شناسهٔ خبر: 35282798 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترفندهایی کاربردی برای برخورد با اشتباهات همسر

یک روانشناس گفت: زندگی مشترک با درک متقابل همسران از یکدیگر و گذشت آن‌ها پایدار می‌شود.

صاحب‌خبر -

زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر گذشت در زندگی مشترک اظهار کرد: زندگی مشترک با درک متقابل همسران از یکدیگر و گذشت آن‌ها پایدار می‌شود و دانستن این موضوع که باید به چه صورت گذشت کنیم، نکته مهمی است که زوجین باید به آن توجه کنند.

این روانشناس بیان کرد: زوجین باید در زندگی مشترک خطاهای یکدیگر را ببخشند، چراکه همه ما ناخواسته مرتکب خطا می‌شویم، البته که همسرتان باید متوجه اشتباهش شده باشد و از ارتکاب دوباره آن خودداری کند.

او درباره راهکار برای بخشش در زندگی مشترک گفت: هیچگاه خود را نادیده نگیرید، گاهی اوقات در زندگی مشترک شاهد بخشش بیش از اندازه یکی از همسران هستیم، به این معنا که چنین فردی مدام خواسته‌ها و نیاز‌های خود را نادیده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: گذشت، پایه‌های زندگی مشترک را محکم می‌کند 

امام با بیان اینکه گاهی اوقات فرد نسبت به همسرش گذشت می‌کند و همواره بر سر او منت می‌گذارد، گفت: همواره عیوب همسرتان را بپوشانید و همچنین  سعی کنید خواسته‌ها و احساسات یکدیگر را بدانید و روی حساسیت‌ها و خط قرمز‌های یکدیگر نروید.

این روانشناس گفت: به همسرتان برای جبران خطایش فرصت دهید،  به یاد داشته باشید شما و همسرتان "ما" هستید. پس در زندگی مشترک برنده و بازنده بودن را راه نیندازید و  منتظر عذرخواهی همسرتان نباشید.

او خاطرنشان کرد: زوجین به یاد داشته باشند که بخشیدن اشتباهات یکدیگر در زندگی مشترک باعث تداوم و صمیمیت زوجین می‌شود و عاملی برای نزدیک شدن بیشتر آن‌ها به یکدیگر  است.

انتهای پیام/

گذشت از اشتباهات همسر چه تأثیری در زندگی مشترک دارد؟

برچسب‌ها:

نظر شما