ افزار که در این طرح‌ها شرکت کرده اند، سرگرم ارزیابی اولیه اند تا پیشنهاد‌های خود را به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ارائه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما